ZANIMLJIVI REZULTATI

ISTRAŽIVANJE POKAZALO: Vozači nisu zadovoljni sustavima za pomoć u vožnji, mnogi ih isključuju prije kretanja!

Youtube screenshot

 

Sustavi za pomoć vozačima sve su češća stavka na popisu dodatne (a ponekad i osnovne) opreme, a stvoreni su kako bi povećali sigurnost i vozačima olakšali vožnju. Međutim, je li to stvarno tako? Prema rezultatima istraživanja vodeće američke agencije J.D. Power, vozači i nisu toliko oduševljeni sa sustavima, što bi moglo predstavljati veliki problem za proizvođače automobila u budućnosti.

„Proizvođači ulažu velike napore i novac u naprednu tehnologiju koja bi trebala pomoći vozačima, no (pre)česta upozorenja mogu zbuniti i frustrirati vozače”, ističe Kristin Kolodge iz J.D. Powera. „Tehnologija ne smije postati „gunđavi” roditelj, nitko  ne želi da mu se konstantno govori kako bi trebao voziti”, nadodao je.

Klasični primjer je sustav za zadržavanje unutar trake – u prosjeku čak 23 posto vozača automobila opremljenih sa spomenutim sustavom nisu zadovoljni istim i smatraju da su upozorenja iritantna te ih smetaju.  Među njima čak 61 posto isključuje spomenuti sustav prije same vožnje. Proizvođači će se trebati potruditi da optimiziraju svoje sustave, a čini se kako već sada postoje velike razlike budući da primjerice 90 posto kupaca jedne marke (nije navedena) koji trenutno imaju sustav za zadržavanje vozila u traci želi isti i na sljedećem automobilu, dok primjerice kod vlasnika druge marke gotovo polovica ispitanika ne želi isti sustav na sljedećem automobilu.

Istraživanje je i pokazalo veliku ovisnost o Apple i Google Car Play-u. Čini se kako su Apple i Google broj 1 kada su u pitanju intuitivnost i jednostavnost upravljanja.

Apple.com
 

Tako čak 69 posto ispitanika ima spomenute sustave u svojim automobilima i redovito ih koriste. Pritom njih 68 posto želi u sljedećem modelu imati serijsku navigaciju, dok ostalih 32 posto smatra da im navigacija automobila pored Apple Car Playa ili Googlea nije potrebna. S druge strane, postotak onih koji žele navigaciju u sljedećem automobilu (a trenutno nemaju Apple Car play ili Google play) je nešto veća – oko 72 posto. Iz J.D. Powera ističu kako ovdje leži značajan problem za proizvođače budući da kupcima serijske navigacije višu nisu toliko potrebne. Osim toga, mnogo primjedbi zabilježeno je po pitanju ugrađenih aplikacija. Čak 29 posto ispitanika tvrdi da ne koristi većinu ugrađenih aplikacija i značajki svojih infotainment sustava. Među njima, 46 posto smatra da im iste nisu potrebne, no značajnih 18 posto izjavilo je kako imaju drugi uređaj koji funkcionira bolje i jednostavnije. Dakle, čini se kako će proizvođači morati poraditi na jednostavnosti upotrebe.

„Ako vozači nisu oduševljeni načinom kako funkcionira sustav za zadržavanje vozila u traci, kako će prihvatiti autonomne automobile?” pita se Kolodge uz napomenu kako će proizvođači morati raditi na spomenutom i svim drugim sustavima koji tek trebaju pridobiti naklonost i povjerenje vozača..

Izvor: J.D. Power

Izdvajamo

Iz drugih medija