TEST

Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet S: zdrava doza adrenalina

Željko Puhovski

Živahni turbobenzinac od 140 KS i oprema koja uključuje baš sve što se može poželjeti, od sustava za automatsko kočenje do brušene kože na sjedalima, novi su aduti japanskog crossovera. No, uz raskoš ne ide i diskontna cijena...

Nema do Suzukija Vitare. Na krilima dobre cijene koja starta od 111.247 kuna, odličnog omjera uloženog i dobivenog, ali i dobrog imidža, japanski crossover rastegnut na 418 cm apsolutni je hit na domaćem tržištu. Posebno u izvedbi s atmosferskim benzincem 1.6. Njega bira čak 80 posto kupaca, znatno više nego štedljiviji dizelaš koji dolazi s početnom cijenom od priličnih 162.955 kn. Upravo zato novost u ponudi predstavlja svojevrsnu zlatnu sredinu i djeluje zanimljivo - riječ je o benzincu 1.4 Boosterjet sa 140 KS, opremljenom s turbopunječem i izravnim ubrizgavanjem, koji je čak i uz raskošnu opremu S nešto povoljniji od skupocjenog dizelaša, a u svemu nadmašuje pouzdani i izdržljivi, ali tehnološki već pomalo zastarjeli atmosferski benzinac.

 

Konkretno, do stotke Vitaru tjera za kratkih 9,5 sekundi, što je okruglih dvije sekunde brže nego sa 1.6, na autocesti se pojuri i 200 km/h (+20 km/h), a nudi i osjetno uvjerljivija međuubrznja, pa je i gušt u vožnji veći. Pritom, nije manje važno, ne odskače ni u potrošnji. S umjerenom vožnjom u prosjeku smo trošili oko 7,8 litara, što znači da se sa serijskim gumama od 17 cola (19 colne su doplata) može proći i s pola litre manje. Razlog umjerenoj štednji, ali i mirnijem krstarenju na većim brzinama je i što se uz turbobenzinac isporučuje precizan 6-stupanjski mjenjač. Znači, ima stupanj više od mjenjača koji se dobiva uz atmosferski benzinac, što ne rješava buku pri većoj brzini, više uzrokovanu lošijom aerodinamikom i kovitlanjem vjetra, a manje visokim okretajima, ali vožnju čini ugodnijom.
Sve skupa, pa i činjenica da se nudi i s pogonom na prednje kotače itekako gura vodu na mlin uglađenom, pristojno živahnom turbobenzincu. Tim više jer dolazi s poštenom cijenom, što postaje jasno čim se vidi popis opreme S, jedine s kojom se nudi. Za 155.900 kn, koliko stoji izvedba s metalik lakom, dobiva se apsolutno sve što se može poželjeti, od sustava za automatsko kočenje, automatske klime, prednjih i stražnjih parking senzora i kamere za vožnju unatrag do ugodnih presvlaka sjedala od brušene kože.

Zapravo, Vitara S toliko je upadljivo nakrcana opremom da je čista tragedija što doplate na testnom modelu broje čak 33.500 kuna. Tim više jer među njima nema ničega za što bi vrijedilo izdvojiti novac... Posebno se to tiče guma od 19 cola, koje treba izbjegavati u širokom luku, i to ne samo radi potrošnje. Jedina prednost im je atraktivan izgled, ali vozačku svakodnevicu zagorčavaju na svakom koraku - svaka, pa i najmanja neravnina na cesti osjeti se na bubrezima, a parkirna mjesta koja uključuju uspon na rubnjak kao da ne postoje. Jednostavno, ne isplati se riskirati s mogućom štetom, što je čista tragedija obzirom da je Vitara od tla udaljena solidnih 18,5 cm i s normalnim gumama omogućuje i izlete izvan asfalta. Čak i kad nema pogon 4x4...

Uz silnu sigurnosnu elektroniku oprema S, naime, uključuje i sustave za pomoć pri spuštanju i uspinjanju pa vožnja i po grubljoj makadamskoj cesti nije dramatična. A ovako se i po asfaltu vozi kao po jajima...
Oprema S blagotvorno djeluje i na unutrašnjost. Uz detalje od brušene kože na vratima, ukrasne detalje na prednjoj armaturi i aluminijske papučice sve skupa djeluje znatno otmjenije i u drugi plan stavlja solidno izrađenu, ali tvrdu i ne baš uglednu plastiku.
Bogato opremljena, s prpošnim turbobenzincem i vozački zahvalna, Vitara 1.4 Boosterjet je baš za svaku preporuku. No, uz raskoš ne ide i diskontna cijena...

 

TEHNIČKI PODACI

Motor       turbobenzinski, 1373 ccm

Snaga       103 kW (140 KS) pri 5500/min

Moment       220 Nm pri 1500-4000/min

Pogon       prednji

Mjenjač       ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije       418 x 176 x 161 cm

Osovinski razmak       250 cm

Prtljažnik       375 litra

Gume       215/55 R17

Masa       1140 kg

Ispuh CO2       121 g/km

Brzina       200 km/h

Potrošnja       7,8 l/100 km
 

OPREMA S

automatska klima • alu-naplaci (17”) • presvlake u koži • automatsko kočenje • pomoć pri kretanju uzbrdo • pomoć pri vožnji nizbrdo • prednji i stražnji parking senzori • kamera za vožnju unazad • navigacija • tempomat • el. retrovizori i stakala • sustav nadzora tlaka u gumama • radio/CD • multifunkciski upravljač u koži • putno računalo • grijanje prednjih sjedala • alu-papučice • krovni nosači • zatamnjena stražnja stakla...

CIJENA: 155.890 KN

DOPLATE

naplaci (19”) • bull bar • bočne stepenice • stražnji spojler • dvobojna karoserija • difuzor • ukupno 33.500 kn

CIJENA s DOPLATAMA 189.390 KN

 

Izdvajamo

Iz drugih medija