Najveći europski distributer

BRANKO ROGLIĆ: “U 2018. krećemo u osvajanje Bjelorusije, a onda planiramo jednu ozbiljnu akviziciju veću od 300 milijuna eura"

Šef Orbica kaže kako nikad u životu nije promašio projekt, uvijek se sve temeljilo na tržišnoj procjeni i uvijek se vratio novac koji je uložio
Zagreb, 201215. Branko Roglic, vlasnik tvrtke Orbico. Foto: Neja Markicevic/CROPIX
Branko Roglić, vlasnik najvećega europskog distributera, tvrtke Orbico, u novoj godini kreće u osvajanje još jednog, novog tržišta. I to dvadesetog.
- Donijeli smo odluku da uđemo u još jednu zemlju, Bjelorusiju, i taj je projekt u procesu. Zbog povjerljivih informacija više detalja moći ćemo reći za mjesec do dva - kaže Roglić koji u godini koja kuca na vrata ne planira samo ulaz na nova tržišta. Cilja i na nova preuzimanja, a želi i ojačati plasman hrvatskih proizvoda u inozemstvu.
- Realizirat ćemo jednu akviziciju i pripremiti jednu veću za realizaciju u 2019. godini. Riječ je o akviziciji čija je vrijednost veća od 300 milijuna eura - tajnovito kaže vlasnik Orbica te pritom naglašava da sve rade prema viziji Orbico 2021.

Pregovori

Prema toj viziji, poslovanje Orbica do 2021. ima uzastopni rast od najmanje deset posto godišnje. Taj tempo prate već nekoliko godina pa će tako i na kraju 2017. zabilježiti rast u odnosu na lani. Prihod će im biti stotinjak milijuna eura veći nego u 2016. te iznositi 1,9 milijardi eura, povećala im se i dobit za tri milijuna eura, a zaduženost drže na razini prošle godine.
- Niti jedna tvrtka ne posluje s gubitkom, nikad nismo zakasnili s plaćom, nikad nismo zakasnili s anuitetima banci ni s plaćanjem dobavljačima. Ukupna zaduženost je tri EBITDA - napominje vlasnik Orbica koji je u ovoj godini krenuo u reorganizaciju kompanije pa je sada predsjednik Nadzornog odbora i vlasnik, dok je sin Josip predsjednik Uprave, a drugi sin Stipe financijski šef.
Za razliku od nekih drugih tvrtki, kriza s Agrokorom, koja je obilježila cijelu godinu, Orbico nije poljuljala. S Agrokorom i dalje posluju, a upravo traju pregovori o distribuciji Agrokorovih proizvoda u zemlje u kojima Orbico ima vlastite operacije.
- Učinit ćemo sve da pomognemo Agrokoru i njegovu plasmanu izvan Hrvatske. Radimo i na plasmanu drugih proizvoda iz Hrvatske, kao što su vina Iločkih podruma, proizvodi Sardine iz Postira i pamučni proizvodi tvrtke “Ivo Lola Ribar” iz Karlovca. Pregovaramo s dosta hrvatskih proizvođača - kaže Roglić koji je, sudeći prema aktivnostima kojima se trenutačno bavi i koje je već odradio, ove godine bio itekako zaposlen.
U 2017. godini napravili su akviziciju Everet grupe, koja je 25 godina bila uspješan distributer kozmetike na području bivše Jugoslavije, Bugarske i Rumunjske. Riječ je o distribuciji brendova Coty Luxury, Bulgari, Clarins, Shiseido, Collistar itd. Napravili su i iskorak u razvoju igračaka u Poljskoj preko integracije distributivnog posla dugogodišnjeg uspješnog distributera igračaka Libra.
- Isplatili smo i manjinske vlasnike u Navo Orbico Poljska i Orbico Rumunjska te smo sada 100-postotni vlasnici, a u većim zemljama smo se odlučili kozmetiku odvojiti od posla široke potrošnje, tako da Orbico danas radi kozmetiku u 12 Orbico Beauty kompanija u 12 bitnih europskih zemalja - nabraja Roglić poslovne iskorake u 2017. godini.
Dodaje da su pobijedili i Mars & Wrigley distributivni i logistički tender u Sloveniji, pokrenuli više od 20 milijuna eura vrijedan logistički projekt u Bugarskoj te uspješno lansirali Revlon u Njemačkoj i Austriji.
- Kako smo u posljednjih pet godina rasli više od dvostruko i po broju zemalja, po broju tvrtki, ljudi, prometu, profitu itd., ove godine smo odlučili puno pažnje posvetiti i unapređenju organizacije, procesa, financijske stabilnosti itd. Pokrenuli smo razvoj e-commerca i digitalizaciju procesa. U Orbicu u Sloveniji implementirali smo SAP sustav kao podršku poslovanju preko OrbiCore procesa, a ove ćemo godine s tim nastaviti u Hrvatskoj i Poljskoj - priča Roglić koji i za 2018. godinu planira daljnji rast od oko 100 milijuna eura u prihodima te oko tri milijuna eura u profitu.

Edukacija

Puno će, kaže, raditi i na edukaciji ljudi te nastaviti IT&digital konsolidaciju, dok će briga o troškovima ostati njihov prioritet. Jednim se dijelom, priznaje, upravo u tome skriva tajna poslovne stabilnosti Orbica.
- Skromni smo i vrlo jednostavni. Nikad u životu nisam promašio projekt, uvijek se sve temeljilo na tržišnoj procjeni i uvijek se vratio novac koji je uložen. Ključ je, dakle, orijentacija na ljude, vizija, dobre ideje i skromnost u realizaciji - recept je koji iznosi Roglić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 06:35