MOTOCIKLI

TEST: PEUGEOT METROPOLIS RX-R Za gradske slalome s puno komfora i sigurnosti

Posljednjom evolucijom francuski skuter na tri kotača dobio je uglađeniji i štedljiviji motor, stabilnost je poboljšana većim kotačima sprijeda, a opremljenost podignuta na višu razinu. Kvaliteta izrade, iznimna praktičnost i zavidna udobnost čine ga dostojnom zamjenom za automobil
 Marin Tomaš

Piaggio MP3 u rodnoj Italiji nije izazvao poseban interes, ali u Francuskoj, najvećem tržištu motora u Europi, brzo je postao je hit. Posebice u Parizu. Peugeot nije mogao ostati bez odgovora i 2013. predstavljen je Metropolis. Praktičan i udoban, nametnuo se kvalitetnom izradom i opremljenošću koju su kroz godine Francuzi kontinuirano oplemenjivali. Posljednja evolucija Peugeotovog skutera na tri kotača donosi seriju novotarija kojima između ostalog odgovara i na pravu najezdu konkurenata.

Foto: Marin Tomaš

Najuočljivija novost su za broj veći prednji kotači (13 cola), te veći promjer kočnih diskova. Prednji (oscilirajući paralelogram) i stražnji ovjes (klasična vilica) zadržao je poznatu arhitekturu, ali je svaki detalj optimiziran za bolje prianjanje. Uz sustav kontrole proklizavanja podesiv u tri stupnja (Off, Urban i Sport), ugrađen je i napredniji ABS razvijen u suradnji s Nissinom i Continentalom, a cjevasti okvir osnažen je na ključnim mjestima. Obogaćena detaljima poput USB utičnice, instrumenta koji su dobili automobilistički štih s pokazivačem okretaja, Metropolis je ujedno i prvi skuter sa sustavom koji u slučaju snažnog kočenja aktivira sva četiri žmigavca. Dodamo li tome prethodnu listu opreme (dnevna led svjetla, električna parkirnu kočnica, podesivi naslon, kontrola tlaka u gumama, paljenje bez ključa…) veze s automobilističkim svijetom još su uočljivije.

Francuzi su poradili i na motoru. Smanjivši trenje i vibracije, čime je postao tiši i štedljiviji, uskladili su ga s Euro 4 normom ne zadirući pritom u performanse. Održava se to i u vožnji bez obzira kružite li gradom ili krenete otvorenim cestama. Komfor koji pruža naglašen je prednjim vjetrobranom, udobnim sjedalom i ovjesom. Manje neravnine amortizeri dobro podnose, ali ograničeni hod ovjesa sprijeda ne voli udarne rupe, a ako se pojave u zavoju gubi na preciznosti. Obnovljeni motor s nepunih 36 KS djeluje vrlo uvjerljivo na startu, a uglađeni prijenos jamči progresivno ubrzanje. Autocesta ili gradske obilaznice nisu zabranjene zone (do 100 km/h ubrzava za 10,5 sekundi), ali prirodno okruženje je grad. Dva kotača sprijeda udvostručuju prianjanje i potrebno je tek malo navikavanja na širinu (775 mm) za probijanje kroz prometne čepove. Promjene pravca ne izazivaju nervozne reakcije i svakim zavojem povjerenje, a s njim i zadovoljstvo, samo raste.

Ukratko

Pretinac ispod sjedala je širok, ali plitak, dok se straga krije pravi prtljažnik u koji se bez problema može smjestiti integralna kaciga. Prednji elegantni naplaci većeg su promjera (13 cola) kao i diskovi (230 mm), a gume neznatno uže. Visina vjetrobrana podešava se ručno. Na upravljaču je prekidač kojim se aktivira kočnica za parkiranje, a za pokretanje motora nije potrebno gurati ključ u bravu

Metropolis RX-R

TEHNIČKI PODACI

Motor 1 cilindar vodoravno, 4 ventila, hlađen tekućinom

Obujam 399 ccm

Snaga 36 KS pri 7250/min

Moment 38 Nm pri 5750/min

Provrt x hod 84 x 72 mm

Mjenjač automatski, variator, remen

Okvir od čeličnih cijevi

Ovjes sprijeda DTW, mono amortizer; straga

dvostruki amortizer podesive u 4 stupnja

Kočnice sprijeda dva diska promjera 230 mm,

straga disk 240 mm

Gume sprijeda 110/70-13, straga 140/70-14

Dužina 2152 mm

Međuosovinski razmak 1500 mm

Visina sjedala 780 mm

Masa 256 kg

Spremnik goriva 13,5 litara

Cijena 70.490 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. travanj 2024 19:24