PRVI PUT>>DOBRI RESTORANI 2012.

FOTO Kako se UISTINU JEDEu restoranima? Stiže LISTAkoja će UZDRMATI gastroscenu!

    AUTOR:
    • Arhiva

  • OBJAVLJENO:
  • 11.03.2012. u 19:53

Dobri restorani su zajednički projekt Dobre hrane i Vinarta Saša Špiranca. Radi se o najambicioznijoj akciji u povijesti hrvatske gastronomije, prvom stručnom i demokratičnom izboru - glasačku bazu čini više od tri stotine odabranih poznavatelja scene, ugostitelja, vinara, novinara i biznismena. Rezultati će biti objavljeni tijekom travnja, a očekujte posebna izdanja, knjige, vodiče i appove

ZAGREB - Hrvatsku gastroscenu čeka ozbiljna revolucija. Naprodavaniji hrvatski magazin za hranu i kulturu hranjenja, Dobra hrana, lansira svoj najveći projekt do sada: Dobri restorani, prvi pravi, stručni odabir najboljih restorana u Hrvatskoj koji će gladnim gostima pomagati u odabiru ugostiteljskog lokala.

U suradnji sa stručnjakom Sašom Špirancem, Dobra hrana napravit će najkompetentniju selekciju 100 najboljih restorana u Hrvatskoj, a zatim će izdavati posebna izdanja, knjige i vodiče nastale iz odabira.

Najpoznatija metoda

“Za Dobre restorane koristimo takozvanu San Pellegrino metodu”, objašnjava Špiranec, koji ima bogato međunarodno iskustvu upravo u odabirima kvalitetnih restorana, “što znači da će za najbolje restorane glasati 300 pomno odabranih imena, dobrih poznavatelja scene, ugostitelja, vinara, novinara i biznismena.”

San Pellegrino odabir najboljih svjetskih restorana sve je popularniji u posljednjih nekoliko godina, a njegovo korištenje predstavlja veliku promjenu za hrvatsko tržište, nenaviklo na metodologiju koja promovira demokratičnost, stručnost i integritet. Primjerice, bira se anonimno, čime se onemogućuje bilo kakva vrsta utjecaja na glasačku bazu, a glasači će biti spriječeni glasovati za restorane s kojima su u poslovnoj ili familijarnoj vezi.

KAKO SE BIRAJU DOBRI RESTORANI

Akcija Dobri restorani odvijat će se po metodologiji San Pellegrino Best Restaurants, najrelevantnijeg svjetskog odabira koji je u posljednjih nekoliko godina postao iznimno popularan. Više od 300 anonimnih stručnjaka glasat će za najbolje restorane u Hrvatskoj, a čitav proces organizira i nadgleda Saša Špiranec, hrvatski stručnjak s međunarodnim sudačkim iskustvom. “Metoda garantira kvalitetan odabir, a osim 100 najboljih nacionalnih restorana, birat ćemo i najbolje po hrvatskim regijama”, objašnjava Špiranec.

Poticanje kvalitete

Glasovanje je počelo prije nekoliko dana, i to kroz posebni softver koji su rukovoditelji Dobrih restorana mjesecima testirali i usavršavali.

“Smatramo da ćemo ovom metodom doći do iznimno kvalitetnog rezultata”, kaže Željka Klemenčić, glavna urednica Dobre hrane, koja uz Špiranca operativno vodi cijelu akciju Dobri restorani.

Čitatelji koji žele jesti

“Naglasak je na cjelokupnom gastronomskom doživljaju onih koji glasaju te tradiciji kvalitete. Krajnji cilj nam je uvesti stroge i jasne kriterije, čime želimo potaknuti kompetitivnost među restoranima. Odnosno, natjerati najbolje da postanu još bolji, a one manje dobre da ulože dodatni trud i plasiraju se na vrh”, kaže.

Drugi cilj jest pomoći čitateljima koji bi povremeno voljeli jesti u restoranima, ali nisu uvijek sigurni kamo se uputiti i što naručiti. Klemečić i njezin tim već pripremaju čitav niz uzbudljivih specijalnih izdanja. Kroz njih će čitatelji konačno dobiti prave informacije o hrvatskim restoranima, sve što trebaju kušati i na što treba posebno obratiti pozornost, a jedino što se čeka su - rezultati glasovanja. Oni će biti objavljeni na specijalnom eventu sredinom travnja u Zagrebu, nakon čega će knjižare, kioske i hotele preplaviti knjižice i vodiči Dobri restorani 2012.

Osim najboljih restorana, akcija će također dodijeliti posebne nagrade za restorane s najboljom vinskom listom, najboljim chefom, kao i najbolje novootvorene restorane.

