Istraživanje pokazalo

Električni auti manje zagađuju od onih s motorima s unutarnjim izgaranjem, ali tek nakon ove kilometraže

I proizvodnja baterija električnih auta trenutno uzrokuje veće zagađenje od proizvodnje motora s unutarnjim izgaranjem

Električni auto, ilustracija

 Dmytro Sidelnikov/Alamy/Alamy/Profimedia

Istraživanje je pokazalo da električni automobili pokazuju značajno manje ekološkog utjecaja od vozila s unutarnjim izgaranjem nego se to mislilo, prema nedavnoj neovisnoj njemačkoj studiji koja je analizirala njihov životni vijek od 200.000 kilometara. Iako je proizvodnja baterija trenutno opterećenje za okoliš, električni auti ipak postaju ekološki prihvatljiviji, ali tek nakon 90.100 prijeđenih kilometara.

Istraživanje je također otkrilo da proizvodnja baterija za električna vozila trenutno uzrokuje veće zagađenje u odnosu na proizvodnju vozila s unutarnjim izgaranjem. No, potrebno je prijeći spomenutu kilometražu da bi se izjednačila ta ekološka razlika i da bi električno vozilo postalo ekološki prihvatljivije od vozila s klasičnim motorom.

image

Proizvodnja litija za baterije, ilustracija

Profimedia

Dr. Joachim Damasky, predsjednik njemačkog inženjerskog udruženja VDI Gesellschaft Fahrzeug, ističe da "točna procjena životnog ciklusa automobila ovisi o brojnim čimbenicima." Trenutno, električna vozila i hibridi započinju s ekološkim opterećenjem zbog resursno intenzivne proizvodnje pogonske tehnologije, posebice baterija koje se uglavnom proizvode u Aziji.

Unatoč tome, tijekom svog životnog vijeka, električna vozila značajno smanjuju emisije u usporedbi s vozilima na fosilna goriva. Nakon prijeđenih 200-000 kilometara, električno vozilo emitira 24,2 tone CO2, dok dizelsko vozilo ispušta više od 36 posto više, odnosno 33 tone.

VDI-jeva analiza također je istaknula ekološku prihvatljivost plug-in hibrida, koji bi u istom razdoblju ispustili samo 0,6 tona više CO2 od električnih vozila. Damasky naglašava potrebu za poboljšanjem proizvodnje baterija, recikliranjem i širenjem obnovljivih izvora energije kako bi se smanjio ukupni ekološki utjecaj električnih vozila. VDI preporučuje sedam mjera, uključujući poticanje na zelenu električnu mrežu, smanjenje ekološkog opterećenja proizvodnje baterija, poticanje lokalne proizvodnje i recikliranja, te promicanje e-goriva i PHEV vozila. Također, preporučuje poboljšanje sustava javnog prijevoza, posebno vlakova, za urbana područja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. travanj 2024 22:05