KAKO PREŽIVJETI NA RUSKIM CESTAMA

KORISNI SAVJETI ZA NAVIJAČE koji automobilom kreću u Rusiju!

    AUTOR:
  • OBJAVLJENO:
  • 19.06.2018. u 15:57

Ivan Lacković

O ruskim cestama, vozačima i mentalitetu piše naš urednik web izdanja Zvonimir Jurčić koji je kao Auto klubov putopisac više puta prokrstario Rusiju automobilom, poput primjerice, od Baltika preko Sankt Petersburga i Moskve do Kaluge i Kurska i dalje prema Crnom Moru, kao i Sibirom vozeći preko Irkutska, Barnaula, Novosibirska i Omska do Tjumena podno Urala, gdje je skupio veliko iskustvo vožnje najvećom zemljom na svijetu pa donosi hrpu korisnih savjeta za naše navijače koji su se uputili na dugo putovanje automobilom na utakmice hrvatske reprezentacije...

Kao i svake godine odigravanja Svjetskog prvenstva u nogometu kad nastupa nacionalna reprezentacija, fanovi nogoloptačke igre diljem svijeta padaju u trans, a nogometna groznica potpuno obuzima čak i one kojima nogomet i nije najvažnija sporedna stvar na svijetu. Tada na mjesec dana sve staje kad se kroz grupnu i nokaut fazu do naslova prvaka prate uspjesi (ili neuspjeh) najboljih od najboljih 11. Naravno, oni koji nisu ostali ispred TV ekrana, planove za posjet utakmica kovali su mjesecima ranije, nabavljali karte, rezervirali smještaj i avionske karte za dolazak na barem jednu od utakmica gdje će igrati nacionalna momčad. Ove se godine Svjetsko prvenstvo u nogometu na kojem nastupa naša reprezentacija održava u Rusiji, a nemali broj navijača kao i raznih sponzorskih karavana s gostima, na utakmice Vatrenih odlučio je putovati automobilima.

Zvonimir Jurčić
 

Srećom, Rusija nije daleko poput Brazila kamo se prije četiri godine putovalo isključivo avionom već je ovisno o kutu gledanja dovoljno blizu kao bi se "dohvatila" automobilom. Tako je velik broj navijača već bio pristigao u Kalinjingrad smješten u Ruskoj eksklavi na Baltičkom moru između Litve i Poljske na prvu utakmicu protiv Nigerije što je našim navijačima bilo i najbliže, no sva je prilika da će dobar dio nastaviti i na ostale dvije utakmice ili pak krenuti iz Hrvatske na stotine kilometara dugo putovanje na utakmice protiv Argentine u Nižnjem Novgorodu i protiv Islanda u Rostovu koje će se održati ovog četvrtka i idućeg utorka. Ako pak prođemo grupu naši navijači na kotačima na ruskim će prometnicama boraviti i dulje dok će se zasigurno i mnogi navijači kada su već u Rusiji zadržati i kao turisti... Upravo za navijače koji putuju automobilima ili motociklima donosimo korisne savjete našeg putopisca s iskustvom vožnje Rusijom na koje valja obratiti pažnju za volanom u najvećoj zemlji na svijetu.

Zvonimir Jurčić
 

Baš kao i po pitanju svega ostalog, Rusija je drugi svijet i po pitanju vožnje i svega vezanog uz vožnju, a kako se tamo vozi svjedoči i bezbroj video uradaka sa sudarima, makljažama vozača i svakojakim bizarnim situacijama što za našeg vozača ne djeluje obećavajuće. No sve kreće od toga da osim što jezik koji zvuči slično, ali je vrlo različit, i pismo je ćirilično što uvelike otežava čitanje putokaza ili onog što se putokazima u Rusiji može nazvati. Srećom u blizini velikih gradova natpisi su ispisani i na latiničnom pismu pa je i snalaženje jasnije. Ono što bi naše vozače moglo iznenaditi je količina automobila s upravljačem na desnoj strani koji su kao rabljeni uvezeni iz Japana, no srećom takvih je puno više tek iza Urala nego u europskom dijelu Rusije koji je ipak nešto "pitomiji" po pitanju vozačkih navika i posebnosti nego Sibir.

