POLOVNI AUTOMOBILI

TEST RABLJENOG: Kia Ceed II (2012.-2018.) dogurao je do statusa cijenjenog i poželjnog kompakta

Rabljeni Kia ceed 2017. 2019.
Marin Tomaš

 

Eurotax, europska agencija za procjenu vrijednosti rabljenih automobila, nedavno je objavila senzacionalnu vijest: rabljeni Ceed II bolje drži cijenu od rabljenog Golfa VII! Vijest je tim jače odjeknula što se zapravo odnosi na njemačko, za Golf domaće tržište. Konkretno, nakon tri godine i 50 tisuća prijeđenih kilometara Ceed zadržava 63 posto vrijednosti novog auta, a tek potom slijede Golf sa 61 posto, Astra 50 posto…

Rabljeni Kia ceed 2017. 2019.
Marin Tomaš

Tek nakon pet godina i 100 tisuća kilometara Golf prelazi u mršavo vodstvo: zadržava 45 posto cijene novog, Ceed 44 posto. Svi ostali 35 i manje posto. Hrvatski vozači će naravno, na sve to samo odmahnuti rukom, ali ostaje činjenica da se Ceed više ne doživljava kao drugoligaška konfekcija, već je prodajno, popularnošću i cijenjenošću postao ravnopravan vrhuški svoje klase. Vidi se to i na primjeru našeg „godišnjaka“, primjerka rabljenog automobila kakvi su u posljednje vrijeme tražena roba. Imaju status korištenog, ali i po stanju i po izgledu praktički su novi.

Rabljeni Kia ceed 2017. 2019.
Marin Tomaš

U jedva malo više od godinu dana nakupio je nepunih 16 tisuća kilometara, još uvijek se u njemu može osjetiti miris novog automobila, a tragove korištenja treba tražiti povećalom. Takav Ceed brzo „plane“, jer ponuda nije velika i uglavnom se radi o primjercima svježe izašlim iz rent-a-car aranžmana. Privatne ponude tako svježih auta gotovo da nema. Iako je riječ o modelu izašlom iz proizvodnje, po svemu se čini da je još koju godinu komotno mogao nastaviti uspješan životni put.

Rabljeni Kia ceed 2017. 2019.
Marin Tomaš

Izgleda moderno i atraktivno (prednji dio je doduše, nekima malo kičast), pruža dobru opremu od početnog paketa i dosta mjesta te solidne standarde mehanike, izrade i materijale. Save to ulijeva povjerenje, koje obični kupci cijene. Nije to fun-to-drive kompakt i ni po čemu nije najbolji u svojoj klasi, ali u svemu je zapravo dobro pogođen i usmjeren masovnom ukusu, potrebama i zahtjevima najvećeg broja kupaca. Fino balansira između atraktivnosti, solidnosti i dobre cijene, pa mu nije teško oprostiti nešto veću buku motora pri bržoj vožnji, na kontakte osjetljivije tvrde dijelove plastike ili dojam snage koji je u stvarnosti malo mlačniji nego na papiru.

Rabljeni Kia ceed 2017. 2019.
Marin Tomaš

Prošvrljali smo i opsežnim njemačkim servisnim statistikama i pronašli da je manji dio vlasnika, i to uglavnom starijih primjeraka, reklamirao slinjenje ulja na poklopcu ventila, brže trošenje kočnica i osjetljivost gumenih manžeta, ponekad i češće pregaranje žarulja. Ali, što se „pravih“ kvarova tiče – ništa. Osim solidnih dizelaša kao već tradicionalnog izbora hrvatskih kupaca, kao best-buy u našim prilikama nameće se početni atmosferski benzinac 1.4 sa 100 KS, za većinu vozača posve dovoljnih kapaciteta i ako ga se ne gazi umjerene potrošnje, oko 7 litara. Važan adut je što klasična izvedba bez turbine i downsizing principa gradnje omogućava jednostavnije i jeftinije održavanje.

Rabljeni Kia ceed 2017. 2019.
Marin Tomaš
 

POVIJEST MODELA

Kia Ceed

2012. predstavljanje u ožujku na salonu u Ženevi, u izvedbi s peterim vratima i kao prostran karavan s prtljažnikom obujma 510 litara, s dizelskim motorima 1.4 (90 KS) i 1.6 (110 i 128 KS), atmosferskim benzinskim 1.4 (100 KS) i 1.6 GDI s izravnim ubrizgavanjem (135 KS)

2012. na salonu u Parizu, u listopadu, otkrivena atraktivna izvedba Proceed s trima vratima, sportskog dizajna

2013. Proceed dobiva sportsku GT verziju, s turbomotorom s izravnim ubrizgavanjem 1.6 T-GDI (204 KS)

2014. turbomotor i oprema GT ulaze i u peterovratni model

2015. dolazak redizajniranog modela, s postupnim uvođenjem novog turbobenzinskog trocilindarskog motora 1.0 T-GDI (100 i 120 KS)

2018. od jeseni postupni prestanak proizvodnje i dolazak novog modela treće generacije

Rabljeni Kia ceed 2017. 2019.
Marin Tomaš

CIJENE NA TRŽIŠTU

2013. od 50.000 kn

2014. od 70.000 kn

2015. od 80.000 kn

2016. od 85.000 kn

2017. od 95.000 kn

*informativne cijene

 

TEHNIČKI PODACI

Ceed 1.4

Motor: atmosferski benzinski

Cilindi/ventili: 4/16

Obujam: 1368 ccm

Snaga: 74 kW/100 KS pri 3600/min

Moment: 134 Nm pri 4000/min

Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije: 451 x 178 x 149 cm

Osovinski razmak: 265 cm

Težina: 1315 kilograma

Prtljažnik: 380 litara

Brzina: 183 km/h

0-100 km/h: 12,8 sekundi

Izmjerena potrošnja: 7,2 l/100 km

C02 ispuh: 129 g/km

Rabljeni Kia ceed 2017. 2019.
Marin Tomaš

CIJENE DIJELOVA

Prednji diskovi (par): od 265 kn

Prednje disk pločice (par): od 250 kn

Prednji amortizeri (par): od 1140 kn

Svjećice (4 kom): od 85 kn

Kanalni remen: od 70 kn

Ležaj: od 340 kn

Krajnik (kom): od 100 kn

*Auto Krešo, zamjenski dijelovi, informativne cijene

 

 


 

Izdvajamo

Iz drugih medija