SUPROTNO OČEKIVANJIMA

ISTRAŽIVANJE POKAZALO: Autonomni automobili napravit će kolaps u prometu, evo i zašto!

A Rideshare Confessional

 

Trendovi i tehnologije se mijenjaju. Električni modeli sve su češće pojava na cestama (barem u SAD-u i skandinavskim zemljama), a sigurno je kako će u budućnosti ulicama cirkulirati autonomni automobili koji će nas voziti na odredišta. Sve to zvuči (barem nekima) dobro na papiru, no sada se pojavio još jedan potencijalni problem o kojem se nije razmišljalo.

A fleet of Uber's Ford Fusion self driving cars are shown during a demonstration of self-driving automotive technology in Pittsburgh, Pennsylvania, U.S. September 13, 2016. REUTERS/Aaron Josefczyk - RTSNO5Z
Aaron Josefczyk / REUTERS

Flota Uberovih autonomnih automobila

 

Prema istraživanju objavljenom u zborniku radova Transport Policy i napravljenom na slučaju San Francisca, električni autonomni automobili mogli bi uzrokovati kolaps u prometu. Naime, za razliku od današnjih automobila, električni autonomni modeli ne trebaju se parkirati blizu destinacije (primjerice centra grada). Umjesto toga, vlasnik odnosno putnik i ostali suputnici mogu izaći na željenoj destinaciji dok automobil nastavlja s kruženjem po gradu. Zašto? Jer su cijene vožnje na struju često manje od iznosa koji bi trebalo izdvojiti za parking, posebno u velikim američkim gradovima poput San Francisca, New Yorka, kao i europskih metropola Pariza, Londona i sl. gdje je pravo umijeće pronaći prazno parkirno mjesto za koje uz to treba izdvojiti pravo malo bogatstvo (primjerice, tri sata parkiranja ćete u centru Pariza platiti i do 15 eura). Prema istraživanju profesora Adama Millarda-Balla sa sveučilišta u Kaliforniji, autonomnim električarima više će se isplatiti voziti budući da je putem simulacija došao do troška od oko pola dolara po jednoj milji.

Google
 

"Cijene parkinga jedan su od glavnih razloga zašto ljudi često automobile mijenjaju javnim prijevozom kada trebaju stići u centar grada. Kod autonomnih modela parking nije nužan, budući da će automobili "krstariti" dok vlasnici obavljaju poslove. To će izazvati prometni kolaps", ističe Ball.

Prema njegovim procjenama, 2000 autonomnih modela moglo bi usporiti promet za oko 3,2 km/h. Pravi problem tek slijedi kada se na ulicama nađu stotine tisuća takvih modela...Jasno je kako će prometni stručnjaci i zakonodavci morati smisliti načine kako će ovaj model funkcionirati, a jedno od prvih rješenja koje autor istraživanja spominje je plaćanje naknada po kilometrima i vremenu provedenom na cesti u takvim prometnim mjestima...

Izdvajamo

Iz drugih medija