TRŽIŠTE AUTOMOBILA

INTERVJU Dimitrije Trbović, član Uprave Zubak Grupe Sve popularnija je web prodaja. Samo u travnju, kad je sve stalo, prodali smo i dostavili 50 auta

Dimitrije Trbović, član Uprave Zubak Grupe, govori o prodaji rabljenih automobila za vrijeme i nakon korona-krize te što sve pripremaju kako bi potaknuli prodaju

- Početak godine nije dao naslutiti da će nas pogoditi velika zdravstveno ekonomska kriza, kakvoj smo kasnije svjedočili, i koja još nije posve minula. Kako se cijela situacija odrazila na prodaju rabljenih u sustavu tvrtke Auto Zubak, odnosno marke Neostar?

Prodaja rabljenih nam je u prvom kvartalu bila izvrsna. Čak nam je ožujak završio u skladu s poslovnim planovima, pa smo bez obzira na otežanu prodaju u drugoj polovici mjeseca imali dobar kvartal.

Inače, prodaja rabljenih automobila je u AutoZubaku važan segment poslovanja i čini ukupnost cijelog procesa, kojeg pokrivamo sloganom “vozilo-vozač-vožnja”. Naravno, travanj je bio izuzetno problematičan, ali prodaja zapravo nije stala. Mi smo zaista već tri godine na neki način na tržištu prodaje rabljenih najnapredniji, a pritom mislim na online prodaju.

I kad su nas svi doživljavali kao tvrtku koja je otišla možda i predaleko u takvim idejama, u ovom vremenu se pokazalo da se ulaganje u budućnost isplati. U travnju smo Neostarovim online kanalom prodali i isporučili čak 50 vozila. Na našoj web stranici može se vidjeti i video o svemu vezanom za našu online prodaju.

Podsjećam da smo takvu prodaju uveli još u travnju 2017. i od tada se na našoj stranici www.neostar.hr može kupiti vozilo na takav način, ali i putem aplikacija na platformama Apple store ili Google store. Dobra stvar, priznat ćete.

- Tijekom krize se u Zagrebu, kao najvećem potencijalnom tržištu povrh svega dogodio i potres. Deseci automobila su uništeni, ali i neovisno o tome ukupna dotrajalost voznog parka u Hrvatskoj te loša materijalna situacija većine građana logično navodi na misao da bi prodaja rabljenih mogla doživjeti novu mladost. Je li bilo upita već u danima nakon potresa i općenito tijekom krize?

Naravno da u vremenu kada su se naši građani borili s vrlo bitnim životnim problemima i potrebama nije bilo konkretnijih upita za vozilima niti bi itko razuman očekivao da se u takvim vremenima netko bavio mišlju o kupnji vozila.

Ali, čim se situacija malo relaksirala došlo je i do većeg interesa za rabljenima. Potreba za automobilom, a to znači i dobrim, kvalitetnim i pouzdanim rabljenim, jednostavno je nametnuta današnjim stilom života.

- Rabljene nudite i uz odgovarajuće jamstvo, imate li povratnih informacija od kupaca koliko ta pogodnost utječe na njihovu odluku o kupnji?

Jamstvo nije samo dio naše ponude nego je i način našeg ukupnog poslovanja. Ozbiljna, dugoročna prodaja rabljenih vozila apsolutno mora imati kontekst transparentnog postupka, kupac se mora osjećati da smo i nakon kupnje ovdje, za njega.

- Što sve mora zadovoljiti auto na koji se daje jamstvo? Pretpostavljamo da postoje određeni kriteriji starosti, prijeđene kilometraže i općeg stanja?

Kod nas je situacija jasna. Neostar vozilo mora imati jamstvo, tvorničko ili naše, i ono mora biti garancija za proizvod, jer mi stojimo iza njega.

Jamstvo može biti do dvije godine ili 20.000 km, a svaki rabljeni kupljen u našoj mreži pokriven je i mobilnim jamstvom u trajanju od godinu dana.

- Da se vratimo malo na online prodaju. Ima li takav način prodaje rabljenih, budućnost na našem tržištu, poznatom kao prilično konzervativnom i koje teško prihvaća nove tehnologije? Iz dosadašnjeg iskustva, imaju li kupci imaju dovoljno povjerenja u kupnju rabljenog, a da ga prije ne vide uživo?

Usuđujem se reći da u tom segmentu mi jedini imamo iskustvo na hrvatskom tržištu. Nama nije trebao ovaj virus da nas potakne na online prodaju, jer mi i inače oko 10 posto godišnje prodaje realiziramo takvom vrstome narudžbe.

Možda se postotak ne čini velik, ali udio takve prodaje svake godine pomalo raste.

- Za kakvim automobilima vlada najveći interes, koje klase i koje kategorije cijene? Ima li posebnih zahtjeva i narudžbi?

Najviše se, prije svega, traži pouzdan automobil, a nakon toga, da se našalim, njemačke proizvodnje. Nije to ništa novog, poznato je da većina hrvatskih vozača najviše voli automobile njemačkog porijekla.

Uglavnom, bitno je da uvijek osiguravamo visok standard kvalitete isporučenog vozila, bez obzira na klasu, cijenu i porijeklo.

- Kakva su očekivanja u prodaji rabljenih do kraja godine, kakvi su planovi i projekcije, možda i konkretne brojke?

To, prije svega, ovisi o epidemiološkoj situaciji u našoj zemlji, ali i globalno. Bude li povoljna, možemo očekivati oporavak na tržištu. Neće biti brz, ali vjerujemo da će biti dovoljan.

- Izdvojite iz vaše bogate ponude rabljenih pet ponuda za koje smatrate da su u ovom trenutku možda top prilike, one koje zaslužuju “najbrži prst”?

Imamo više vozila kojima su cijene u ovom trenutku snižene za 10.000 Kn te su sigurno u kategoriji ‘najbrži prst’, kako ste je nazvali.

Ali kako bismo potaknuli kupce sredinom svibnja ćemo pokrenuti marketinšku akciju u kojoj ćemo na dnevnoj bazi nuditi 8 odabranih vozila s najboljim cijenama na tržištu koja su u kategoriji ‘Jackpot’.

Uspoređujući cijene na tržištu odlučili smo svakodnevnom izmjenom raznih marki i modela iz naše ponude omogućiti kupcima da u roku od 24 sata ‘ulove’ vozila s najboljim cijenama na tržištu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. travanj 2024 18:22