Menadžer tjedna

MARIN PUCAR (Podravka) Ima plan za prehrambenog diva, pa i za zdrave dijelove Agrokora

Marin Pucar
 Neja Markičević / HANZA MEDIA

Što je postigao?

Najavio je da bi njegova kompanija “mogla biti na početku kolone” hrvatskih tvrtki koje će preuzeti zdrave dijelove Agrokora. Pucar smatra da takva uloga Podravki pripada “po njenoj prirodnoj poziciji, tradiciji, broju izvoznih tržišta i snazi brendova”. Konsolidaciju prehrambene industrije smatra neminovnom.


Zašto je to važno?

Pucar nije prvi hrvatski top menadžer koji se izjasnio o planovima za kreiranje postagrokorske budućnosti. Prije njega to je napravio Adrisov šef Ante Vlahović. Njihovi istupi u trenutku kada se kriza Agrokora nalazi na dosad najnižoj točki važni su jer ulijevaju nužan optimizam u proces u kojemu se čini da su sva svjetla ugašena.

Kako posluje?

Prosječna dnevna cijena dionice Podravke bila je u prvom polugodištu 12,4 posto viša u odnosu na prošlogodišnje usporedno razdoblje, a istodobno je došlo i do rasta prosječnog dnevnog broja transakcija. Bruto dobit u prvom je polugodištu bila 689,3 milijuna kuna, a neto dobit 24,8 milijuna kuna. Najveći utjecaj na smanjenje neto dobiti imali su troškovi realiziranih opcijskih dionica, troškovi otpremnina te niža profitabilnost Grupe Žito.

Što će učiniti u budućnosti?

Podravka je u tvornicu ribljih konzervi u Rovinju investirala 40 milijuna kuna i od Vlade očekuje pomoć pri nalaženju radnika. Pucar je pobornik spajanja i akvizicija u prehrambenom sektoru i smatra da kompanije koje imaju najveći sinergijski efekt trebaju biti te koje će pojedine dijelove ili pojedine kompanije integrirati i tako povećati izvoznu konkurentnost gospodarstva. To je i okosnica njegova plana za budućnost Podravke.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 14:48