U listopadu je japanska tvrtka Yusen Logistics, jedna od najvećih svjetskih logističkih kompanija, otvorila ured u slovenskoj luci Koper. A Bloomberg u nedjelju javlja da je tvrtka China Communications Construction Co. postigla dogovor s austrijskim državnim željeznicama o izgradnji brze linije kako bi se većina pomorskog prijevoza prebacila u Trst.
Ukratko, Trst i Koper su postale ključne točke preko kojih druga i treća svjetska sila nastoje jačati svoju trgovinu sa Srednjom i Istočnom Europom. Japan, potaknut sporazumom o slobodnoj trgovini s EU koji je stupio na snagu 1. veljače ove godine. Kina, očekivano, u sklopu svog strateškog projekta “Jedan pojas, jedan put”. Kina je već “osvojila” grčki Pirej, ali se pokazalo da je izuzetno sporo dovesti robu do Srednje Europe željeznicom. Stoga se okrenula sjeveru.
Trst ima problem jer je geografski zatvoren s kopnene strane, ali to za današnju tehnologiju ne bi trebao biti problem. Posebno ako Kinezi odriješe kesu. No, treba imati na umu da Kinezi ne daju novac olako, da ga daju u pravilu u vidu kredita koji im donose dodatne koristi.