ŠVEDSKI KLASIČAR

VOZILI SMO VOLVO V60 Karavan magnetske privlačnosti sedansku verziju čini nepotrebnom

Novi V60 atraktivan je već i na fotografijama, no uživo je doista magnetski privlačan, a nakon vožnje postaje jasno da će ovaj Volvo i zaklete germanofile natjerati da pri idućoj kupnji razmisle o skandinavskoj alternativi
 Volvo

Upitate li proječnog vozača, ili čak i nekoga tko nikad u životu nije sjeo za upravljač automobila koje su mu prve asocijacije s kojima povezuje Volvo, najbrojniji odgovor zasigurno će biti sigurnost. No, negdje prvi vrhu popisa nesumnjivo će biti i karavan. Vjerojatno se niti jedna druga marka automobila u percepciji kupaca ne povezuje toliko s nekim karoserijskim oblikom kao Volvo s karavanom i za to kroz povijest postoji niz sjajnih primjera, kao što su 1800 ES, 960, 850 T5-R… I novi V60 će, nema sumnje, imati vjernu publiku. Atraktivan je već i na fotografijama, no uživo je doista magnetski privlačan. Stvoren na platformi SPA (Scalable Product Architecture), na kojoj voze i XC60 i modeli iz serije 90, u vizualnom se smislu snažno oslanja na rješenja ranije predstavljena na broj većem V90, ali pritom ide i korak dalje. Puno je tu oku poznatih, ali malo prilagođenih, sada već svojevrsnih trademark detalja poput Thorova čekića u farovima i specifične maske hladnjaka, i dojam je zapravo da svi oni ovdje izgledaju još bolje nego na većem modelu. Baš kao što iste tenisice uvijek nekako izgledaju bolje u manjem nego u većem broju…

Foto: Volvo

I kad smo kod veličine, V60 ne samo da ne oskudijeva prostorom nego je sa 476 cm dužine i 287 cm međuosovinskog razmaka po tom pitanju znatno šire ruke od prethodnika. Odnosi se to, dakako, i na putničku kabinu gdje se straga sjedi doista kraljevski (51 cm u koljenima, što je rekordno u ovom segmentu), ali i na prtljažnik koji već u startu prima 529 litara (također više od konkurencije) i da se proširiti sve do 1441. Zahvati kojima mu je to omogućeno, barem djelomično, isti su kao i oni zbog kojih i izgleda toliko dobro, a jednako se tako i vozi. Primjerice, u odnosu na prethodnika znatno mu je skraćen prednji, a produžen stražnji prevjes… To su, naravno, samo oni fini detalji, dok suštinu priče pogonska grupa sastavljena od nekolicine benzinaca i dizelaša, te sada već nezaobilaznih hibrida, ručnih i automatskih mjenjača i prednjih ili pogona na sve kotače. U zaleđu Barcelone mi smo, za početak, imali prilike isprobati dvije “klasične” verzije, prvu s dvolitrenim benzincem T6 od 310 KS, 8-stupanjskim automatikom i pogonom na sva četiri kotača, a zatim i onu s dizelašem iste zapremnine u verziji od 190 KS (u ponudi je i slabija sa 150 KS), s istim mjenjačem, ali s pogonom na prednje kotače. I oba su nam se dopala, dakako svaki na svoj način: prvi se u pravom svjetlu pokazao na Monserratu, gdje mu ni vrlo jaka kiša praktički nimalo nije smetala pri brzinskom usponu.

Voljeli bismo samo da smo pritom na raspolaganju imali mogućnost ručnog šaltanja na upravljaču, što je opcija za koju su nam inženjari iz Volva nešto kasnije potvrdili da će biti dostupna do kraja godine. Drugi, dizelski izbor s prednjim pogonom koristili smo sljedećeg dana, na putu prema aerodromu, pri čemu su do punog izražaja došli potrošnja jedva nešto viša od 5 litara (unutar zakonskih ograničenja na autocesti), te udobnost vožnje svojstvena aktualnim modelima Volva. Po tom je pitanju švedska marka odradila izuzetno važan posao: čak i uz poneki tvrdi detalj za kakav nema opravdanja u ovakvom automobilu, ovo je prestižni model u punom smislu riječi, i to onaj koji će i zaklete germanofile natjerati da pri idućoj kupnji razmisle o skandinavskoj alternativi.

Jer, uz sav karakter koji dolazi u prvom izdanju iz nove serije 60 (sedan i cross country izvedbe mogu ga samo dodatno naglasiti), novi karavan donosi svu silu sigurnosne opreme (City Safety s automatskim kočenjem, Pilot Assist, Run­off Road Mitigation, Oncoming Lane Mitigation, Cross Traffic Alert...), u skladu s očekivanjima i reputacijom marke. Slično vrijedi i opremu kojoj je svrha čista ugoda, a koja između ostaloga uključuje multimedijski sustav Sensus, kao i panoramski krov koji je velik jednako kao i onaj na V90. Uz njega, iznimno svijetlu i prozračnu unutrašnjost ovdje jamči i činjenica da su, zanimljivo je, bočni prozori ovdje viši za 15 mm... Prvi su dojmovi, dakle, vrlo povoljni i ne sumnjamo da će takvi biti i na našim cestama. Cijene su već formirane: V60 s dizelašem D3 od 150 KS i ručnim mjenjačem starta na 324.351 kunu, a T6 sa AWD pogonom i automatskim mjenjačem na 438.344 kn.

Ukratko

Teško je odlučiti izgleda li bolje V60 sprijeda ili straga. Doista se postavlja pitanje, kome treba limuzina pored ovako uspješno dizajniranog karavana. Puno je tu oku poznatih, ali malo prilagođenih, sada već svojevrsnih trademark detalja poput Thorova čekića u farovima i specifične maske hladnjaka, i dojam je zapravo da svi oni ovdje izgledaju još bolje nego na V90

Prtljažnik koji već u startu prima 529 litara (također više od konkurencije) i da se proširiti sve do 1441 litre, a tu su i praktični detalji poput podizne ograde, bočnih mrežica, prostora ispod podnice.... Puno je tu oku poznatih, ali malo prilagođenih, sada već svojevrsnih trademark detalja poput Thorova čekića u farovima i specifične maske hladnjaka, i dojam je zapravo da svi oni ovdje izgledaju još bolje nego na V90

Glavna instrument ploča i središnji multifunkcijski zaslon izvedeni su po uzoru na ostale kućne modele i s njima je užitak rukovati

Novi karavan donosi svu silu sigurnosne opreme, u skladu s očekivanjima i reputacijom marke, uključujući City Safety s automatskim kočenjem, Pilot Assist, Run­off Road Mitigation, Oncoming Lane Mitigation, Cross Traffic Alert...

U unutrašnjosti ima i svjetla i prostora: straga sjedi doista kraljevski je Volvo V60 donosi 51 cm u koljenima, što je rekordno u ovom segmentu

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. ožujak 2024 01:23