SAVJETNIK AUTO KLUBA

TEST RABLJENOG VOLVA XC60 STAROG PET GODINA Kod kupovine treba igrati na sigurno i potražiti primjerak koji je bio propisno održavan

 

Kupci velikih Volva, novih i rabljenih posebna su sorta, poznata po rafiniranom kutu gledanja na automobile i težnji prema posebnosti.

Prva generacija Volva XC60 uklapa se u takve predodžbe, a u samom startu je osvajanjem najboljeg rezultata sigurnosti u svojoj klasi na EuroNCAP testu opravdala reputaciju tenkovski čvrstog i sigurnog auta.

Volvo XC60 D4 2015.
Marin Tomas
 

Osim toga, i danas izvana izgleda nerazmetljivo autoritativno, a interijer mu je još uvijek ugodan oku i na skandinavski način profinjen. O poznatim dizelskim D5 motorima i kao struna napetim, ali rijetkim turbobenzincima da ne govorimo.

Volvo XC60 D4 2015.
Marin Tomas
 

Prvi XC60 prodavao se punih 11 godina, usput doživio samo jedan redizajn (2013.), što dovoljno govori koliko je kao cjelina dobro pogođen, uz svakogodišnje dorade na tehnologiji, posebno motora.

Volvo XC60 D4 2015.
Marin Tomas
 

Što potpuno novih, što dorađenih ili pojačanih izvedbi već postojećih prodefiliralo ih je četrdesetak, daleko najviše u njegovoj klasi. Jedno je međutim, konstanta: tiha patnja potencijalnih kupaca uvijek su razne varijante robusnih 5-cilindarskih 2.4 dizelaša oznake D5.

Volvo XC60 D4 2015.
Marin Tomas
 

Dokazano je naime, da dobrim održavanjem i normalnim stilom vožnje kao od šale prelaze više od pola milijuna kilometara. I omjerom performansi i potrošnje su najprimjereniji autu kao što je XC60.

Volvo XC60 D4 2015.
Marin Tomas
 

Pri kupnji rabljenog Volva, možda i više nego za ostale automobile, vrijedi da je puno pametnije kupiti primjerak održavan u propisanim intervalima, s kvalitetnim potrošnim materijalima i dijelovima i s jasnom servisnom poviješću, pa makar u startu i (dosta) skuplji, nego se pomamiti povoljnom cijenom i kupiti naizgled sačuvan, ali zapravo neadekvatno održavan auto i time se kasnije pošteno financijski izuti iz cipela. Ponekad zna „zezati“ i kompleksna elektronika.

Volvo XC60 D4 2015.
Marin Tomas
 

U svakom slučaju, odabere li se fino sačuvan i održavan rabljeni XC60 može se računati ne samo na pouzdanost koja ulijeva povjerenje, već i na iznimno visok, „švedski“ osjećaj sigurnosti, na dojam čvrstoće i robusnosti u startu simboliziran masivnim vratima, na udobna sjedala i limuzinski nisku razinu buke, dobro ležanje i kočnice s obzirom na povišenu koncepciju te dobre, pouzdane motore solidnih performansi, „muškog“ zvuka i potrošnje koja neće poderati džep.

Volvo XC60 D4 2015.
Marin Tomas
 

Dobro održavana automatika pritom diže užitak vožnje, no kao i ostali automobili niti XC60 nije savršen. Što to znači? Preglednost mu nije najbolja, volan je ponekad spor, izmjena težišta u zavojima odaje visinu i težinu auta, a s početnim motorima prisutan je mali osjećaj tromosti. U početku se nije lako snaći ni među brojnim tipkama, a prostranost i varijabilnost ostaju tek korektni.

No, sve u svemu, u prvom XC60 bez obzira koliko moderan bio, još se može osjetiti aroma posebnosti švedske automobilske škole, pa makar se proizvodio u – Belgiji.

