BRITANSKO ISKUSTVO

ISTRAŽIVANJE POKAZALO: ekologija na zadnjem mjestu kod kupnje novog auta, vozačima najbitniji cijena, potrošnja i dizajn!

Željko Puhovski / HANZA MEDIA

Veliko istraživanje o prioritetima prilikom kupnje novog auta uputilo je na poraznu činjenicu kako vozači prilikom kupnje novog automobila baš nimalo ne mare za ekologiju, točnije, koliko je njihov budući automobil štetan za okoliš po pitanju ispušnih plinova

Gotovo tisuću vozača u Velikoj Britaniji odgovorilo je na upitnik u velikoj anketi najutjecajnije britanske tvrtke koja već 50 godina nudi savjetovanje kupcima novih automobila BuyaCar o tome što im je najbitnije prilikom kupnje novog automobila, a rezultati su na žalost ekološki osviještenih vlada, normi, udruga, lobista i pojedinaca, katastrofalni. Naime, tek 11,1 posto svih upitanika smatra kako je baš ekologija najvažnija stavka prilikom kupnje novog auta. Posebice je to tragično u svjetlu činjenice što se kompletna auto industrija polako, korak po korak, već prilagođava novom vremenu gdje se zahvaljujući novim strožim regulativama mjerka svaki ispušteni gram CO2 ili NOx-a i kada elektro vožnja postaje imperativ. No, koga briga! Barem prema anketiranom reprezentativnom uzorku vozača.

 

Ono što također iznenađuje, jest činjenica da sigurnost prilikom sudara nije ni u top 5 prioriteta, a tek 21,7 posto je odgovorilo kako im je sigurnost najvažniji faktor. Usto, nisu se proslavili kao važni ni blizina servisa, obujam prtljažnika i premija osiguranja. Kao najvažnije stavke prilikom kupovine novog auta pokazali su se, sasvim očekivano, cijena i potrošnja. Osim toga, kao najbitnija stvar prilikom kupnje pokazao se izgled automobila, a čak 48,5 posto upitanika smatra kako je upravo izgled najvažniji pri izboru novog auta, dakle, gotovo svaki drugi upitani vozač.

 

Baš kao i vanjski izgled vozačima je u velikom postotku bitan i izgled te komfor unutrašnjosti dok su performanse i najveća brzina na visokom petom mjestu, što je najbitnija stavka gotovo svakom trećem Britancu. Da je vrijednost prilikom ponovne prodaje gotovo nebitna britanskim vozačima pokazuje podatak da je to kao najvažniju stavku odabralo 29,4 posto upitanika.

 

Posljednja tehnologija u automobilu kao bitna stavka, također se nije proslavila i čak je manje važna vozačima od gubitka vrijednosti vozila kod ponovne prodaje, no začudo ipak je bitnija od sigurnosti pri sudaru, što kao prioritet kod kupnje navodi tek 21,7 posto ispitanika. Zanimljivo istraživanje BuyaCara tako pokazuje da su vozači više zainteresirani za neposredne aspekte posjedovanja vozila, što čini potrošnji i posredno plaćanje goriva važnijom stavkom od potencijalne preprodajne vrijednosti tog automobila.

Getty images
 

Donekle je bilo za očekivati da mnogima ekologije neće biti najvažnija stavka pri kupnji vozila, no iz ovog je istraživanja jasno da u stvarnom životu i posjedovanju vozila, o ispuštanju štetnih plinova zapravo zaista mari zanemariv broj britanskih vozača u usporedbi s drugim čimbenicima. Sve bi se moglo svesti na to da vozačima auto koji nije preskup mora malo trošiti, brzo voziti i dobro izgledati izvana i unutra. Sav trud inženjera da njihovi auti budu sposobni osvajati 5 EuroNCAP zvjezdica, imati učinkovite motore koji malo zagađuju i posjeduju veliku količinu najnaprednije tehnologije za sigurnost i udobnost, čini se, prosječnom britanskom vozaču ne znače puno. Kakva je situacija kod nas s prioritetima kod kupnje novog automobila? Ispunite našu anketu!

 

Izdvajamo

Iz drugih medija