Joost

Tko je nizozemski predstavnik za Euroviziju kojem iz dana u dan raste popularnost?

U samo 5 dana koliko je pjesma "Europapa" na YouTubeu, pregledana je više od 6.4 milijuna puta. Zbog specifičnog stila ovog glazbenika uspoređuju s prošlogodišnjim finskim natjecateljem Käärijom, a njegova pjesma posveta je preminulom ocu.

Nizozemska je još početkom godine najavila kako će ovogodišnjeg predstavnika za Euroviziju izabrati internim natječajem. Ovih dana objavili su kako će ih u Švedskoj predstavljati Joost Klein s pjesmom "Europapa".

Strelovit uspon 26-godišnjeg repera i bivšeg youtubera s pjesmom i spotom "Europapapa" s 21. mjesta, gdje se nalazio posljednjeg dana veljače, na 7. mjesto koje je zauzeo početkom ovog mjeseca, razlog je zbog kojeg je žestoka konkurencija našem predstavniku. Joostova pjesma i spot već imaju više od 6.4 milijuna pregleda, a brojka stalno raste. Doduše, Ukrajina je i dalje drugoplasirana na kladionicama: Baby Lasagni predviđaju 17 posto šansi za pobjedu, dok Ukrajinke Alyona Alyona i Jerry Heil s pjesmom ”Teresa & Maria”, imaju 15 posto šansi, ali nizozemski glazbenik svejedno je "ozbiljan" protivnik koji bi Marku Purišiću mogao pomrsiti račune.

Joost je pjesmu "Europapa" posvetio prerano preminulom ocu koji je, kako je pojasnio na društvenim mrežama, htio da Joost napiše knjigu. Napisao ju je s nizozemskim reperom Donniejem (29). Zadnji kadar spota pomalo podsjeća na završetak filma "Zabriskie point" Michelangela Antonionija, a u pjesmi se radi o siročetu koje putuje Europom kako bi pronašlo gdje pripada. Isprva ga okolina odbacuje, ali siroče nastavlja svojim putem, unatoč preprekama.

"Pjesma je posveta mom ocu. Podižući me, prenio mi je širok pogled na svijet", pojasnio je glazbenik čija je karijera počela 2008., kad je pokrenuo YouTube kanal EenhoornJoost (UnicornJoost).

image

Joost Klein ima sve više pristaša na kladionicama za pobjedu na Eurosongu

HOLLANDSE HOOGTE/SHUTTERSTOCK HOLLANDSE HOOGTE/SHUTTERSTOCK

Rođen je u gradu Leeuwardenu, a odrastao u obližnjem selu Britsumu. Otac mu je preminuo 2011., a samo godinu kasnije i majka od srčanog udara, stoga su se o njemu brinuli stariji brat i sestra. Dosad je objavio osam studijskih albuma: dva su dospjela među deset najboljih na nizozemskoj ljestvici Top 100, a najpoznatije pjesme su mu "Scandinavian Boy", "Wachtmuziek" te "Friesenjung".

Glazbenim spotom "Bitches" na YouTubeu je dosegao milijunske preglede. Njime je 2017. zainteresirao nizozemske diskografske kuće i potpisao ugovor s jednom od njih. No, raskinuo ga je poslije godinu dana i osnovao vlastitu diskografsku kuću, Albino Records. Joost je pod istim nazivom 2019. objavio album. Iskusan je glazbenik, a zbog specifičnog stila mnogi ga uspoređuju s finskim predstavnikom Käärijom s kojim je Joost i prijatelj. Hoće li Joost i njegov "Europapa" doista "pomrsiti" račune Baby lasagni, ali ostalim natjecateljima vidjet ćemo u svibnju kada je natjecanje u Švedskoj.

Linker
06. ožujak 2024 12:54