Volvo XC60 D4 2015.
Marin Tomas
 

Ukratko

Volvo je poznat po udobnim i trajnim sjedalima i taj faktor ugode ne izostaje ni u ovom modelu. Pri kupnji treba biti koncentriran na rad automatike i elektronike

Prva generacija izgledom još uvijek izgleda autoritativno uz tradicionalno jak doživljaj bunkerske sigurnosti i robusne izvedbe. Ima svoje vrline i nešto mana, a izbor kvalitetno održavanog, makar skupljeg primjerka, uvelike smanjuje opasnost od kasnijih skupih ulaganja

Solidan prtljažnik i korektna prostranost na stražnjem sjedalu u okvirima su klase, iako se ponekad može čuti primjedba da se u tom smislu očekivalo više

Iako je predstavljen prije 12 godina, Volvov SUV još uvijek izgleda moderno i poželjno. Proizvodi se u Belgiji

Robustan ovjes čvrsto guta lošu cestu, pa premda XC60 izgleda dosta sportski i luksuzno, ne treba se bojati izlaska s asfalta, posebno s modelom koji ima 4x4 pogon

Sve do redizajna 2013. instrumenti su imali klasičan dvokružni prikaz brzine i okretaja, da bi tada postali jednodjelni s malom sporednim kazaljkom okretaja i unificirani s ostalim Volvo modelima

Tipičan Volvo ambijent: povišen i udoban, dobro opremljen i dizajnerski specifičan, s tankom središnjom konzolom i gustom koncentracijom tipki

Dizelski 5-cilindarski dugovječni 2.4 D5 motori mnogima su zakon, no 2014. uvedeni su i štedljiviji 4-cilindarski 2.0 D3 i D4

POVIJEST MODELA

VOLVO XC60 (2008.-2017.)

2008. predstavljen je na Ženevskom salonu u ožujku. Imao je platformu P3, koja su u modificiranim gabaritima koristila i za Volvo V70 i S80, ali i Land Rover Freelandeer, Ford Mondeo i S-Max. Dolazio je iz tvornice u Gentu (Belgija) i startao s dizelskim motorima 2.4 D5 (163 i 185 KS) i benzinskim 3.0 T6 (285 KS). Na EuroNCAP testu očekivano osvaja svih pet zvjezdica, s visokih 95 bodova

2010. sve do kraja proizvodnje svake godine obavljala se redovna nadopuna programa motora potpuno novima ili se dorađivale serije postojećih, ne samo po pitanju snage, nego i pouzdanosti, ekonomičnosti i ekologije. U oznakama se nije lako snaći jer ne odražavaju uvijek vjerno veličinu motora

2013. odrađeni su manji vanjski redizajn i stavljeni novi instrumenti, uz razna druga tehnička i funkcionalna poboljšanja

2014. prvi put u program ulazi dizelski 4-cilindarski motor D4 (2.0 sa 181 KS). Dotad su pravilo bili peterocilindarski strojevi

2015. prvi put u program benzinaca ulazi peterocilindraski motor (2.5 T5 sa 255 KS)

2017. kraj proizvodnje i na salonu u Ženevi dolazak potpuno novog modela, druge generacije

 

XC60 D4 AT8

Podaci

Kilometara 156.900

Godište 2015.

Cijena 164.900 kuna

Motor turbodizelski, 1969 ccm

Cilindri/ventili 4/16

Snaga 133 kW/181 KS na 4250/min

Moment 400 Nm na 1750/min

Mjenjač automatski, 8 stupnjeva

Pogon prednji

Dimenzije 465 x 189 x 171 cm

Osovinski razmak 278 cm

Prtljažnik 495 litara

Najveća brzina 210 km/h

0-100 km/h 8,5 sekundi

Izmjerena potrošnja 7,2 l/100 km

C02 ispuh 124 g/km

 

REZERVNI DIJELOVI

Prednji diskovi (par) od 520 kn

Prednje disk pločice (par) od 440 kn

Prednji amortizeri (par) od 1940 kn

Spojka komplet (ručni mjenjač) 2070 kn

Hladnjak od 500 kn

Pumpa za vodu od 225 kn

Hidropodizači (16 kom) 560 kn

Kanalni remen od 80 kn

Grijač (kom) 65 do 175 kn

*Auto Krešo, zamjenski dijelovi, informativne cijene

 

CIJENE NA TRŽIŠTU (XC60 DIZEL)

2008. od 95.000 kn

2010. od 105.000 kn

2012. od 115.000 kn

2014. od 140.000 kn

*informativne cijene

 

Izdvajamo

Iz drugih medija