STVOREN ZA UŽIVANJE

VOZILI SMO PORSCHE MACAN GTS SUV najbliži sportskom automobilu

    AUTOR:
    • Marin Tomaš

  • OBJAVLJENO:
  • 18.09.2017. u 10:56

Porsche

Macan je nedvojbeno najživahniji SUV na svijetu i najveći sportaš među SUV-ovima, osobito u vozački orijentiranom GTS izdanju. S 360 KS GTS je negdje između Macana S i top modela Turbo i pravi je izbor tražite li od 1,6 metara visokog dvotonskog SUV-a sportsko ponašanje u vožnji

Nakon uspjeha Cayennea, koji je praktički spasio Porsche od izumiranja, kultni proizvođač sportskih automobila napravio je svoj prvi kompaktni SUV. No, Macan nije Cayenneov mali brat - prema tvrdnjama iz Porschea to je, prvi kompaktni SUV koji je ujedno i sportski automobil. Umjesto smanjenog Cayennea, u Porscheu su, naime, odlučili napraviti povišeni, superpraktični 911 i to je možda najbolji opis Macana. Pogotovo za upravljačem. Prvo što sam zamijetio na vozačkom sjedalu bio je slim-fit, pravo sportsko vozačko odijelo, kakvo i treba biti. Vozačka pozicija je odlična - sjedi se nisko unutar automobila, a opet je preglednost vrlo dobra zbog povišene karoserije. Prostora za noge i glavu straga ima prosječno za ovu klasu, a prtljažnik od 500 litara je dubok, ali i ograničen oštrom linijom stražnjih vrata. Interijer je luksuzan i raskošno opremljen, ali i naglašeno sportski, kako i dolikuje jednom Porscheu.

Porsche
 

Premda Macan rabi istu platformu kao i Audi Q5, slični su koliko i Cayenne i Touareg. Samo 30 posto dijelova je isto, i to onih nevidljivih poput multi-link ovjesa sprijeda i straga. Svaki Macan ima akustičnu komoru u ispuhu za što bolji zvuk turbomotora, čiji je raspon snage od 245 do 440 KS. Svi Macani u seriji imaju i pogon na sva četiri kotača (što jamči sjajno prianjanje uz cestu bez obzira na uvjete) te PDK sekvencijalni mjenjač sa sedam brzina, koji je u stanju promijeniti brzinu u milisekundi. Stražnji kotači su širi od prednjih, kao kod 911-ice, ne samo zbog Porscheova pristupa dizajnu, nego i vozačkoj filozofiji - Macan je, naime, ponajprije automobil sa stražnjim pogonom, a tek kad stražnji kotači ne mogu podnijeti još više snage ona se prebacuje na prednje.

Porsche
 

U GTS izdanju, koje ima sportski ovjes s aktivnim amortizerima, 20 KS pojačani biturbo V6 iz modela S i snažnije kočnice iz Macana Turbo, to je zaista SUV s reakcijama sportskog automobila. Sa 360 KS za ubrzanje od nule do stotke treba mu 5,2 sekundi, a pojuri čak do 256 km/h. A premda GTS nije najbrži Macan (za to je zadužen Turbo koji do stotke sprinta za manje od pet sekundi), najbolji je za vožnju. Upravljač je izvrsno odmjerene težine, iznimno precizan i ugodan u ruci, a pravo je iznenađenje s koliko odlučnosti kompaktni SUV prati vozačeve reakcije. Ovjes s elektronički kontroliranim amortizerima, 15 milimetara niži nego kod Macana S, podešen je na sportsku vožnju, pa se spušta dodatnih deset milimetara u načinu rada Sport.

Porsche
 

Premda veliki, doplatni 21-inčni kotači s tvrdim niskoprofilnim gumama glasno reagiraju na oštre neravnine na cesti, a Macan ćete, s druge strane, sasvim udobno voziti makadamom, pa čak i po terenu, ako je potrebno. Iznenađuje stoga s kakvom preciznošću i spremnošću skreće i ulazi u zavoje, pružajući vam osjećaj da ste u kudikamo manjem automobilu.

Izvana velik i objektivno težak SUV možda nije pravi, rasni sportski automobil, kako ga u Porscheu reklamiraju, ali je usprkos zakonima fizike jako blizu tome! Nedvojbeno, to je najagilniji, najsportskiji, najvozačkiji i najuzbudljiviji SUV koji danas možete kupiti.

Porsche
 

Ukratko

Između običnog Macana s dvolitrenim četverocilindrašem, dizelaša sa 258 KS ili Turba sa 400 KS, Macan GTS s pojačanim trolitrenim turbo V6 benzincem sportski je izbor

Izdvajamo

Iz drugih medija