Piaggio MP3 u rodnoj Italiji nije izazvao poseban interes, ali u Francuskoj, najvećem tržištu motora u Europi, brzo je postao je hit. Posebice u Parizu. Peugeot nije mogao ostati bez odgovora i 2013. predstavljen je Metropolis. Praktičan i udoban, nametnuo se kvalitetnom izradom i opremljenošću koju su kroz godine Francuzi kontinuirano oplemenjivali. Posljednja evolucija Peugeotovog skutera na tri kotača donosi seriju novotarija kojima između ostalog odgovara i na pravu najezdu konkurenata.
Foto: Marin Tomaš
Najuočljivija novost su za broj veći prednji kotači (13 cola), te veći promjer kočnih diskova. Prednji (oscilirajući paralelogram) i stražnji ovjes (klasična vilica) zadržao je poznatu arhitekturu, ali je svaki detalj optimiziran za bolje prianjanje. Uz sustav kontrole proklizavanja podesiv u tri stupnja (Off, Urban i Sport), ugrađen je i napredniji ABS razvijen u suradnji s Nissinom i Continentalom, a cjevasti okvir osnažen je na ključnim mjestima. Obogaćena detaljima poput USB utičnice, instrumenta koji su dobili automobilistički štih s pokazivačem okretaja, Metropolis je ujedno i prvi skuter sa sustavom koji u slučaju snažnog kočenja aktivira sva četiri žmigavca. Dodamo li tome prethodnu listu opreme (dnevna led svjetla, električna parkirnu kočnica, podesivi naslon, kontrola tlaka u gumama, paljenje bez ključa…) veze s automobilističkim svijetom još su uočljivije.
Francuzi su poradili i na motoru. Smanjivši trenje i vibracije, čime je postao tiši i štedljiviji, uskladili su ga s Euro 4 normom ne zadirući pritom u performanse. Održava se to i u vožnji bez obzira kružite li gradom ili krenete otvorenim cestama. Komfor koji pruža naglašen je prednjim vjetrobranom, udobnim sjedalom i ovjesom. Manje neravnine amortizeri dobro podnose, ali ograničeni hod ovjesa sprijeda ne voli udarne rupe, a ako se pojave u zavoju gubi na preciznosti. Obnovljeni motor s nepunih 36 KS djeluje vrlo uvjerljivo na startu, a uglađeni prijenos jamči progresivno ubrzanje. Autocesta ili gradske obilaznice nisu zabranjene zone (do 100 km/h ubrzava za 10,5 sekundi), ali prirodno okruženje je grad. Dva kotača sprijeda udvostručuju prianjanje i potrebno je tek malo navikavanja na širinu (775 mm) za probijanje kroz prometne čepove. Promjene pravca ne izazivaju nervozne reakcije i svakim zavojem povjerenje, a s njim i zadovoljstvo, samo raste.
Ukratko
Pretinac ispod sjedala je širok, ali plitak, dok se straga krije pravi prtljažnik u koji se bez problema može smjestiti integralna kaciga. Prednji elegantni naplaci većeg su promjera (13 cola) kao i diskovi (230 mm), a gume neznatno uže. Visina vjetrobrana podešava se ručno. Na upravljaču je prekidač kojim se aktivira kočnica za parkiranje, a za pokretanje motora nije potrebno gurati ključ u bravu
Metropolis RX-R
TEHNIČKI PODACI
Motor 1 cilindar vodoravno, 4 ventila, hlađen tekućinom
Obujam 399 ccm
Snaga 36 KS pri 7250/min
Moment 38 Nm pri 5750/min
Provrt x hod 84 x 72 mm
Mjenjač automatski, variator, remen
Okvir od čeličnih cijevi
Ovjes sprijeda DTW, mono amortizer; straga
dvostruki amortizer podesive u 4 stupnja
Kočnice sprijeda dva diska promjera 230 mm,
straga disk 240 mm
Gume sprijeda 110/70-13, straga 140/70-14
Dužina 2152 mm
Međuosovinski razmak 1500 mm
Visina sjedala 780 mm
Masa 256 kg
Spremnik goriva 13,5 litara
Cijena 70.490 kuna