Prije nego su i krenuli jesenski sajmovi BMW je otkrio novosti za iduću godinu, a jedno od svakako iščekivanijih i važnijih je predstavljanje novog modela GS-a. Razlog zbog kojeg su Bavarci nakon samo šest godina ponovno stavili na stol Geländera zasigurno nisu prodajni rezultati već sve restriktivnije norme i sve žešća konkurencija. Manja emisija štetnih plinova, veći moment i snaga, veća učinkovitost i više karaktera bili su nimalo jednostavni ciljevi postavljeni pred inženjere, no još jednom uspjeli su izvući zeca iz šešira i pripremiti neuništivi bokser za Euro 5 norme koje stupaju na snagu 2020.
Uvođenje varijatora faze rada ventila svojevrsna je kopernikanska revolucija za Nijemce, no, bio je to jedini put kako bi zadržali živahnost dvocilindarskog motora. Istodobno poboljšane su performanse. Broj konja povećan je sa 125 na 136, a okretni moment sa 125 Nm (pri 6500 okretaja) narastao je na 143 Nm dostupnih na 6250 okretaja.
Za povećanje performansi zaslužan je i rast obujma (s 1170 ccm na 1254), dok je varijator popunio rupu na nižim okretajima, optimizirao potrošnju goriva bez slabljenja na maksimalnom režimu. Sustav (BMW ShiftCam) intervenira na par usisnih ventila (asinkroni) putem bregastog vratila s dvostrukim profilima koje uz pomoć električno pokretanih vodilica u skladu s okretajima biraju jednu od dvije vodilice. Praktično, u glavi novog boksera su tri umjesto dva bregasta vratila, a pod ručicom gasa uvijek dovoljno snage.
Dodatna novost je zupčasti lanac koji upravlja distribucijom, dok je sustav podmazivanja pojačan brizgaljkama s dvostrukim mlazom. Avanturiste će razveseliti senzor preuranjenog paljenja smjese koji omogućuje uporabu benzina s manje od 95 oktana, a novi ispušni sustav donosi još uzbudljiviji zvuk. Novi GS izgledom je ostao isti, ali u vožnji to je sasvim drugi motocikl. Dodatni konji se itekako osjete, a na klizavom asfaltu okretni moment razlog je paljenja lampice kontrole proklizavanja sve do četvrte. Istrenirano uho primijetit će trenutak promjene u tonu zvuka usisa kada dođe do pomaka bregaste, ali pod ručicom gasa nema nikakvih signala.
Po običaju, BMW nije zanemario elektroniku i osnovni model nudi dva moda vožnje, kontrolu stabilnosti, ABS i pomoć pri startu na usponu na koji se nadovezuje još duži popis opcija koji uključuje i novost kao što je Dynamic Brake Assistant. Sustav koji djeluje na elektroniku motora sprečavajući okretni moment i sprečava slučajno dodavanje gasa tijekom kočenja.
TEHNIČKI PODACI Motor 2 cilindra bokser, 4 ventila, 4 takta, hlađen tekućinom i zrakom Obujam 1254 ccm Snaga 136 KS pri 7750/min Moment 143 Nm pri 6250/min Provrt x hod 102,5 x 76 mm Mjenjač 6 stupnjeva Prijenos kardan Okvir čelične cijevi Ovjes sprijeda Telelever vilica, hod 190 mm straga Paralever, hod 200 mm Kočnice sprijeda 2 diska promjera 305 mm, straga disk 276 mm; ABS Gume sprijeda 120/70-R19 straga 170/60-R17 Dužina 2207 mm Međuosovinski razmak 1525 mm Visina sjedala 850/870 mm Masa 249 kg Spremnik goriva 20 litara Cijena: 142.590 kuna |