Najmanji Hondin crosstourer ni nakon tri godine na tržištu nema pravog suparnika. Dok ostali japanski proizvođači startaju s motorima od 650 ccm, Hondina ulaznica u svijet praktičnosti s daškom avanture temelji se na pogonskom agregatu od 500 ccm što za sobom povlači manje dimenzije, masu i cijenu (53.000 kn). Naravno da manji obujam znači i manje snage, ali CB 500X koji je u 2016. ušao sa naoko sitnim, ciljanim novotarijama, postao je još praktičniji i privlačniji, i nudi dovoljno argumenata za zabavu.
Foto: Honda
Japanci su dotjerali airbox, ali nisu zadirali u performanse dvocilindarskog motora (48 KS pri 8500 okretaja), no poradili su na mjenjaču i izmjene stupnjeva postale su laganije i preciznije. Promijenjena je i prednja vilica, sada podesiva na opterećenja kao i stražnji monoamortizer (9 položaja), dok su na prednji kotač ugrađena veća, masivnija kliješta kočnica (serijski ABS) koja jamče snažniji zagriz u disk, ali i bolje odvođenje topline. Istodobno, ručica prednje kočnice postala je podesiva u 5 položaja.
Puno uočljivije su estetske promjene s kojima je CB 500X dobio ozbiljniji, otmjeniji izgled i postao sličniji većim Hondinim crossoverima. Uz novo prednje svjetlo s diodnim dnevnim svjetlima, Hondin križanac opremljen je vjetrobranom koji je u odnosu na prethodnika viši lijepih 10 centimetara. Osim veće površine, vjetrobran je moguće podesiti u 4 položaja, a u gornjem dijelu dobio je i dva otvora koja smanjuju vrtloženje zraka oko kacige.
Uz atraktivan izgled, dobru završnu obradu i udobnost, Hondu CB500X krasi i urođena jednostavnost vožnje. Kada tome dodamo umjerenu težinu i relativno nisku visinu sjedala (81 cm) postaje jasnije zašto je za prijateljstvo dovoljno samo par kilometara.
Premda 43 Nm okretnog momenta ne obećava puno, motor već na 2000 okretaja vuče vrlo uglađeno. Za odlučnije ubrzanje ili vožnju bržim ritmom potrebno je posegnuti za mjenjačem. Spustiti stupanj ili dva i podići okretaje u zonu između 6000 i 9000 kada dvocilindraš pokazuje svoju življu stranu u kojoj će i iskusniji vozači pronaći nešto za uživanje. Najveća brzina premašuje 170 km/h, što nije nimalo loše, dok je za 130 km/h u šestoj dovoljno 6000 okretaja u minuti.
CB 500X TEHNIČKI PODACI Motor 2 cilindra postavljena redno, 8 ventila, 4 takta, vodeno hlađenje Obujam 471 ccm Snaga 48 KS pri 8500/min Moment 43 Nm pri 7000/min Provrt x hod 67 x 66,8 mm Mjenjač 6 stupnjeva, mehanički Spojka multidisk u ulju Okvir čelične cijevi Ovjes sprijeda teleskopska vilica hoda 140 mm, straga monoamortizer Kočnice sprijeda disk promjera 320 mm, straga disk promjera 240 mm Gume sprijeda 120/70 ZR17, straga 160/60 ZR17 Dužina 2095 mm Međuosovinski razmak 1420 mm Masa 196 kg Spremnik goriva 17,5 litara
Ukratko Na osloncima za noge i upravljaču iznad 5000 okretaja primjetne su vibracije koji nisu jako izražene, ali nakon dva-tri sata vožnje mogu postati neugodne
Uz malo vozačkog iskustva i pažljiviji pristup kraj asfalta ne predstavlja i kraj putovanja. Ne treba biti previše avanturistički nastrojen, jer Honda CB 500X stvorena je tek za utabane makadamske staze
Digitalni instrumenti uz već uobičajene informacije otkrivaju i trenutnu, odnosno prosječnu potrošnju, koja je tijekom testa iznosila 4 l/100 km
Uz stražnji monoamortizer sada je i prednja vilica podesiva na predopterećenje. U žustrijoj vožnji ovjes djeluje mekano, ali za dnevnu uporabu predstavlja dobar kompromis
Nove, modernije i oštrije linije podarile su Hondinom crosstoureru ozbiljniji izgled, a dobro postavljeni dvostruki rukohvati za suvozača, jedan su od praktičnih detalja |