Juraj Šebalj

Na Delti jurimo po boku samo u slavljeničkom krugu

U jubilarnu 25. sezonu, jedan od najboljih hrvatskih automobilista svih vremena, u lov na nove pokale i titule krenuo je za upravljačem Toyote GT 86 u klasi R3 sa stražnjim pogonom i 235 konja
 Uroš Modlić

Prvu titulu prvaka Hrvatske u reliju Juraj Šebalj osvojio je 2004., a u najzahtjevnijoj disciplini nanizao je ukupno 11 naslova nacionalnog prvaka što mu je donijelo dvije zlatne i jednu dijamantnu kacigu. Pridodamo li tome osvojene kupove na kružnim i brdskim utrkama, brojne uspješne nastupe na međunarodnim natjecanjima uključujući i dva na legendarnom reliju Monte Carlu, tada 43-godišnjeg Juru možemo uvrstiti među najuspješnije hrvatske automobiliste svih vremena.

Uroš Modlić

Nakon što je u prvih 25 godina isprobao gotovo sve, u sezonu 2019. krenuo je s novim izazovom. Toyota GT 86 u klasi R3, automobil sa stražnjim pogonom i 235 konja ispod prednjeg poklopca.

Uroš Modlić

- Razlike postoje, osobito na klizavim podlogama. Pored toga Toyota je i po broju konja slabiji automobil u odnosu na prošlogodišnji Hyundai, ali stražnji pogon bila je jedna od mojih želja posljednjih godina. Toyota je egzotična, atraktivna i u pitanju je definitivno izazov, ali ukupan rezultat ove godine nije prioritet, nego dobra promocija i što atraktivnije vožnje, a to mi ovaj automobil definitivno može pružiti. Dva relija su već iza nas i zadovoljan sam odrađenim. Kumrovec smo odradili malo opreznije zbog konfiguracije terena i činjenice da nije bilo testiranja prije utrke. U Opatiji smo usprkos kiši i sitnim problemima, na pojedinim brzincima bili vrlo konkurentni, ističe Šebalj pred kojim je novi nastup na Delti, reliju kojeg je već sedam puta osvajao.

Uroš Modlić

- Nadam se da će biti suho, ali i bez kiše Delta će biti zahtjevna kao i uvijek do sada. Toyota nije automobil s kojim mogu „pucati“ na sam vrh, ali bit će zanimljivo odmjeriti snage s Pulićem i Prodanom koji voze relativno slične automobile. Kao svi moderni trkaći automobili Toyota traži čiste putanje u lovu na sekunde, pa ne treba očekivati da ću svaki zavoj prolaziti po boku. Taj dio bit će rezerviran za slavljenički krug.
U egzotičnoj Toyoti, jednoj od deset koliko ih je izašlo iz sportskog odjela japanskog proizvođača, Šebalj će uz sve relije u Hrvatskoj, nastupiti i na brdskoj utrci u Buzetu. No, u suradnji sa sponzorima, u prvom redu hrvatskom naftnom kompanijom INA, mnogi će kroz promotivne akcije dobiti prigodu sjesti u suvozačko sjedalo pored Šebalja.
- Ljudi su super. Premda su reakcije različite, nitko nije previše iskazivao strah. No, meni i nije cilj zastrašiti ih. Moja želja ima je pokazati da utrke nisu samo jurnjava i okretanje volana već da je u pitanju pravi sport za koji se treba fizički i psihički pripremati.

Uroš Modlić

Novo Šebaljevo oružje je jedna od deset Toyoti koje je složio Gazoo Racing (sportski odjel Toyote) s 235 KS i pogonom straga

Od 1994. do danas Šebalj nije propustio ni jednu sezonu sjesti u trkaći automobil, a koliko je u međuvremenu odradio natjecanja ili skupio pehara, ni sam više ne zna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 17:12