SAVJETNIK AUTO KLUBA

RABLJENI: ALFA GT S benzincem se uživa, s dizelašem i štedi

Željko Puhovski/CROPIX

Alfa GT je puna šarma, ali je u ime štedljivosti prodala dušu dizelskom vragu

Na platformi popularne Alfe 156 studio Bertone je početkom dvijetisućitih dizajnirao jedan od najljepših coupea današnjice. Ne sreće se na svakom koraku (godišnje se proizvodilo tek nešto više od 10.000 primjeraka), pa je GT još i danas vrlo privlačna pojava u prometu. Benzinaca, zanimljivo, nema ni za prste jedne ruke unatoč fami koja prati Alfu kao vozački auto, u kojem se pravi užitak doživljava samo uz resku glazbu visokih okretaja benzinskog motora.

No, ograničene financije naših vozača povezane s povećanom potrošnjom benzinaca u gradu djeluju kastrirajuće i na izvorni Alfistički entuzijazam, pa se većina okreće štedljivijem 1,9-litrenom dizelskom motoru sa 150 KS. Isti je i u niz Fiata i Opela dokazao da ga je i nemarnom vožnjom teško "razvaliti", pa premda grub kao traktor - najomiljeniji je izbor. Kod Alfe, u stvari i jedini dizelski. Stoga je i primjerak s naših fotografija, opremljen 2,0-litrenim benzincem s izravnim ubrizgavanjem i još k tome sekvencijalnim automatskim mjenjačem Selespeed, raritet na hrvatskim cestama.

Alfa GT je u osnovi kvalitetno složena i lišena krucijalno skupih nedostataka i kvarova. Nije još toliko stara ni izraubana da bi zahtijevala velika ulaganja, posebno ona na mehanici. Osjetljivije točke su dijelovi ovjesa, koji posebno pod teretom dizelskog motora doživljavaju pokolj na našim lošim cestama. Turbopunjač kod dizelaša pak najčešće stradava zbog neodgovarajućeg korištenja i održavanja. Zapravo, živci se najviše gube zbog ćudljivog rada elektronike i elektrike, premda ni to nije čvrsto pravilo, jer ima primjeraka koji su i po tom pitanju zdravi kao dren. Preciznost upravljača i ovjesa, koji prenose osjećaj izravnog kontakta s autom i cestom, i ovdje su, kao u svakoj Alfi, osnove vozačkog užitka.

Najljepšu melodiju, naravno, svira benzinski 3.2 V6 (240 KS), preuzet iz 147 GTA, ali taj je zbog potrošnje i održavanja (pri zamjeni svjećica vadi se čitav motor) rijedak poput kiše u pustinji, čak i u matičnoj Italiji. Od 2007. nudila se i verzija Q2, s blokirajućim diferencijalom koji efikasno poboljšava prijenos snage u oštrim zavojima. Osnovni 1,8-litreni benzinac (140 KS), dovoljan je i za oštrije sjeckanje zavoja, ali najčešći je ipak 2.0 JTS (165 KS). Troši tek neznatno više, osjetno bolje vuče, ali je i potencijalna zamka, zbog održavanja tad pionirske tehnologije izravnog ubrizgavanja u Alfine benzince. Mina može biti i sekvencijalni mjenjač Selespeed, ako nije dobro održavan i s njime se grublje postupalo. Benzince će dakle, odabrati entuzijasti koji ne plaču za svakom litrom goriva potrošenom na užitak, ali takvih je našem tržištu na žalost jako malo, pa je pri kupnji zakon rabijatni dizelaš. U tako lijepom coupeu? Čisto oskvrnuće, no...

GT 2.0 JTS (2003. - 2010.)

Kilometraža 156.000

Godište 2007.

Motor benzinski, izravno ubrizgavanje

Obujam 1970 ccm

Snaga 122 kW/165 KS pri 6400/min

Moment 206 Nm pri 3250/min

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije 449 x 177 x 136

Težina 1320 kg

Prtljažnik 320 litara

Brzina 216 km/h

0-100 km/h 8,7 sekundi

Potrošnja 8,7 l/100 km

Cijena oko 47.000 kn

Izdvajamo