MOTOCIKLI

Honda CB 500X: redizajnom naglašen avanturistički duh

Obnovljeni japanski crosstourer izgleda privlačnije, praktičniji je i upotrebljiviji, motor ne puca od snage, ali je vrlo štedljiv (4 l/100 km) i uz obnovljeni mjenjač te dotjerani ovjes pruža zavidnu lakoću upravljanja
 Honda

Najmanji Hondin crosstourer ni nakon tri godine na tržištu nema pravog suparnika. Dok ostali japanski proizvođači startaju s motorima od 650 ccm, Hondina ulaznica u svijet praktičnosti s daškom avanture temelji se na pogonskom agregatu od 500 ccm što za sobom povlači manje dimenzije, masu i cijenu (53.000 kn). Naravno da manji obujam znači i manje snage, ali CB 500X koji je u 2016. ušao sa naoko sitnim, ciljanim novotarijama, postao je još praktičniji i privlačniji, i nudi dovoljno argumenata za zabavu.

Foto: Honda

Japanci su dotjerali airbox, ali nisu zadirali u performanse dvocilindarskog motora (48 KS pri 8500 okretaja), no poradili su na mjenjaču i izmjene stupnjeva postale su laganije i preciznije. Promijenjena je i prednja vilica, sada podesiva na opterećenja kao i stražnji monoamortizer (9 položaja), dok su na prednji kotač ugrađena veća, masivnija kliješta kočnica (serijski ABS) koja jamče snažniji zagriz u disk, ali i bolje odvođenje topline. Istodobno, ručica prednje kočnice postala je podesiva u 5 položaja.

Puno uočljivije su estetske promjene s kojima je CB 500X dobio ozbiljniji, otmjeniji izgled i postao sličniji većim Hondinim crossoverima. Uz novo prednje svjetlo s diodnim dnevnim svjetlima, Hondin križanac opremljen je vjetrobranom koji je u odnosu na prethodnika viši lijepih 10 centimetara. Osim veće površine, vjetrobran je moguće podesiti u 4 položaja, a u gornjem dijelu dobio je i dva otvora koja smanjuju vrtloženje zraka oko kacige.

Uz atraktivan izgled, dobru završnu obradu i udobnost, Hondu CB500X krasi i urođena jednostavnost vožnje. Kada tome dodamo umjerenu težinu i relativno nisku visinu sjedala (81 cm) postaje jasnije zašto je za prijateljstvo dovoljno samo par kilometara.

Premda 43 Nm okretnog momenta ne obećava puno, motor već na 2000 okretaja vuče vrlo uglađeno. Za odlučnije ubrzanje ili vožnju bržim ritmom potrebno je posegnuti za mjenjačem. Spustiti stupanj ili dva i podići okretaje u zonu između 6000 i 9000 kada dvocilindraš pokazuje svoju življu stranu u kojoj će i iskusniji vozači pronaći nešto za uživanje. Najveća brzina premašuje 170 km/h, što nije nimalo loše, dok je za 130 km/h u šestoj dovoljno 6000 okretaja u minuti.

CB 500X

TEHNIČKI PODACI

Motor 2 cilindra postavljena redno,

8 ventila, 4 takta, vodeno hlađenje

Obujam 471 ccm

Snaga 48 KS pri 8500/min

Moment 43 Nm pri 7000/min

Provrt x hod 67 x 66,8 mm

Mjenjač 6 stupnjeva, mehanički

Spojka multidisk u ulju

Okvir čelične cijevi

Ovjes sprijeda teleskopska vilica

hoda 140 mm, straga monoamortizer

Kočnice sprijeda disk promjera 320 mm,

straga disk promjera 240 mm

Gume sprijeda 120/70 ZR17,

straga 160/60 ZR17

Dužina 2095 mm

Međuosovinski razmak 1420 mm

Masa 196 kg

Spremnik goriva 17,5 litara

Ukratko

Na osloncima za noge i upravljaču iznad 5000 okretaja primjetne su vibracije koji nisu jako izražene, ali nakon dva-tri sata vožnje mogu postati neugodne

Uz malo vozačkog iskustva i pažljiviji pristup kraj asfalta ne predstavlja i kraj putovanja. Ne treba biti previše avanturistički nastrojen, jer Honda CB 500X stvorena je tek za utabane makadamske staze

Digitalni instrumenti uz već uobičajene informacije otkrivaju i trenutnu, odnosno prosječnu potrošnju, koja je tijekom testa iznosila 4 l/100 km

Uz stražnji monoamortizer sada je i prednja vilica podesiva na predopterećenje. U žustrijoj vožnji ovjes djeluje mekano, ali za dnevnu uporabu predstavlja dobar kompromis

Nove, modernije i oštrije linije podarile su Hondinom crosstoureru ozbiljniji izgled, a dobro postavljeni dvostruki rukohvati za suvozača, jedan su od praktičnih detalja

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 09:10