PLAN RUMUNJSKE TVRTKE

'IZGUBIT ĆE POSAO, ALI ĆE SVAKI DOBITI VIŠE OD 150 TISUĆA KUNA' Ponuda za otpisane radnike HŽ Carga

Najmanje 15 milijuna eura isplatit će Grampet Group za 750 radnika koji su višak

Najmanje 15 milijuna eura isplatit će rumunjska tvrtka Grampet Group rumunjskog poduzetnika Gruie Stoice za 750 radnika, koji su prema planu restrukturiranja, višak u tvrtki HŽ Cargo.

Oana Popescu, glasnogovornica tvrtke, tvrdi kako će svakom radniku koji će biti proglašen viškom biti isplaćeno najmanje 20 tisuća eura otpremnine. Iako je planom restrukturiranja predviđena prosječna otpremnina od 150 tisuća kuna, Popescu tvrdi kako bi one mogle biti i više od toga.

Grampet Group pobijedila je na natječaju za kupnju 75 posto državne tvrtke HŽ Cargo. U svojoj ponudi Stoica se obvezao da će u tvrtku uložiti ukupno 140 milijuna eura, što uključuje i preuzimanje 80 milijuna eura kredita tvrtke za koje je jamstvo izdala država.

Pregovori sa sindikatom

Popescu tvrdi kako će, nakon što je ministarstvo prometa prihvatilo njihovu ponudu, predstavnici Grampeta doći u Hrvatsku kako bi detaljno snimili stanje tvrtke. To znači pregled voznog parka, financije itd.

Planiraju se i pregovori s predstavnicima sindikata kako bi im se iznijeli budući planovi. Pregovori o kupoprodajnom ugovoru između rumunjske tvrtke i ministarstva prometa trebali bi početi početkom sljedećeg mjeseca. Popescu smatra kako bi oni mogli završiti u roku mjesec dana te očekuje da će preuzeti HŽ Cargo do kraja listopada.

Prema ponudi, u roku od mjesec dana od potpisivanja ugovora Grampet mora uplatiti 30 milijuna eura. Bez obzira na rezultate inspekcije rumunjskih stručnjaka, Grampet neće odustati od kupnje, tvrdi Popesccu.

“Kupovali smo cargo tvrtke u Moldaviji, Madžarskoj, Srbiji i svugdje je stanje voznog parka bilo vrlo loše. Na to smo navikli i to nas sigurno neće pokolebati.

Za 4 godine do plusa

Na pitanje zbog čega Gruia Stoica ulaže toliki novac u HŽ Cargo, njegova glasnogovornica je odgovorila kako je hrvatska tvrtka važan kotačić u njegovu planu da svojim vagonima za prijevoz robe poveže Crno i Sjeverno more s Jadranom.

Grampet u svojem vlasništvu već ima tvrtke za prijevoz robe u Njemačkoj, Austriji, Rumunjskoj, Srbiji te je HŽ Cargo važan za spoj s Jadranom.

Nakon što Grampet Grupa postane njegov vlasnik, HŽ Cargo će biti implementiran u sustav rumunjske kompanije, no na čelu će biti osoba iz Hrvatske. Popescu najavljuje da će Stoica radnicima ponuditi strateško partnerstvo u HŽ Cargu kroz ESOP program.

Koliko bi se radnicima moglo poknuditi, zasad nije poznato.

Iako HŽ Cargo danas ima oko milijardu kuna gubitaka, Popescu tvrdi kako bi u roku od četiri godine mogla postati uspješna kompanija koja će pozitivno poslovati.

Izdvajamo