PROJEKT PRATILO 1,2 MILIJUNA LJUDI

MIROVINSKI FONDOVI I NATIVE STUDIO HANZA MEDIJE DOBILI NAGRADU ZG BURZE Projekt 'Financije za svakoga' dao velik doprinos edukaciji o tržištu kapitala

Andrea Lučić, docentica Ekonomskog fakulteta u Zagrebu; Dijana Bojčeta Markoja, direktorica Udruge društava za upravljanje mirovinskim fondovima i mirovinskih osiguravajućih društava (UMFO); Ana Plišić, direktorica Native Ad Studija Hanza Medije; Dajana Barbić, docentica Ekonomskog fakulteta u Zagrebu
 Neja Markičević / HANZA MEDIA

Financije za svakoga, projekt koji je pokrenula Udruga mirovinskih fondova (UMFO) u Jutarnjem, namijenjen edukaciji o financijama i tržištu kapitala, dobio je nagradu Zagrebačke burze.

Nagrada je dodijeljena za izuzetan doprinos edukaciji o tržištu kapitala. Projekt je proveden u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije, zagrebačkog Ekonomskog fakulteta i Udruge mirovinskih fondova (UMFO), koja je i pokrenula projekt Financije za sve. U više od godinu i pol u Jutarnjem listu i na portalu jutarnji.hr objašnjeno je 40 kompleksnih financijskih pojmova u sklopu Financijskog leksikona za svakoga. Organizirano je i šest radionica, u kojima je sudjelovalo oko 400 polaznika.

Podaci pokazuju da je više od 180.000 čitatelja portala jutarnji.hr pratilo priloge, u kojima su na jednostavan način i s primjerima iz svakodnevnog života objašnjena temeljna financijska pravila. Uz to, više od 200.000 ljudi svakog je tjedna moglo pročitati prilog iz projekta Financije za svakoga u Jutarnjem listu. Procjene govore da je ukupan doseg Financija za svakoga bio veći od 1,2 milijuna ljudi. Čitatelji su tako imali priliku naučiti kako štedjeti za mirovinu, kako upravljati kućnim budžetom i kako učinkovitije upravljati novcem.

FINANCIJSKI LEKSIKON ZA SVAKOGA. POGLEDAJTE OVDJE

- Projektom Financije za svakoga željeli smo građanima olakšati svakodnevno donošenje financijskih odluka. Na jednostavan način, s konkretnim primjerima iz svakodnevnog života - istaknula je Dijana Bojčeta Markoja, direktorica Udruge društava za upravljanje mirovinskim fondovima i mirovinskih osiguravajućih društava (UMFO).

Dodala je kako je financijska pismenost ne samo zanimljiva tema nego i nužnost, koju društvo sve više prepoznaje.

- Danas smo svjedoci da se društvo izuzetno brzo mijenja i razvija, a teško je odgovoriti na sve izazove. Financijski proizvodi ne postaju nužno kompleksniji, ali pred krajnjim potrošačem je velik izbor - za što se odlučiti, kada i kako. Stoga je za dobrobit pojedinaca i društva u cjelini izuzetno važno raditi na financijskoj pismenosti od najranijih dana - dodala je Bojčeta Markoja.

Radionice Financije za svakoga, koje su održane u Zagrebu, Čakovcu, Slavonskom Brodu, Vukovaru, Šibeniku i Splitu, vodile su dvije docentice s Ekonomskog fakulteta u Zagrebu - Andrea Lučić i Dajana Barbić, a Financijski leksikon za svakoga potpisuje Petar Šiško, magistar monetarne teorije i politike na splitskom Ekonomskom fakultetu. Projekt je napravljen u suradnji s tvrtkama Holofiction, za 2D i 3D vizualizacije, te MintOnion za vizualizaciju podataka.

FINANCIJE ZA SVAKOGA. PRIJAVITE SE ZA RADIONICU U ZAGREBU

- Dojmovi s radionica su izvrsni. Susreli smo se s ljudima raznih profila i uvjeren sam da smo uspjeli u naumu - da ih osvijestimo koliko je važno vlastito potrošačko ponašanje i primjena financijske pismenosti, kao i odgovorno upravljanje kućnim proračunom - rekla je Andrea Lučić, docentica na Katedri za marketing zagrebačkog Ekonomskog fakulteta.

- Na radionicama je sudjelovalo puno više ljudi nego što smo očekivali. Pitanja je bilo raznih: od onih o tekućem računu, preko nedoumica vezanih uz kreditne kartice, o vrstama kredita te raznih štednih i ulagačkih proizvoda, do toga u što uložiti i kako - dodala je Dajana Barbić, docentica na Katedri za financije Ekonomskog fakulteta u Zagrebu.

Radionice su, otkrivaju naše sugovornice, ali i drugi sudionici, pokazale da jako puno čak i visokoobrazovanih ljudi muku muči s osobnim financijama.

- Projekt Financije za svakoga osmislili smo na način i s ciljem da građanima Hrvatske olakšamo svakodnevno donošenje financijskih odluka. Ovo je priznanje i cijelom timu Hanza Medije, koji dizajnira usluge i proizvode usmjerene na potrebe ljudi na temelju design thinking metodologije - poručila je Ana Plišić, direktorica Native Ad Studija Hanza Medije.

Pohvale projektu stigle su i iz branše. Damir Grbavac iz Raiffeisen mirovinskog fonda nagradu je ocijenio kao priznanje "nečemu o čemu se razmišlja već jako dugo, a na čemu se posljednjih godina intenzivno radi".

- Te su radionice nešto što želimo dati kao svoj doprinos financijskom opismenjavanju hrvatske javnosti - naglasio je Grbavac.

- Dosad se puno govorilo o financijskoj pismenosti, ali izostao je rad na terenu. Ovo je prvi put da je netko organizirao i financirao rad na terenu, i to u manjim sredinama, gdje ljudi nemaju toliku dostupnost informacija - zaključila je Ivana Gažić, predsjednica Uprave Zagrebačke burze.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. svibanj 2024 20:59