KOREJSKA RAKETA

VOZILI SMO KIA STINGER Strastvena gran turismo limuzina papren je izazov velikim igračima

Kia

Opa! Ovakvu porciju vozačke i dizajnerske strasti iz Kije je malo tko očekivao, jer Stinger izgleda ekskluzivno, opremljen je bogovski, u sportskoj vožnji je brz kao metak i leži kao na tračnicama, dok je u ležernom krstarenju udoban i pitom kao mačić. Pravo iznenađenje…

Na izvrsnim cestama Mallorce, pa i na tamošnjoj stazi, napokon smo pobliže upoznali Kiju Stinger, novu gran turismo limuzinu dugačku 483 centimetra, široku priličnih 187 i nisku tek 140 centimetara. Osovinski razmak mjeri joj punih 291 centimetar i ima sportski širok trag kotača, a drsko je ušla u teren Volkswagen Arteona, Audija A5 Sportback... No, za razliku od konkurencije, Stinger je samostalno razvijen i dizajniran model, što mu daje posebnu draž i karizmatičnost. Naravno da ima detalja poznatih iz ostalih modela Kije, ali niska peterovratna karoserija ukrašena fino odmjerenim sportskim elementima budi toliko emocija kao ni jedan drugi korejski automobil.

 

Foto: Kia

Jednako važno, gran turismo doživljaj prisutan je i za volanom. Relativno niska pozicija sjedenja i visoki bokovi s pogledom na dugačak i širok poklopac motora temelj su sportskog ugođaja, na koji se nadovezuju lijepa prostranost, kvalitetna izrada sa smislom za detalje i bogata oprema, s ventiliranim sportskim sjedalima, head-up projektorom, bogatim info zaslonom i svom mogućom opremom za sigurnost. Vidi se da Stinger puca visoko, na klijentelu koja dobro zna što želi. Pretražujući sadržajni kokpit nailazimo i na odabir pet postavki rada motora, mjenjača, amortizacije i volana. Odlično!

Stinger nudi i tri uzdužno smještena motora, dizelski 2.2 (200 KS i 440 Nm) te benzinske turbo 2.0 (255 KS i 353 Nm) i twin turbo 3.3 V6 (370 KS i 510 Nm). Dizel i twinturbo imaju stražnji ili 4x4 pogon, dok turbo dolazi samo sa stražnjim. Svi imaju automatski mjenjač sa 8 stupnjeva i ručnim prebačajima peteljkama na volanu. Brzo otkrivamo da ni dizelski motor u ovako profinjenom pakiranju nije loša kombinacija - dovoljno je tih da ne naruši uglađenu gran turismo atmosferu, dovoljno snažan da vožnju 1700 kilograma teškim ljepotanom fino zapapri (230 km/h, od nule do stotke 7,6 sekundi, od 80 do 120 km/h 5,9 sekundi), a istovremeno s potrošnjom oko 7 litara i ugodno štedljiv.

Kia
 

Pravu vozačku strast, međutim, pronalazimo u najjačem, twinturbo motoru i postavci Sport+. Na stazi uz launch control hvatamo stotku za samo 4,9 sekunde, a na ravnoj dionici postižemo 270 km/h. Mjerimo i međuubrzanje: od 80 do 120 km/h za 3,3 sekunde! Paklena korejska naprava pritom podmuklo grglja i hrapavo reži, s LSD diferencijalom reže zavoje kao putar i fino mijenja težište, a s posve isključenom elektronikom vještima dopušta sliding kroz zavoje. Ležanje i čvrstoća velike karoserije brušeni na stazi Nürburgring očito su dali rezultata. I volan je dovoljno oštar, mjenjač odgovarajuće brz, a kočnice s diskovima od 350 mm snažno grizu. Sve to uz limuzinsku ugodu i bez nervoze i napetosti, kako u velikom gran turismu i treba biti. Normalno da laganija, krstareća vožnja otkriva drugu vrstu hedonizma, u kojem glavnu rolu imaju pitomo ponašanje, udobnost i tišina vožnje, koju je ipak povremeno uzbudljivo nadjačati koncertnim zvukom iz hi-fi uređaja Harman Kardon sa 720W i 15 zvučnika...

Ukratko

Stinger je dojmljiv peterovratni gran turismo, privlačne sportske linije i zanimljiv izazov Volkswagen Arteonu, od kojeg je niži 5 centimetara i gotovo jednako dugačak i širok, ali uz 7 centimetara veći međuosovinski razmak. Prtljažnik najbrže Kije dosad broji 406 litara i relativno je plitak, ali i širok i dugačak, pa će u rijetkoj prilici biti nedovoljan. I straga se uživa u limuzinskom komforu i prostranosti premda nagnuti krov nije sklon osobama višim od 180 cm. Stražnji dio možda je i najatraktivniji i otvoreno sugerira sportsku strast i užitak. Stinger u salone stiže početkom 2018., a dotad će se znati i cijene

Dizelaš 2.2 CRDi dolazi na 17-colnim aluminijskim naplacima (s diskovima promjera 320 mm), turbobenzinac 2.0 na 18-colnim (s diskovima od 345 mm), a reprezentativni twinturbo 3.3 V6 na 19-colnim (350 mm). Automatski mjenjač sa 8 stupnjeva dolazi serijski, kao i odabir načina rada motora, mjenjača, amortizacije i volana (Sport+, Sport, Comfort, Eco, Smart)

Izdvajamo

Iz drugih medija