Ford Focus 1.0 Ecoboost ST-line

MARATON TEST: Sjedi, pet! Focus je opravdao titulu Auta godine 2019.

Kad smo ga preuzeli potkraj veljače, zakleli smo se da ćemo proučiti i najmanji detalj nove, četvrte generacije Focusa, koja je u prosincu ponijela laskavu titulu Auta godine u Hrvatskoj za 2019.
 Marko Miščević

I? Je li Ford Focus zasluženo odnio titulu najboljeg auta u 2019.? Itekako. Pokazao je to naš maraton-test na kojem smo za upravljačem njemačkog kompakta u tri mjeseca prevalili više od 10.000 km. Prvo, Focus je privlačan. Već dugo nije jedan Ford izazvao ovoliko oduševljenih komentara, barem kad je posrijedi luksuzno opremljeni ST-Line B&O Plus (190.990 kuna). Drugo, taj čudesni 1,0-litreni trocilindarski turbobenzinac sa 125 KS… Već dugo nam se nijedan motor nije tako zavukao pod kožu. Em sjajno ide, em ništa ne troši. Treće, vozi se lijepo kao i svi Fordovi. Četvrto, unutrašnjost je bez kerefeka. Konačno! Sve je na svome mjestu, materijali sasvim pristojni, a izrada besprijekorna. Peto, ne zaostaje više ni jamstvenim rokom. Dosadašnje dvije godine produljene su upravo s početkom prodaje nove generacije Focusa na lijepih 5 godina ili 150.000 km (dvije godine tvorničko, kasnije lokalno). Sad je to u rangu VW-a, Toyote… U prednosti je još samo Kia. I posljednje, šesto - cijena je konkurentna. Focus je sa 126.990 kuna za osnovni 1.0 EcoBoost sa 100 KS i opremom Mood jeftiniji čak i od Kije Ceed 1.0 (128.990 kn).

Marko Miščević

U tri mjeseca s novim smo Focusom prevalili gotovo 10.000 km, što na duljim putovanjima - poput odlaska na salon u Ženevu - što u vožnji ulicama Zagreba, Rijeke, Splita...

DNEVNIK VOŽNJI:

Utorak, 14. svibnja (6574 km) Ne možemo si pomoći… EcoBoost je čudo!

Ma, to ne ide s mjesta! To ne bu trajalo više od 50.000 km… Još se dobro sjećamo prvih komentara na novi 1.0 EcoBoost, turbobenzinac s tri cilindra iz 2012., pogotovo nakon što se počeo ugrađivati u Mondeo. Bez obzira što je odmah ponio titulu Motora godine. Od tada do danas prošlo je gotovo punih osam godina, a čak ni na našim cestama nije rijetkost sresti vlasnike starog Focusa ili Mondea s više od 100.000 kilometara na brojčaniku. Bez ijednog kvara. A što se tiče toga da ne ide s mjesta… Naš testni Focus sa 125 KS prvi je na svakom semaforu (10 sekundi do stotke) i nema se čega sramiti na autocesti (200 km/h), a zahvaljujući visokoj tehnologiji – isključivanju cilindara i zatvaranju otvora na masci hladnjaka - na benzinskog crpki zaustavlja se tek svakih 825 kilometara (6,3 l/100 km). S njime se zasad mogu nositi tek Volkswagenov 1.0 TSI i Hondin 1.0 VTEC Turbo.

Četvrtak, 16. svibnja (6880 km) Kad sve radi bez greške…

U najskupljem paketu opreme ST-line novi Focus dolazi s ključem kojeg nije potrebno vaditi iz torbe ili džepa da biste otključali automobil ili pokrenuli motor. Za to je dovoljno povući kvaku na vratima, odnosno pritisnuti tipku Engine. I radi besprijekorno, nijednom nam se nije dogodilo da se vrata nisu otključala. A to baš i nije čest slučaj. Isto vrijedi i za zaključavanje – lagani pritisak kažiprstom na rebrasti dio kvake dovoljan je da zaključa Focus.

Nedjelja, 19. svibnja (7243 km) Diodna svjetla pretvaraju noć u dan

Gotovo preko noći diodna su svjetla u potpunosti istisnula donedavno nezamjenjivi xenon. Prednosti je bezbroj, a jedna od njih je i besprijekorno osvjetljavanje, kao u slučaju našeg Focusa. Čija duga svjetla nije potrebno obarati, jer će elektronika kad uoči automobil iz suprotnog smjera sama riješiti problematični dio snopa – vi ćete tako i dalje vidjeti gotovo isto što i s dugim svjetlima, a drugi vozač neće biti zaslijepljen.

Utorak, 21. svibnja (7745 km) Bez petljanja po kablovima…

Jedna od novotarija koje su se serijski u automobile počele ugrađivati unatrag godinu dana jest i bežično (indukcijsko) punjenje baterije mobilnog telefona. Serijski u paketu ST-Line. Dovoljno je u otvoreni pretinac ispred ručice mjenjača odložiti mobitel i on će se neočekivano brzo napuniti. Bez petljanja po kablovima.

Petak, 24. svibnja (8235 km) Kao u borbenom zrakoplovu

Daleko smo mi od pilota borbenih zrakoplova, osim kad jurimo po lijepo uređenom asfaltu staze u Grobniku, pa nam i nije potrebna projekcija najvažnijih informacija o vožnji na vjetrobranu. Ali nije ni naodmet, kad je već dio paketa ST-Line. Pogotovo što nas ionako svašta ometa u vožnji, od brbljivih suvozača do mailova i poruka na mobilnom telefonu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. travanj 2024 19:45