Zvonimir Jurčić
 

Osim katastrofalno loših cesta posebice ako vozite od Sankt Petersburga do Moskve koji je u principu kamionski pravac (ljudi tamo više putuju vlakom) izdubljen kolotrazima kamiona pa se često ne vozi u trakama već po onom što je d njih ostalo, dakle između traka i sa strane, veliki problem jest i činjenica da se u slučaju i velikih prometnih nesreća ne zatvaraju prometnice niti vidljivo obilježavaju incidenti, a ja sam za svog putovanja tom cestom osim traktorskih guma na sred ceste ili stogova sijena, tako naletio i na ostatke kamiona koji su jednostavno izgarali na cesti, a promet se i dalje odvijao. Ono što je u Rusiji na cestama specifično jest još uvijek velik nesrazmjer voznog parka, dakle od prastarih sporovoznih Lada do golemih luksuznih SUV-ova prekrcanih konjski snagama čiji vozači često ne prezaju ni pred čim već voze kako ih volja - voze brzo i opasno, pretječu kolone, voze po zaustavnim trakama, pa stoga poseban oprez preporučujem kod skretanja udesno na primjerice benzinsku postaju - tri puta provjerite desni retrovizor jer nisu nerijetka pretjecanja ni s desne strane...

Ivan Lacković
 

Ako vi pak pogriješite u prometu ne upuštajte se ni u kakve verbalne konflikte koji u Rusiji vrlo lako prerastu ozbiljan fizički sukob koja se do prije nekoliko godina rješavao i bejzbol palicama i sličnim sredstvima... Usto, upravo je ljeto najopasnije razdoblje za vožnju Rusijom, snijeg okopni, ceste su često suhe pa nemali broj ruskih vozača iskušava mogućnosti svojih automobila do krajnjih granica.Uglavnom, kad jednom prođete sve zavrzlame na granici s Rusijom što može trajati vrlo kratko ili pak satima, a što ne ovisi o ničem drugom nego o trenutnom raspoloženju službenika, kad krenete vožnju, stranci trebaju znati kako je u Rusiji postotak nesreća i smrtnosti vrlo visok. Drugačija su i pravila i ograničenja brzine - tamo gdje se u Europi vozi 50 km/h u Rusiji je dozvoljeno 80 km/h, autocesta gotovo da i nema osim na prilazu gradovima (uglavnom obilaznice), a cestovna prometna infrastruktura nije razvijena kao na zapadu...

Ivan Lacković
 

Vrlo su česte i policijske kontrole, a dosta radara nadzire prometnice, no srećom kazne nisu previsoke. Ako se pak upuštate u vožnju Moskvom posebno se psihički pripremite - gužve znaju biti nesnosne, pa se po gradu bolje voziti podzemnom željeznicom koja je savršeno organizirana. Zanimljivosti za kraj - gorivo stoji 5 kuna za litru benzina, autocesta nema pa se ništa ni ne naplaćuje, parkiranje je u brojnim gradovima većinom besplatno, a prometna knjižica najvažniji dokument uz putovnicu. Na koncu, Rusiju bih mogao nazvati svijetom za sebe, a tako je i u prometu jer standardi su i danas po pitanju mnogo toga potpuno drugačiji te pomalo divlji i često nepredvidivi...

 

10 SAVJETA ZA LAKŠE PREŽIVLJAVANJE

1.

Ograničenje brzine - plus 20 je standard

Svi Rusi voze najmanje 20 više od ograničenja jer su kazne šaka rubalja. Oni bogatiji i bitno brže jer si to mogu priuštiti... Dakle vozi se brzo i u gradu i van gradova. Ako ste pak nesigurni i prespori naići ćete na salvu psovki drugih vozača a može vas i zaustaviti policija pod sumnjom da ste pijani!

Ivan Lacković
 

2.

Izbjegavajte kontakt očima s drugim vozačima

Ako pogriješite u prometu ili napravite nešto glupo tad ne gledajte u oči ostale vozače. Konflikt je moguć u trenutku i to ne samo verbalni...

Ivan Lacković
 

3.

Žmigavce ne koristi nitko

Na ruskim regionalnim pravcima posebno je opasno voziti. osim loših cesta vi voze kamo žele, a skreću lijevo ili desno bez pokazivača smjera. Vjeruje se kako samo početnici i žene imaju vremena i potrebu paliti žmigavce kod skretanja...

Ivan Lacković
 

4.

Čuvajte se automobila koji prolaze na zadnji trenutak žutog svjetla na semaforu

Stvari stoje ovako: baš svi vozači na trepćuće zeleno ili žuto svjetlo na semaforu obavezno dodaju gas do poda! I vo učinite isto u toj situaciji inače vam ne gine nalet na stražnji kraj vašeg vozila.

Ivan Lacković
 

5.

Veličina je važna!

Možda i ključna stvar u prometu na ruskim cestama - prednost uvijek ima veći automobil! Takvi uvijek nekud žure, vjeruju da uvijek imaju prednost i bolje ih je i propustiti pa biti na miru nego ga navesti tko zna na kakve poteze

Ivan Lacković
 

6.

Pripremite se na prometne gužve

Moskva čak drži rekord po najdužem prometnom čepu na svijetu, a slično je i u drugim velikim gradovima. Prometne gužve su standard...

Zvonimir Jurčić
 

Sretno!

Izdvajamo

Iz drugih medija