Što nakon gubitka ključeva

Obijanje traje tek koju minutu, ali kopija traži puno vremena i novca

Imate manji i jeftiniji auto pa mislite da ćete bolje proći ako izgubite njegov, negoli ključ nekog skupog vozila? Ne nužno, jer u posljednje su vrijeme mnogi napredni ključevi, poput onih u malim Mazdama i Peugeotima skuplji i od klasičnih ključeva puno većih automobila...
 Ivan Lacković

Izgubili ste ključ automobila, i to onaj drugi, rezervni? A bez onog prvog ste ostali još davnih dana..

Prva pomoć u tom slučaju najmanji je problem: imate li noviji i skuplji auto (o jamstvu da i ne govorimo) u svakom slučaju nazovite ovlašteni servis, a ako je vozilo već nešto starije, nemajte straha i obratite se odmah nekom od bravara koji po hitnom postupku u bilo koje doba dana ili noći ulaze u zaključane aute. Naći ćete ih u bilo kojem oglasniku.

No, potom vam slijedi nabavka novog ključa, što vas može stajati i vremena i novca. Koliko točno, i kakva je pritom procedura, raspitali smo se kod glavnih u nas prisutnih proizvođača.

U Opelu se, primjerice, ključ naručuje redovnim putem kao i ostali dijelovi, ali ga je potrebno čekati četiri do pet dana. Kod naručivanja ključeva, kao i kod programiranja, potrebni su kodovi ključa i imobilizatora, koji se nalaze na takozvanoj car pass kartici koja se kupcu isporučuje zajedno s novim vozilom. Cijene za, primjerice, malenu Corsu mogu biti osjetno jeftinije od onih za Insigniju, ali i ne moraju. Običan Corsin ključ bez daljinskog tako stoji 497, onaj s daljinskim 882, a daljinski s preklapanjem 1015 kuna. Onaj za Insigniju, pak, stoji 1103, dok se programiranje novog ključa naplaćuje 50 kuna.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU KLIKOM NA SLIKU

U Renaultu, pak, ističu kako se - ako nesretni vlasnik pogubi sve ključeve od auta - po broju šasije naručuje jedan ili više novih ključeva/kartica te da je u tu svrhu potrebno predočiti samo prometnu dozvolu vozila i osobnu iskaznicu. Po pitanju ključeva i kartica od prošle godine oni imaju pomalo neobičnu politiku, pa ključ za Twingo ili Clio košta identično koliko i kartica za Lagunu ili Espace. Još zanimljivije, kod njih je upravo na snazi i svojevrstan akcijski popust na količinu. Tako jedan novi ključ ili karticu za bilo koji model vozila trenutno cijene 768,75 kuna, a dva ključa ili kartice, opet za bilo koji model, 1148,75 kuna... Osim toga naplaćuju se i prilagođavanje ključeva na vozilo, što traje 20 do 25 minuta, odnosno 0,3 do 0,4 radna sata, pa stoji stotinjak kuna.

U BMW-u, pak, postoje tri procedure za narudžbu ključa. Ako je vlasnik vozila fizička osoba, potrebni su kopija prometne dozvole i osobne iskaznice vlasnika te uplata po ponudi. No, ako je vlasnik pravna osoba potrebni su ispis iz sudskog registra, kopija prometne dozvole, punomoć pravne osobe osobi koja daje zahtjev za izradu ključa i podiže ključ te kopija osobne iskaznice opunomoćenika. Na koncu, ako je auto kupljen na leasing, potrebno je imati sve gore navedeno, ali i punomoć leasing kuće za narudžbu ključa. Što se cijene tiče, situacija je sljedeća: ako je ključ izgubljen, BMW-ov servis će dodatno blokirati izgubljeni ključ, što stoji 250 kuna. Na primjeru Seriju 3 (F30), izrada potpuno novog ključa, što uključuje mehanički ključ i daljinski upravljač, stoji 2255 kuna.

U slučaju, pak, gubitka oba ključa nekog Peugeota, kupac treba doći u ovlašteni servis, koji jedini može naručiti novi ključ prema šasiji automobila. Za model Peugeot 107, primjerice, ključ s daljinskim košta 887, a bez njega 249 kuna. Zanimljivo je da je ključ za veliku prestižnu limuzinu 508, pomalo iznenađujuće, jeftiniji te košta 208 (bez daljinskog) odnosno 854 kune (s daljinskim upravljanjem). Ovlašteni koncesionar zatražit će u tvornici u Francuskoj novi ključ, koji se tamo narezuje i kodira te šalje natrag koncesionaru u roku od tri radna dana. Nakon dolaska, ključ se mora “upoznati”, odnosno povezati s vozilom, što se također radi kod istog koncesionara, a stoji oko sto kuna.U slučaju gubitka ključeva Mazdinog auta, novi se ključevi također naručuju te ih je nakon dolaska - isporučuju se prilagođeni odnosno narezani - potrebno kodirati. Kod Mazde 2, koja ima standardni sustav zaključavanja, cijena ključa je 521 za mehanički dio te 1058 kuna za daljinski upravljač. Nova Mazda 6, pak, ima napredni sustav zaključavanja te je i njezin ključ - slično kao i u slučaju Peugeota - jeftiniji od onoga u maloj Dvojki. Mehanički dio za Šesticu stoji 246, a daljinski upravljač 1169 kuna. Kod oba modela za proceduru kodiranja potrebno je imati minimalno dva daljinska upravljača. Mogu biti oba nova ili jedan novi, a jedan postojeći. Cijena samog kodiranja obračunava se kao jedan radni sat vozila u servisu, a ovisno o konkretnom Mazdinom partneru, kreće se od 225 do 275 kuna....

Ivan Lacković

Vozite li, pak, talijanski auto, u navedenoj ćete situaciji proći nešto lošije. U Autocommerceu nam je, naime, rečeno da je startna cijena ključa za Fiat Punto 1160,60 kuna, na što treba još dodatno uračunati 250 kuna za kodiranje, pa u konačnici iznosi 1410,60 kuna. Kod Alfe Romeo Giulietta krajnja svota penje se na 1668,75 kuna, a kod Jeepa Grand Cherokee na čak 2823,75 kuna...

Dakle, bez obzira vozili vi manji i jeftiniji automobil ili pak kakvu skupocjenu limuzinu, računajte da ćete s gubitnom ključeva morati istresti određenu količinu novca. I, ma koliko ona velika bila, znajte da će vam financije u toj priči vjerojatno predstavljati najmanji problem, budući da se vozilom sigurno nećete moći koristiti barem nekoliko dana. Dakle, čak i kad imate oba originalna ključa, svaki od njih pazite kao da vam je jedini. Izgubite li, pak, nekog od njih, shvatite to kao zvono za uzbunu i radije odmah pokrenite nabavku duplikata negoli da cijelu proceduru nešto kasnije, možda, budete primorani proći – pješice...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. svibanj 2024 16:36