ELITA GA OBOŽAVA

TEST MERCEDES GLA 220d S robusnijim nastupom ostaje u fokusu kupaca pustolovno šminkerskih SUV-ova

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Marin Tomaš

Prošle godine dotjeran Mercedesov crossover s naglašenim dizajnerskim detaljima izgleda privlačnije i robusnije, a pogonska grupa ostala je identična. Pritom poznati 220d dizelaš od 177 KS plijeni mirnim radom, uvjerljivo vuče i umjereno troši ako mu ne vadite mast

Testni primjerak stigao je u našu redakciju lakiran u Canyon zagasito zlatnu metalik boju (koja je ujedno bila i boja lansiranja redizajnirane izvedbe) i na 19 colnim tamnim atraktivnim alu naplacima, dakle maksimalno ušminkan i spreman za drugu rundu na tržištu s detaljima koji naglašavaju njegov pustolovno šminkerski karakter. Generalno, facelift je dobrodošlo osvježenje za njemački kompaktni SUV koji je izrastao iz A-klase a koji je, prisjetimo se, predstavljen još krajem 2013. godine. Dizajnerski posao odrađen je, rekli bismo, “taman” a privlačna forma crossoverske, povišene, A-klase koja je već u startu pobrala simpatije dodatno je ušminkana.

 

Foto: Marin Tomaš

Tako su prednji i stražnji branik nanovo oblikovani pa djeluju robusnije, dok je maska motora s velikom zvijezdom sada sličnija ostalim SUV modelima kuće. Testni je primjerak stigao s kapacitetnijim podvozjem za off-road prilike i s podnicom dodatno odignutom od tla za tri centimetra (doplata). U unutrašnjosti se nije puno promijenilo: u sportski skučenom, gotovo intimnom prostoru, čemu vizualno dodatno pridonosi tamna oplata krova caruju dva masivna sportska sjedala s integriranim naslonima za glavu, dok s druge strane puno kroma pridonosi dojmu luksuza. Uz unaprijeđene funkcije multimedijskog sustava i dodirnog zaslona te poneki novi dizajnerski detalj oplemenili su dobro poznatu Mercedesovu atmosferu skupocjenosti i kvalitete. Dojmu luksuza pridonosi i sva sila serijske i u ovom slučaju dodatne opreme, a u posebno osmišljenom Star Edition paketu serijske je dolazila i mogućnost automatskog parkiranja, dok na ergonomiju ni ranije nismo imali zamjerki - za volanom Mercedesa GLA većina će pronaći idealan smještaj jer se sjedala i upravljač izdašno podešavaju. Sjedi se pak malo povišeno dok se zamjeriti može tek nešto slabijoj preglednosti unazad zahvaljujući malim staklenim površinama, no za ljepotu se nešto mora i otrpjeti, a i sva sila pomoći u vožnji (detekcija vozila u mrtvom kutu te senzori i kamere za parkiranje) nadoknađuje taj nedostatak.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Marin Tomaš
 

Ispod poklopca stari znanac: četverocilindarski 2,1-litreni dizelaš od 177 KS i 350 Nm kupci najradije biraju u brojnim modelima jer pruža gotovo idealan omjer performansi i potrošnje. Istini za volju, u hladnim se jutrima javlja grubljim tonovima ispod prednjeg poklopca, no kada temperatura motora dosegne optimum štektav zvuk toliko više ne dolazi do izražaja. Ovaj motor serijski dolazi sa 7-stupanjskim 7G-DCT mjenjačem s dvije spojke koji izmjene vrši neupadljivo i bez izraženih trzaja u različitim režimima vožnje. Performanse pak same o sebi na papiru daju naslutit kako GLA 220d može sjajno vladati lijevom trakom autoceste, no u praksi su najuvjerljivija međuubrzanja i lakoća pretjecanja, dok je prosječna potrošnja od 7,2 litre na razini očekivanja. Premda ovakav GLA bez straha može na makadam pa i u blato, ipak su postavljenom na 19 cola s gumama niskog profila njegovo prirodno stanište asfalt i gradske ulice gdjese najbolje osjeća. Tako tko želi na skijanje ili često vozi izvan utabanih puteva neka odabere col ili dva manje kotače i doplati za 4Matic pogon 30.790 kuna. Na koncu, sa Star Edition paketom koji serijski donosi brojne doplate ovakav je GLA stajao 317.355 kuna dok prema novom cjeniku standardni model stoji 292.500 kuna do registracije, a vrijednost je testnom primjerku podigla i dodatna oprema (vidi tablicu) od čak 108.385 kuna…

Ukratko

Redizajn je donio prodorniji izgled, u kojemu značajnu ulogu imaju nova metalik bež boja Canyon (doplata 4510 kuna) i 3 cm povišeno Off-road podvozje (2065 kuna). Trendovskim osvježenjima podvrgnut je i stražnji dio, koji i dalje nudi solidan prtljažnik (421 litra). Upečatljivi, novi 19-colni naplaci s gumama 235/45 stoje dodatnih 2295 kn

Snažna diodna svjetla High Performance dojmljivog su izgleda, a imaju samoprilagodljiv raspon pa ne zasljepljuju vozače iz suprotnog smjera. O starom 2,1-litrenom dizelskom motoru sve se otprije zna: grub je i bučan, ali jak i štedljiv

Unutrašnjost je sada najotmjenija u ovoj klasi, posebno ako je opremljena brojnim doplatnim detaljima, dizajnerskim i tehnološkim. Sjedala čvrsto drže, ali su i dosta tvrda. Ručica serijskog automatskog mjenjača 7G-DCT smještena je uz volan, a serijski je i sustav Dynamic Select za odabir načina vožnje

GLA 220d

TEHNIČKI PODACI

Motor       turbodizelski, 2143 ccm

Snaga       130 kW/177 KS pri 3600/min

Moment       350 Nm pri 1400/min

Mjenjač       automatski, 7 stupnjeva

Dimenzije       442 x 181 x 153 cm

Osovinski razmak       270 cm

Prtljažnik       421 litra

Gume       235/45 R 19, Goodyear

Ispuh C02       115 g/km

MJERENJA

Brzina       221 km/h

0-100 km/h       7,8 sekundi

Potrošnja       7,2 l/100 km

Cijena  Star Eedition 317.355 kuna

S doplatama 425.740 kuna

Osnovna cijena od 15. 1. 292.500 kuna

SERIJSKA OPREMA Star edition: 17-colni alu naplaci • diodna svjetla High Performance • parkirna kamera i senzori • automatski mjenjač 7G-tronic • automatsko parkiranje • automatska klima • Dynamic Select izbornik načina rada motora • električni paket • multimedija i zaslon • hifi • tempomat • start/stop…

DOPLATE: metalik boja Canyon • 19-colni naplaci • panoramski pomični krov • povišeno off road podvozje • paket Održavanje smjera • sustav Distronic • hi-fi s navigacijom • paket Urban + Night • paket Retrovizori + KeylessGo • grijanje sjedala • klima Thermotronic • paket Vidljivost/ukupno 108.385 kuna

Izdvajamo

Iz drugih medija