“Smatramo da se radi o najambicioznijem odabiru u povijesti Hrvatske”, kaže Miran Pavić, glavni urednik Nedjeljnog Jutarnjeg pod čijim okriljem izlazi i Dobra hrana. “Osobno se jako veselim objavi top-liste. Ona će biti veliko osvježenje”, kaže.

NAJAMBICIOZNIJI ODABIR

Prvi relevantni odabir i za strane turiste

“Dobri restorani 2012” bit će prvi veliki odabir usmjeren i prema stvarnim turistima koji svake godine dolaze u Hrvatsku. Svi džepni vodiči, knjige i aplikacije bit će izdani na hrvatskom, engleskom, talijanskom i njemačkom jeziku te posebno promovirani prema gostima koji su se tek odlučili za odmor u Hrvatskoj.

Proglašenje u travnju, festival nakon sezone

Glasanje za odabir “Dobri restorani” već je započelo, a rezultati će biti objavljeni sredinom travnja na eventu u Zagrebu. Kao veliko finale odabira planira se veliki festival “Dani dobre hrane” s kuharskim radionicama, testiranjima, predavanjima i panelima. Održat će se krajem rujna.

Posebne nagrade za vinsku kartu i chefa

Osim liste 100 najboljih u hrvatskoj, “Dobri restorani” također će dodjeljivati posebne nagrade za restoran s najboljom vinskom listom, najboljim chefom te najbolji novi restoran koji se pojavio na sceni.

Najuspješniji magazin

Dobra hrana lansirana je krajem svibnja prošle godine, a u samo nekoliko mjeseci prodana naklada narasla je sa 20 tisuća primjeraka na gotovo 45 - nezapamćen rast na tržištu hrvatskih magazina. Dobra hrana tako je postala najprodavaniji gourmet mjesečnik u jugoistočnoj Europi, a njezino tjedno izdanje ima prodaju od 80 tisuća primjeraka i prosječni doseg na više od 750.000 čitatelja. Usporedbe radi, najgledanija TV serija u Hrvatskoj prošle godine, Larin izbor, prosječno je postizala 700.000 gledatelja.

Dobri restorani logičan su korak za magazin koji je uzdrmao tržište i osvojio velike čitateljske simpatije svojim neovisnim i iskrenim testiranjima proizvoda iz dućana. Specijalno šoping izdanje, knjižica sa svim kušanjima Dobre hrane, rasprodala se u više od 40 tisuća primjeraka.

Podrška svih medija

Sudjelovanje Saše Špiranca u projektu garantira profesionalan i nepristran odabir, s obzirom na njegovo veliko sudačko iskustvo u najvećim svjetskim izborima, uključujući San Pellegrinov svjetski odabir u kojem sudjeluje. Špiranec i njegova firma Vinart lansirali su pilot-projekt prošle godine u Dalmaciji. Odabrano je 40 najboljih restorana u regiji, a svi relevantni stručnjaci ocijenili su odabir iznimno kvalitetnim.

“Prepoznali smo ovaj pristup kao nešto u čemu jako želimo sudjelovati”, izjavio je Tomislav Wruss, direktor medija Europapress holdinga. “Metoda je dobra i demokratična, glasačka baza je vrhunska, softver koji koristimo skup i pouzdan. Sva print i online izdanja EPH apsolutno će medijski pratiti i podržavati akciju Dobri restorani jer se radi o iznimno zabavnoj novinskoj robi. Pa tko ne bi želio saznati kako se uistinu jede u hrvatskim restoranima?” zaključio je Wruss.

Vodič za strane turiste

Osim odabira najboljih 100 restorana na nacionalnoj razini, Dobri restorani također će napraviti odabir po hrvatskim regijama, čime će se potaknuti kompetitivnost unutar samih regija. Jednako tako, rezultat odabira prezentirat će se na lokalnim događajima kao što su Wine Expo u Makarskoj i Vinistra u Poreču.

“Regionalni aspekt iznimno je bitan zato što želimo da se restorani uspoređuju međusobno i unutar svojih regija”, objašnjava Klemenčić.

Ono što će Dobre restorane dodatno etablirati kao prvi pravi hrvatski odabir jest iskorak prema stranim turistima. Sva izdanja nastala iz odabira odmah će se prevoditi na engleski, talijanski i njemački, a cilj je pomoći strancima u odabiru najboljeg što hrvatska gastroscena nudi.

“Istraživanja pokazuju kako se turisti najviše žale na nedostatak relevantnih informacija o mjestima za izlaske i obroke. Dobri restorani će to promijeniti”, kaže Hajdi Cenan, direktorica turističkog izdavaštva Europapress holdinga.

Osim eventa proglašenja u Zagrebu, ambiciozni tim Dobre hrane već najavljuje veliki festival krajem ljeta pod imenom Dani Dobre hrane, koji će poslužiti kao veliko finale cijele akcije, s brojnim edukativnim i zabavnim sadržajima za stručnu i masovnu publiku.

Izdvajamo