TEST UHP GUMA 225/40 R18

TRENUTAK ISTINE! ADAC-ov test ljetnih guma: Michelin ukupno najbolji, za sportsku vožnju najbolji Pirelli, a iznenadio tajvanski Maxxis

    AUTOR:
  • OBJAVLJENO:
  • 26.02.2020. u 16:43

ADAC

 

Donosimo sažetak novog ADAC-ovog testa ljetnih guma. Ovaj put su se na ADAC-ovom testu guma našle 18-inčne ljetne gume za automobile srednje klase, dimenzija 225/40 R 18.

Među 16 testiranih UHP guma nijedan model se model gume nije "poskliznuo", a sveukupno su ADAC-ovi stručnjaci četiri gume ocijenili dobrima i 11 zadovoljavajućima.

Inače, UHP (Ultra High Performance) gume su osmišljene za velike brzine (Y do 300 km / h), a s niskim presjekom 40 (40 posto omjer visine gume i širine gume) mogu se nazvati i "trkaćim gumama za cestu".  Testirane gume bile su u dimenzijama 225/40 R 18.

Ni jedan od kandidata nije pokazao izražene mane za UHP gume, a to su slabo prianjanja na mokrom i snažnije trošenje. Međutim, kod većine se i dalje trebaju prihvatiti neka od ograničenja kod svakodnevnog korištenja.

Četiri gume s ocjenom "dobra" najbolji su all-rounderi, dakle mogu zadovoljiti više različitih zahtjeva. One nude uravnotežene vozne karakteristike na suhim i mokrim površinama. Osjećaj vođenja na upravljaču je kod njih precizan i ugodan te nude nudi velike sigurnosne rezerve u vožnji blizu graničnog područja.

ADAC
 

Ovoga puta najboljima su se pokazale gume Michelin Pilot Sport 4  i Continental PremiumContact 6 koje su podijelile prvo mjesto.

Usprkos istoj ukupnoj ocjeni, ove dvije gume imaju različite prioritete. S izvrsnim vrijednostima kočenja, Conti se prvenstveno fokusira na savršeno prianjanje na mokroj površini, ali se glasnije kotrlja te je nešto slabiji na suhom od Michelinove gume, koja se pak uz vrhunske performanse pokazala boljom u pogledu potrošnje goriva.

Sljedeće plasirani Goodyear Eagle F1 Asymetric 5 i Maxxis Victra Sport 5 također dobro savladaju balansiranje između sjajnih performansi na suhim i vlažnim površinama. Podsjetimo, Maxxis je robno ime tajvanskog proizvođača guma Cheng Shin i deveti su na listi najvećih svjetskih proizvođača guma.

Možda ste primijetili njihovu reklamu  i već na dresovima nogometaša nogometnog kluba Liverpool. Nadalje, nijedna od četiri gume s ocjenom "dobra" nema problema s habanjem.

Tri iduće gume pritom su za dlaku propustile tu ocjenu: Nexen N'Fera Sport, Sava Intensa UHP 2 i Vredestein Ultrac Vorti imale su jako dobre rezultate na suhom i po pitanju trošenja, no nešto su slabije na mokroj podlozi.

To je uglavnom zbog slabijeg upravljanja na mokrom u vezanim zavojima gdje vučna sila ima važnu ulogu. Nexen je pritom postigao najgori rezultat od svih testnih guma u kutnom akvaplaningu.

ADAC
 

Pirelli P Zero je apsolutno je vrijedan spomena: nudi daleko najbolja svojstva na suhom te ujedno i najbolje karakteristike od svih guma na mokrom no s druge strane najviše se i troši te na tome gubi bodove.

Zbog devalvacije u toj disciplini Pirelli ostvaruje ukupni zadovoljavajući rezultat. No može biti vrlo dobra alternativa, posebno za one koji ne voze puno kilometara, ali kad voze cijene izvrsne performanse guma svog automobila.

Inače, kao što se i očekivalo, sve UHP testne gume daju dobre rezultate na suhim cestama - s izuzetkom modela Rotalla Setulla S-Pace RU01 i Falken Azenis FK510.

Te gume također osiguravaju i kratak put kočenja sa 100  do 0 km/ h, ali pokazuju slabosti u pogledu voznih osobina - pogotovo kada se temperatura guma diže na većim brzinama, kad upravljanje gubi na preciznosti. usto javlja se i tendencija "puštanja kursa" jače i ranije od ostalih testiranih guma.

Rotalla djeluje adekvatno samo na mokrim cestama: s mjerenjima kočionog puta i voznom sposobnošću na testu upravljanja, spušta se prema kraju liste s niskom razinom prianjanja.

