Ugradnja grijača

Topla kabina i čist pogled za manje od 10 minuta

    AUTOR:
    • Vedran Flajnik

  • OBJAVLJENO:
  • 10.04.2016. u 18:51

Ivan Lacković

U posljednje vrijeme sve popularnija ugradnja grijača unutrašnjosti, koja traje 6 do 9 sati, jamči vam da više nikad neće morati sjesti u hladan auto. Ako si to, naravno, možete priuštiti...

Temperatura je debelo ispod ništice, a vi biste trebali sjesti u još uvijek smrznutu unutrašnjost automobila i krenuti na posao? Naravno da vam je zlo i od same pomisli, jer znate da će se unutrašnjost zagrijati – i to možda – kad već budete nadomak cilja. Nema sumnje, vožnja bi vam bila ugodnija, ali i daleko zdravija za vaš automobil (pogotovo motor), kad bi vaš automobil već bio ugrijan. Rješenje postoji: naknadna ugradnja grijača kao što je Webasto Thermo Top.

Webasto
 

- Osim što štedi vrijeme, jer vozač više ne mora strugati led i smrzavati se, istodobno ne opterećuje ni motor ni okolinu, jer ispušni plinovi prethodno zagrijanog motora nisu toliko štetni, a trošenje motora je manje, objašnjava Mario Musa, direktor tvrtke Auto Hrvatska Autoservisi.

Uz grijač se štedi na gorivu, jer ako je prethodno zagrijan, motor troši manje. Osim toga, veća je i sigurnost, jer su sva stakla čista te je pogled na cestu jasan već od samog početka vožnje. Osim vozača u vlastitim automobilima, mogućnosti grijača u zimskim mjesecima cijenit će i taksisti, vozači kola hitne pomoći, kao i razne vrste dostava koje zahtijevaju kontroliranu mikroklimu u teretnom prostoru. Ako je za prijevoz robe, primjerice, potrebno osigurati stalnu temperaturu iznad nula stupnjeva Celzijusa, a ona u zimsko doba prolazi, recimo, ličkim prometnicama...

Ivan Lacković
 

Što se tiče mogućih ograničenja kod ugradnje, gotovo su zanemariva, jer se Webastovi proizvodi mogu ugraditi u gotovo sve automobile. Iznimku trenutno predstavljaju automobili tvrtke BMW proizvedeni nakon 2007. zato što Bavarci koriste sličan uređaj drugog proizvođača i podupire svog dobavljača. Ipak, očekuje se da bi se već od sljedeće godine i bavarski proizvođač otvorio za mogućnost ugradnje Webasta. Sama ugradnja zapravo je prilično jednostavna. Najtočnija i najefikasnija procedura ugradnje započinje tako da zainteresirani vlasnik vozila u servis pošalje broj šasije svog automobila, nakon čega će mu majstori, u suradnji s kolegama iz Webasta definirati točan popis potrebne opreme i dostaviti konkretnu ponudu za ugradnju. Ovisno o vrsti i tipu vozila, a time i konkretnom modelu grijača Webasto, mijenjaju se i cijene proizvoda, koje se kreću između 5000 i 7000 kuna po komadu. Tome, naravno, treba pridodati i cijenu ugradnje.

Trajanje ugradnje također varira i opet, ovisno o traženim zahvatima, može potrajati od šest, pa do više od devet radnih sati. Posao se, dakle, u pravilu obavlja u jednom radnom danu, što znači da se automobil koji je u servis dovežen ujutro, u pravilu već istoga poslijepodneva može odvesti s ugrađenim uređajem.

Primjerice, ugradnja u Citroen C5 zgotovljena je u jednom radnom danu i stajala je 8.500 kuna. Za obavljeni posao dobijeno je jamstvo na rad od 12 mjeseci, isto koliko i za svoj uređaj daje proizvođač Webasto.

Ivan Lacković
 

Jednom ugrađeni Thermo Top, inače, ne zahtijeva posebno održavanje, jedino je bitno da se u sklopu redovitog servisiranja vozila pazi na količinu i stanje rashladne tekućine, odnosno antifriza u vozilu. Provjera općeg stanja uređaja i eventualnih kvarova obavlja se posebnim dijagnostičkim uređajem koji se na grijač spaja i odmah nakon prve ugradnje. Ozbiljnijih kvarova, ističe Musa, u pravilu nema, jer grijač ionako uglavnom koristi već postojeće kanale u automobilu.

Ovisno o željama, Webasto Thermo Top može se aktivirati na tri različita načina. Najjednostavniji je klasični potenciometar smješten kraj instrumentne ploče, no on za razliku od teretnog programa, gdje je najprisutniji, u automobilima baš i nije popularan. Vozači se u pravilu odlučuju za jedan od raspoloživih daljinskih upravljača (u obliku privjeska za ključeve, sa ili bez zaslona) koji imaju domet i do 1000 metara te izračunavaju i provjeravaju vrijeme uključivanja uređaja za grijanje, s obzirom na trenutnu temperaturu okoline.

Ivan Lacković
 

Na koncu, grijačem se može upravljati i putem aplikacije za smartphone iOS, Android ili Windows, no ova opcija zahtijeva i ugradnju posebnog međuuređaja, što može biti zgodno rješenje, ali u konačnici podiže troškove i za 700 kuna...
 

Izdvajamo

Iz drugih medija