GRADSKI PENJAČ

VOZILI SMO FORD FIESTA ACTIVE Na pola puta između mališana i gradskog SUV-a

Ford

Prvi model u Fordovoj novorazvijenoj floti Active nova je Fiesta, a nakon nje ponudu će upotpuniti i slično zamišljeni i građeni modeli Ka+ i Focus. Prema viđenome iz prve ruke, čini se da priča ima smisla

Da će paleta Fieste, među ostalima, biti obogaćena i sasvim novom izvedbom Active, znali smo još od prvih testnih vožnji njezine nove generacije prije gotovo godinu dana. No da će nam se ona ozbiljno dopasti, i to već nakon prvog kratkog susreta, tome se iskreno nismo nadali. Jer, osim nešto povišene karoserije i već toliko puta viđenih plastičnih i drugih dodataka i zaštita blatobrana, pragova i branika, tu baš i nema nekih bitnih novosti, zar ne? Paa, ne. Active izvedba Fieste doista nastupa kao prema gore navedenoj recepturi, i ona joj sasvim dobro pritaje. Dio zasluga za to otpada i na činjenicu da je osim 18 mm rasta u visinu ova verzija popularnog malog Forda dobila i 10 mm širi trag kotača. Još važnije od masivnijeg izgleda, dakako, ovdje treba spomenuti i podatak da joj zahvaljujući tome dinamičke vozne osobine nisu nimalo narušene. Upravo suprotno, i Active se vozi uvjerljivo kao i svaka druga Fiesta, a premda se neće moći pohvaliti pogonom na sva četiri kotača, jednako se dobro snalazi u različitim uvjetima zahvaljujući mogućnosti odabira između tri različita pretprogramirana načina vožnje.

 

Foto: Ford

Mod Normal tako koristi standardne postavke ESC-a i kontrole proklizavanja pogonskih kotača, prilagođene svakodnevnoj upotrebi, a mode Eco - koji je dostupan samo u kombinaciji s ručnim šeststupanjskim mjenjačem - prilagođava rad motora odnosno odaziva na gas kako bi vozaču pomogao pri štednji goriva. Za vožnju na podlogama sa slabijim prianjanjem tu je vjerojatno najzanimljiviji od ponuđenih modova, nazvan Slippery, koji prilagođava rad ESC sustava odnosno kontrole proklizavanja na zasniježenim odnosno zaleđenim podlogama. Osim pri kretanju na takvim cestama, i izvan njih, ovaj mod vozaču pomaže zadržati kontrolu nad vozilom i u zavojima ili prilikom promjene vozne trake, i to malim prilagodbama rada gasa i kočnica koje sprečavaju izraženija podupravljanja ili preupravljanja.

Ford
 

Što se dostupne motorizacije tiče, Fiesta Active proizvodi se sa 1.0-litrenim EcoBoost motorima u verzijama sa 85, 100, 125 ili 140 KS, a mjenjači su ili spomenuti ručni ili automatski (također šeststupanjski) s tipkama na upravljaču, koji je dostupan uz verziju od 100 KS. Za poklonike dizelaša tu je 1.5 TDCi sa 85 ili 120 KS, koji se lako zavlači pod kožu zahvaljujući momentu kojega ima u izobilju, a pritom može i vrlo štedljiv… Poznato oblikovana unutrašnjost donosi kvalitete koje smo imali prilike vidjeti i u ostalim verzijama Fieste, pri čemu se uz dopadljivo uređenje i solidnu prostranost ističu detalji poput činjenice da su materijali korišteni u njoj birani u skladu s namjenom vozila. Fordovi stručnjaci tvrde da su otporni na sve vrste habanja i ogrebotina, kao i prljavštinu i blato koje će u Fiestu unijeti putnici, a zanimljivo je i da je koža na volanu otporna na kreme za sunčanje i slične preparate. Uz sigurnosne i druge sustave, napredne mogućnosti povezivanja i opcijski premium audio sustavi se podrazumijevaju, a cijene će biti poznate u rujnu, kada i počinje prodaja.

Ukratko

Verzija Active se može pohvaliti brojnim kamerama, radarima i ultrazvučnim senzorima koji mogu nadgledati prostor ispred vozila čak do 130 metara udaljenosti. Fiesta u Active izvedbi od klasične je viša za 18 mm, ali se uz prošireni treg kotača i ponešto izmijenjene postavke ovjesa vozi jednako dinamično

Unutrašnjost je poznata, dopadljiva i funkcionalna, a zanimljivo je da je u njoj osim materijala otpornijih na habanje i prljavštinu korištena i koža na volanu otporna na kremu za sunčanje

Izdvajamo

Iz drugih medija