ADAC
 

Podaci o habanju dimenzije 225/40 R 18 temelje se na ispitivanju kolnog puta na oko 15.000 km, na osnovu kojeg se predviđa ukupna kilometraža.

Otprilike možete podijeliti cijelo polje u tri skupine. Deset guma - od Goodyear-a do Rotalla - ocijenjeno je glatkom „dobrom“ jer im je prijeđena kilometraža između 35.000 i 40.000 km. Hankook i Bridgestone odvezu između 30.000 i 35.000 km, zbog čega su ocijenjeni kao "dobri" s ocjenom 2,5.

Toyo, Kumho, Nokian i Pirelli dosežu tek između 25 000 i 30 000 km, tako da su samo "zadovoljavajuća" i devalvirana u ukupnoj procjeni zbog rezultata habanja.

 

REZULTATI I OCJENE

(1 je najbolja ocjena, 5 je najlošija)*

 

Ocjena - "dobre"

Continental PremiumContact 6

Opća ocjena 2.1

Suhi asfalt 2.4

Vlažni asfalt 1.7

Buka / udobnost 3.6

Potrošnja goriva 2.1

Trošenje guma 2.0

 

Michelin Pilot Sport 4

Opća ocjena 2.1

Suhi asfalt 1.9

Mokri asfalt 2.0

Buka / udobnost 2.9

Potrošnja goriva 1.9

Trošenje guma 2.0

 

Goodyear Eagle F1 5

Opća ocjena 2.2

Suhi asfalt 1.7

Mokri asfalt 2.3

Buka / udobnost 3.1

Potrošnja goriva 1.9

Trošenje guma 2.0

 

Maxxis Victra Sport 5

Opća ocjena 2.2

Suhi asfalt 2.0

Mokri asfalt 2.2

Buka / udobnost 2.8

Potrošnja goriva 2.4

Trošenje guma 2.0

 

Ocjena - "zadovoljavaju"

 

Nexen N'Fera Sport

Ukupna ocjena 2.6

Suhi asfalt 2.2

Vlažni asfalt 2.6

Buka / udobnost 3.1

Potrošnja goriva 1.9

Trošenje guma 2.0

 

Sava Intensa UHP 2

Ukupna procjena 2.7

Suhi asfalt 1.8

Vlažni asfalt 2.7

Buka / udobnost 3.1

Potrošnja goriva 1.6

Trošenje guma 2.0

 

Vredestein Ultrac Vorti

Ukupna ocjena 2.7

Suhi asfalt 2.5

Vlažni asfalt 2.7

Buka / udobnost 2.9

Potrošnja goriva 2.4

Trošenje guma 2.0

 

Falken Azenis FK510

Ukupna ocjena 2.9

Suhi asfalt 2.9

Vlažni asfalt 2.4

Buka / udobnost 3.0

Potrošnja goriva 2.0

Trošenje guma 2.0

 

Bridgestone Potenza S001

Ukupna ocjena 3,0

Suhi asfalt 1.7

Mokri asfalt 3.0

Buka / udobnost 3.5

Potrošnja goriva 2.1

Trošenje guma 2.5

 

Kumho Ecsta PS71

Ukupna ocjena 3,0

Suhi asfalt 2.4

Mokri asfalt 2.3

Buka / udobnost 3.3

Potrošnja goriva 2.0

Trošenje guma 3.0

 

Nokian Powerproof

Ukupna ocjena 3,0

Suhi asfalt 2.4

Vlažni asfalt 2.4

Buka / udobnost 2.8

Potrošnja goriva 2.0

Trošenje guma 3.0

 

Pirelli P Zero

Ukupna ocjena 3,0

Suhi asfalt 1.3

Vlažni asfalt 1.8

Buka / udobnost 2.9

Potrošnja goriva 2.7

Trošenje guma 3.0

 

Toyo Proxes Sport

Ukupna ocjena 3,0

Suhi asfalt 2.0

Vlažni asfalt 2.8

Buka / udobnost 2.9

Potrošnja goriva 2.0

Trošenje guma 3.0

 

Hankook Ventus S1 evo3

Opća ocjena 3.1

Suhi asfalt 2.0

Mokri asfalt 3.1

Buka / udobnost 3.4

Potrošnja goriva 1.8

Trošenje guma 2.5

 

Cooper Zeon CS-Sport

Opća ocjena 3.3

Suhi asfalt 2.0

Mokri asfalt 3.3

Buka / udobnost 3.2

Potrošnja goriva 2.5

Trošenje guma 2.0

 

Ocjena "dovoljno"

 

Rotalla Setulla S-Pace RU01

Ukupna ocjena 3.6

Suhi asfalt 2.9

Vlažni asfalt 3.6

Buka / udobnost 2.8

Potrošnja goriva 1.6

Trošenje guma 2.0

 

Izdvajamo

Iz drugih medija