NOVI BENZINAC

TEST: NISSAN QASHQAI 1.3 DIG-T DCT TEKNA Novi turbo benzinac dodatni je vjetar u leđa omiljenom SUV-u

 
 Ivan Lacković

Nissan Qashqai je u kompaktnoj SUV klasi već stari znanac i jedan od najomiljenijih izbora kod kupaca, a stalnim osvježenjima po pitanju izgleda i tehnologije želi zadržati na tržištu stećene vodeće pozicije u svojoj klasi koje se do danas već jako krcalo konkurencijom. Nakon posljednjeg redizajna izgleda prije dvije godine te opremanja svom silom najnaprednije tehnologije za sigurnost, krajem prošle godine je Nissan Qashqai dobio i nove motore. Pritom je poznati 1.5 dCi dizelaš od 115 KS dotjeran i moderniziran, a čeka se na komercijalizaciju snažnijeg 1,7-litrenog dCi-ja od 150 KS.

U odnosu na dizelske strojeve sve popularniju benzinsku ponudu sada predstavlja 1,3-litreni turbo četverocilindraš s izravnim ubrizgavanjem koji je dostupan u dvije snage - sa 140 KS i 160 KS. Riječ je o stroju sa stijenkama cilindara obrađenim tehnologijom kao i kod Nissan GT-R kako bi se smanjilo trenje, s brizgaljkama goriva smještenim u središtu i ventilima postavljenim gotovo okomito kao doprinos boljoj termodinamici, a koji već koriste i Renaultovi modeli poput Kadjara te Mercedesovi modeli poput nove A-klase. Zahvaljujući svemu ovaj je motor po karakteristikama bitno učinkovitiji i ekološki prihvatljiviji od dosadašnjih benzinskih 1.2 i 1,6-litrenih strojeva. Na test nam je tako stigla snažnija verzija novog motora od 160 KS uparena s mjenjačem s dvije spojke koji snagu prenosi samo na prednju osovinu. U praksi visoka snaga i 270 Nm najvećeg okretnog momenta Qashqaiju daju gotovo pa karakter sportaša koji se iz okretaja budi vrlo rano, rado prihvaća gas i na skali okretaja bez problema nabire do 5500 okretaja u svakoj brzini.

Ivan Lacković

Istodobno sve obavlja, zapravo vrlo mirno i bez velike buke, kada u srednjim režimima do izražaja dolazi elastičnost motora što pogoduje ugodnijoj vožnji. Suradnja motora s mjenjačem s dvije spojke sa 7 stupnjeva pritom je vrlo dobro ugođena, a poneki trzaj može zasmetati tek pri oštrijem kretanju. Dobro raspoređeni stupnjevi prijenosa na autocesti ili otvorenoj cesti pridonose lagodnom nizanju kilometara, kada pravovremenim odabirom stupnjeva automatik čak i štedi gorivo. Tko želi nešto sportskije voziti, premda nema uški iza upravljača za izmjenu brzina, može ručicu staviti u režim ručnih izmjena pa sam birati stupanj prijenosa. Što se potrošnje tiče prosječno bi se svatko bez puno pažnje trebao zadržavati u granicama između 7,4 I 7,7 litara.

Ivan Lacković

U vožnji je i konkretan model s novim motorom poznati Qashqai – vrlo je upravljiv, vozi se sigurno pa i udobno čak i na alu-naplacima od 19 cola koji dolaze serijski u paketu Tekna.Konačno, Qashqai se stalnim novostima drži pri vrhu bez obzira na brojnu konkurenciju, između ostalog I zahvaljujući pogođenom dinamičnom izgledu, ali i novostima u kabini gdje pronalazimo napredak po pitanju kvalitete ugrađene plastike i izrade, dok je multimedija kojom se upravlja putem dodirnog središnjeg zaslona dobila snažniji procesor za još veću brzinu prilikom korištenja. Dakle, puno toga novog i boljeg u prepoznatljivom obliku SUV-a dugog 440 cm, Nissan uz bogatu opremu Tekna naplaćuje 230.165 kuna do registracije,

1.3 DIG-T DCT

TEHNIČKI PODACI

Motor turbobenzinski. 1332 ccm

Snaga 117 kW/160 KS pri 5500/min

Moment 270 Nm pri 2000/min

Mjenjač automatski, 7 stupnjeva

Dimenzije 439 x 181 x 163 cm

Osovinski razmak 265 cm

Prtljažnik 430/1598 litara

Gume 225/45 R19

Težina 1375 kg

CO2 ispuh 131 g/km

Brzina 198 km/h

0-100 km/h 9,6 sekundi

Potrošnja 7,5 l/100 km

Cijena 230.165 kuna

S doplatama 240.140 kuna

OPREMA Tekna: naplaci 19 cola • automatska dvozonska klima • led prednja svjetla s prilagodbom snopa i automatskim paljenjem dugih svjetala • pokretanje bez ključa • tempomat + limitator • multimedijski sustav sa zaslonom od 7 inča i kamera 360° • sustav prepoznavanja znakova, trake kretanja i prepreka s kočenjem • el. podešavanje sjedala vozača • uzdužni krovni nosači • senzor za svjetla i brisače • panoramski stakleni krov • sjedala presvučena kombinacijom kože i tkanine • upravljač presvučen kožom s komandama • ele. parkirna kočnica + pomoć pri startu na usponu…

DOPLATE: metalik lak • paket Safety Shield • Ukupno 9975 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. ožujak 2024 13:57