NOVI FRANCK

U ZAGREBU JEDAN OD NAJMODERNIJIH POGONA U REGIJI, TU SU SAMO CIGLE STARE Roboti Zoki i Tomo uskoro dobivaju i pojačanje iz Njemačke i Italije

Najponosniji smo na povećanje energetske učinkovitosti pogona te na nabavu strojeva za kartoniranje po principu “spremni za policu”, kažu u Francku
 Dragan Matić / CROPIX

Sterilni uvjeti prostrane hale u kojima dva robota, koje radnici od milja zovu “Zoki i Tomo”, čajeve slažu u pakete i, dok ih nadgledaju vrijedni zaposlenici Franckove tvornice za proizvodnju čajeva, dokazuju zašto baš on nosi titulu jednog od najmodernijih pogona u regiji.

U Francku u predstojećem razdoblju planiraju nabaviti još dva stroja za pakiranje čajeva u omotima, a u ožujku ulaze u novi segment - na tržište će lansirati čajeve u rinfuzi.

Sjedište Francka smjestilo se u staroj jezgri Zagreba još davne 1892. godine. Iako mnogi znaju gdje se nalazi, rijetko tko zna što ta ciglena zgrada krije u svojoj unutrašnjosti. Naime, tamo se nalazi jedna od tehnološki najnaprednijih tvornica za proizvodnju čajeva u regiji. Jutarnji list prvi je medij koji je imao priliku posjetiti taj pogon i vidjeti kako on funkcionira.

Zagreb, 070217.
Pogon za proizvodnju cajeva u tvornici Franck, Vodnikova ulica broj 20.
Na fotografiji: slaganje kutija s cajevima na palete.
Foto: Dragan Matic / CROPIX
Dragan Matić / CROPIX

Pazili na detalje

Pogon je smješten u jednoj od mnogih zgrada Franckova kompleksa, u prostranoj hali u prizemlju. Na katu su, pak, prostori za odmor zaposlenika, svlačionice i tuševi, kao i uredi iz kojih se pruža pogled na cijeli pogon. Kad bacite oko na strojeve u prizemlju, fascinira činjenica da su toliko tehnološki napredni da im je potrebna samo mala pomoć ljudske ruke, najčešće samo radi kontrole.

Vidi se da se u modernizaciji Franckovih pogona pazilo na svaki detalj, instalirane su nove ventilacije te je sustav hlađenja i rasvjete napravljen u skladu s naprednim tehnološkim parametrima. Kad ste u tvornici, imate osjećaj kao da ste u apoteci jer se Franckovi zaposlenici jako brinu da sve bude sterilno i sigurno. Sustav transporta i doziranja čajeva u pogonu potpuno je zatvoren, a kvaliteta čaja provjerava se kroz poseban sustav kontrole.

Proces proizvodnje izgleda tako da se u posebnoj prostoriji sirovine nosilima isprva dižu u vakumske prijenosnike, odakle idu u daljnju obradu. One se zatim pakiraju u vrećice napravljene od filtar-papira i papirne trake bez ljepila i propilena, na što su u tvornici posebno ponosni. Određeni čajevi pakiraju se u omote koji se brzinski nižu na trakama strojeva. Zatim se automatski pakiraju u kutije, a oni s potencijalnom greškom bacaju. Pri pakiranju čajeva Franckovi zaposlenici brinu se za sve - od gramaže proizvoda do korištenja kvalitetnih sirovina. Listići biljaka stižu od pouzdanih dobavljača. Sva se kamilica, primjerice, nabavlja isključivo iz Hrvatske, otkrili su nam u Francku. Čajevi su u samo nekoliko minuta spremni za distribuciju, a zadnji korak je stvaranje kartonskih paketa koje izrađuju dva robota - “Zoki” i “Tomo”.

Tehnološki iskorak

U sljedećem razdoblju planiraju nabaviti još dva stroja za pakiranje čajeva u omotima kako bi sustav bio kompletno moderniziran. Svi strojevi kupljeni su od njemačkih i talijanskih nabavljača.

Hrvatska tvrtka za proizvodnju kave, čaja i grickalica prva je započela proizvodnju čaja u filtar-vrećicama 1968. godine, a 1991. prva je u Hrvatskoj proizvela voćni čaj u toj vrećici. Od samih početaka u Francku se oslanjaju na inovacije i prate trendove u svijetu, a tako je bilo i u posljednjem investicijskom ciklusu, u kojem je Franck uložio ukupno 40 milijuna kuna. Od toga je 20 milijuna kuna uloženo u potpunu rekonstrukciju pogona za čaj na zagrebačkoj lokaciji. Pogon je s radom počeo krajem 2015., a investicijom je učinjen tehnološki iskorak u proizvodnji čajeva.

- Od učinjenog u rekonstrukciji, najviše se ponosimo višestrukim povećanjem energetske učinkovitosti cjelokupnog pogona, koje smo postigli uvođenjem naprednih tehnoloških rješenja uz nabavu strojeva poput robota za kartoniranje čajeva po principu “spremni za policu”, čime smo dodatno povećali kapacitete, kompleksnost i proizvodnu izvrsnost - izjavila je Ines Umićević, direktorica marketinga Francka.

U kategoriji čaja Franck se nametnuo kao tržišni lider sa 56 posto udjela na hrvatskom tržištu, a nakon modernizacije pogona ostvario je linearan rast od 7,5 postotnih poena. Prisutan je na tržištima Slovenije, BiH, Makedonije i Kosova, a novost je da se u ovoj godini vraća i na tržišta Crne Gore i Srbije. Da u Francku paze na prilagodbu širem tržištu, pokazuje posjedovanje certifikata za upravljanje sigurnošću hrane i energijom te HACCP i IFS. Ove zime redizajnirali su svoja pakiranja, a jedan od novih vizualnih detalja je kompas ili legenda s informacijama o svojstvima i zanimljivostima pojedinog čaja.

Zagreb, 070217.
Pogon za proizvodnju cajeva u tvornici Franck, Vodnikova ulica broj 20.
Na fotografiji: vakumsko skladistenje sirovine za cajeve.
Foto: Dragan Matic / CROPIX
CROPIX

Lansiranje

Franck je početkom godine postao punopravni član strukovnog udruženja Tea and Herbal Infusions Europe (THIE). Uz podršku u definiranju zakonodavnog okvira, posebice u vezi sa Zakonom o hrani, THIE će za Franck biti koristan i u području osiguravanja kvalitete i sigurnosti hrane.

- Franck se ovime pridružuje vodećim europskim proizvođačima, s kojima će, kao jedini predstavnik iz regije, aktivno raditi na definiranju i uspostavi jedinstvene politike EU vezano uz kategoriju čaja - otkrila nam je Ines Umićević.

Franck u asortimanu ima više od 30 različitih okusa čajeva, koji se dijele na biljne, zelene i crne te voćne čajeve. Krajem 2015. u Francku su razvili premium liniju čaja Superiore Tea sa 11 okusa, primarno namijenjenu HoReCa kanalu i svim čajoljupcima koji vode brigu o zdravlju i zdravoj prehrani. U Francku su nam otkrili i da u ožujku ulaze u novi segment - lansirat će čajeve u rinfuzi s pet novih okusa: kamilice, šipka, koprive, matičnjaka i sljeza.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
27. travanj 2024 03:14