Tko čeka, taj i dočeka, kažu, no ovo je čekanje doista potrajalo. Sedma generacija ES-a, modela koji je svijetu prije točno 20 godina premijerno predstavio marku Lexus, ujedno je i prva koju je japanski brend odlučio dovesti u Europu. K tome igra još jednu ulogu: petmetarska limuzina tu je da popuni prazninu koja se u gami Lexusa otvorila nakon odlaska slično pozicioniranog, ali ne baš uspješnog modela GS. Ovaj bi, barem prema iskustvu s prvi testnih vožnji u okolici Malage, morao proći znatno bolje.
Za početak, ES uživo izgleda još bolje nego na fotografijama, kako izvana gdje privlači poglede elegantnom linijom i detaljima poput specifičnih farova i stražnjeg spojlera, tako i u luksuznoj unutrašnjosti. No, na stranu sada komfor te očekivano izvrsni materijali i kvaliteta izrade, ono na čemu će ES skupljati najviše bodova bit će iskustvo korištenja temeljeno na japanskom pojmu Omotenaši.
Marketinški je prezentiran kao koncept predviđanja potreba prije nego što se one zapravo pojave, no u praksi se očituje u nizu finih detalja koji se pamte i koji u konačnici čine razliku. Poput, recimo, situacije u kojoj se brisači zaustave i uvuku kako ne bi poprskali suvozača koji ulazi ili izlazi iz automobila. Ili klimatizacijskog uređaja koji ispušta Nanoe ione i time vlaži kožu i kosu putnika. Ili posebnim rezonantnim rupama u naplacima koji vibracije u vožnji pretvaraju u toplinsku energiju i tako smanjuju buku u vožnji…
Futuristički oblikovan kokpit jasno je orijentiran prema vozaču, a zgodan dizajnerski detalj iznad prilagodljive digitalne instrument ploče koja mijenja boje ovisno o režimu vožnje svakako su i “rogovi” za promjenu Normal/Sport/Eco modusa vožnje. Head Up zaslon u boji mjeri rekordnih 260x97,5 mm, izolacija je vrhunska, a Mark Levinson sa 17 zvučnika ES-a će po želji u trenu pretvoriti u koncertnu dvoranu… Sjedala su upravo izvrsna – svatko tko ih isproba brzo će znati cijeniti činjenicu da su Lexusovi inženjeri samo na njihov razvoj utrošili čak tri godine rada.
Za razliku od ostalih dijelova svijeta gdje je dostupan s nekoliko benzinskih opcija, jedini pogonski sklop namijenjen europskim kupcima je hibridni 300h sustav temeljen na 2,5-litrenom Atkinsonu i kompaktnom elektromotoru te pripadajućem e-CVT mjenjaču. S ukupnom snagom od 218 KS i deklariranim prosjekom od 4,4 l/100 km tipična je premium limuzina, namijenjena prvenstveno poslovnim korisnicima.
S voznim osobinama definiranim GA-K platformom koju koristi i Camry, prednjim pogonom i adaptivnom amortizacijom (u F Sport izdanju) te masom od oko 1700 kg ne boji se ni dinamičnije vožnje, no jasno je da mu smiren i elegantan nastup najbolje pristaje. Isto vrijedi i za pogonski sklop, koji najviše daje u gradu i ujednačenim vožnjama na dužim relacijama, dok s papučicom “do poda” rastu i potrošnja i buka. U svakom slučaju, tržišnih aduta ima dovoljno, a jedan od njih je i cijena koja u Hrvatskoj starta na 399.000 kuna…
Ukratko
Za sigurnu vožnju brine se poduži popis koji uključuje čitanje znakova, praćenje kolničkih crta, kočenje u slučaju opasnosti, dinamički tempomat s radarom, adaptivna svjetla…
Zbogom dosadnom dizajnu: prednja maska kod Lexusa ES ovisi o izvedbi te kod klasičnih modela ima dezen uspravnih rešetki, a kod F Sporta mrežu sačinjenu od slova. Kokpit je jasno orijentiran prema vozaču, a karakter mu daju multimedijski zaslon dijagonale 12,3 inča i “rogovi” iznad središnjih instrumenata
Jedini pogonski sklop je 218 KS jaki hibridni sustav temeljen na 2,5-litrenom Atkinsonu i elektromotoru