AKTUALNO

VOZILI SMO SUBARU XV Nema dizelaša, ali ima uvjerljiv 4x4 pogon

Subaru

Novi japanski SUV rastegnut na 447 cm osjetno se bolje ponaša u vožnji od prethodnika, što je posljedica smještaja na globalnu platformu SGB kakvu koristi i nova Impreza. Uz simetrični pogon 4x4 i podnicu udaljenu čak 22 cm od tla uvjerljiv je i izvan asfalta, a nedostatak mu je tek izostanak dizelaša

Na tržištu se novi crossover pojavi svakih nekoliko dana. Stopiti se s masom po nama bi bio pogrešan pristup, pa smo se stoga s novom generacijom modela XV odlučili pozicionirati drugačije od konkurenata poput Nissan Qashqaija i Suzuki Vitare - tim riječima započeo je govor stručnjaka iz Subarua na prezentaciji nove generacije modela XV u Bologni. Što točno XV nudi u odnosu na konkurenciju? Naglasak je prije svega na sigurnosti i vrhunskim terenskim mogućnostima. Druga generacija modela XV tako se, baš kao i nedavno predstavljena Impreza, vozi na novoj globalnoj platformi SGB koja donosi znatno uvjerljivije ponašanje u vožnji te bolje štiti vozača i putnike od buke i vibracija. Uz to, sad se serijski isporučuje poznati sustav EyeSight, koji uz pomoć digitalnih kamera prati promet, upozorava vozača na opasnosti te po potrebi i automatski koči sada dolazi standardno. Rezultat? Novi XV je bez problema osvojio maksimalnih pet zvjezdica na Euro NCAP testiranju, a uz to je proglašen i najsigurnijim automobilom u klasi. Veliki adut je i nastup izvan asfalta. Japanci su se, naime, odlučili na drugačiji pristup od konkurenata, pa tako sve verzije dolaze s hvaljenim simetričnim pogonom 4x4, ali i sustavom X Mode koji prilagođava rad motora, prijenosa i kontrole proklizavanja. A da ta kombinacija odlično funkcionira uvjerili smo se na zahtjevnom poligonu nedaleko Bologne, gdje je od tla priličnih 22 centimetra udaljen Subaru XV s lakoćom savladavao prepreke.

 

Foto: Subaru

Vizualne promjene kod novog modela pritom nisu drastične. Mogli bismo reći kako su japanski dizajneri tek zategnuli bore i pritom posegnuli za standardnim elementima poput dnevnih LED svjetala sa svjetlosnim potpisom. Slično vrijedi i za unutrašnjost, gdje se sada ističu kvalitetniji materijali i centralni 8-inčni zaslon osjetljiv na dodir.

Subaru

Glavni nedostatak na domaćem tržištu mogao bi biti izostanak dizelskog motora. Dizelski boxer motor koji se ugrađivao u prethodnika više nije u ponudi, već se nude dva bokser benzinca (1.6 od 114 KS i 2.0 od 156 KS) kod kojih je, u odnosu na motore iz prethodne generacije, izmijenjeno čak 80 posto dijelova. Snaga se prenosi putem dorađenog automatskog mjenjača CVT Lineartronic, koji predstavlja jedini izbor budući da ručni mjenjač nije u ponudi. U vožnji se slabija verzija od 114 KS pokazala sasvim solidnom na lokalnim cestama, a odličan mjenjač CVT pritom je vožnju činio lagodnom i jednostavnom. Ipak, i motor i mjenjač svoje su nedostatke pokazali kod naglih ubrzanja kada je mjenjač kasnio, a nije pomogao niti okretni moment motora od niskih 150 Nm. Oni zahtjevniji zato mogu odabrati snažniju verziju sa 2,0-litrenim bokser benzincem kod koje tih problema nema. Potrošnja nam se kretala oko litru više od deklariranih 6,9 litara, za što treba okriviti vožnju po off-road poligonu. Prodaja na domaćem tržištu već je počela, a za osnovni model s paketom opreme Pure treba izdvojiti 185 tisuća kuna, što je sasvim pristojan iznos s obzirom na dobiveno.

 

Ukratko

Druga generacija modela XV vozi se na novoj globalnoj platformi koju koristi i nova Impreza. Međuosovinski razmak porastao je za 3 cm, a automobil je i za 2 cm viši od prethodnika. Za savladavanje neprohodnog terena brine se simetrični pogon na sve kotače i X Mode koji prilagođava rad motora, prijenosa i kontrole proklizavanja

Unutrašnjost donosi kvalitetnije materijale, moderni 8-inčni zaslon osjetljiv na dodir i više prostora za putnike. Prtljažnik broji 380 litara, a preklapanjem sjedala dolazi se do brojke od pozamašnih 1310 litara

 

OlLNnK7LZJk&t=334s VIDEO

Izdvajamo

Iz drugih medija