HGK

NISMO ŠTEDJELI NI ZA OVE BLAGDANE Hrvatski građani potrošili milijardu i 730 milijuna kuna za Uskrs, deset posto više nego lani

    AUTOR:
    • Vedran Marjanović

  • OBJAVLJENO:
  • 08.04.2018. u 14:24

Mario Todorić / HANZA MEDIA

U sedam ovogodišnjih uskrsnih dana hrvatski građani potrošili su milijardu i 730 milijuna kuna što je za deset posto veća potrošnja nego za Uskrs 2016., objavila je Hrvatska gospodarska komora pozivajući se na podatke Porezne uprave. Usporedba ovogodišnje sa potrošnjom za prošlogodišnji Uskrs, napominju u HGK, nije prikladna jer je prošle godine Veliki tjedan bio u travnju.

Porezna uprava evidentirala je između 21. i 27.ožujka 21 milijun i 200 tisuća računa izdanih u maloprodaji, prenosi HGK.
- Valja napomenuti da fiskalizacijom nisu obuhvaćene tržnice na kojima se tradicionalno kupuju artikli koji ulaze u uskrsnu potrošnju - naglasila je direktorica Sektora trgovine Komore Ema Culi.

U 2016. naši građani potrošili su za Uskrs milijardu i 565 milijuna kuna, dok su procjene HGK za prošlu godinu govorile o potrošnji od 1,6 milijardi kuna.

Kada je u pitanju ovogodišnja uskrsna potrošnja, u Komori, na temelju istraživanja koje su proveli na uzorku od 1000 ispitanika, procjenjuju da se najjeftinija potrošačka košarica kretala oko 560 kuna, a najskuplja oko 1530 kuna. Ukupno gledajući, cijene osnovnih namirnica poput mesa i ribe koje ulaze u blagdansku košaricu bile su, prema podacima HGK-a, zbog tržišnih oscilacija veće nego ranijih godina.

- Ono što svakako veseli jest da se 80 posto građana obuhvaćenih istraživanjem izjasnilo kako će pri kupovini namirnica paziti da kupuju hranu hrvatskog porijekla jer su svjesni da tako podržavaju domaće proizvođače i gospodarstvo – ističe Ema Culi.

U Komori rast blagdanske potrošnje stavljaju u kontekst očekivanog rasta maloprodaje u ovoj godini. Neprekidan rast prihoda trgovine na malo u Hrvatskoj raste već 42 mjeseca.

- Prosječan rast maloprodaje u prošloj godini iznosio je 4,7 posto i temeljio se na povećanju pouzdanja potrošača, dobroj turističkoj sezoni, poreznoj reformi, povećanju plaća i dobrim makroekonomskim pokazateljima – napominju u HGK. U prva dva mjeseca ove godine prihodi domaće maloprodaje bili su 3,6 posto veći nego u istome razdoblju lani.

Više na Jutarnjem...


Izdvajamo