BEZ DLAKE NA JEZIKU

MARCHIONNE OPLEO PO STRUJAŠIMA: "Električni automobili zagađuju jednako kao benzinci ili dizelaši i još nisu isplativi!"

"Kada za proizvodnju "čistih" električnih automobila koristite fosilna goriva, niste postigli ništa", izjavio je šef FCA grupe Marchionne. Čovjek koji je uvijek bio protiv elektrifikacije tako smatra da je "čistoća" električnih automobila koji se prikazuju kao "spasitelji okoliša" samo marketinški trik, i da u stvarnom svijetu oni zagađuju barem isto kao i "obični" automobili...

Nakon što se požalio da po svakom proizvedenom električnom Fiatu 500e, Marchionne je opet novinarima u Italiji svoje viđenje situacije s električnim automobilima. "I dalje nemamo ekonomski opravdani model proizvodnje električnih automobila. Koliko god volim Elona Muska koji mi je ujedno i dobar prijatelj, kao i njegov rad i dostignuća na ovom području, i dalje nisam uvjeren da u isplativost takvog posla", rekao je Marchionne. Izvršni direktor FCA grupe smatra da budućnost leži u proizvodnji hibrida, dok će se električni automobili možda isplatiti u budućnosti kada trenutno iznimno visoki troškovi proizvodnje padnu na prihvatljivu razinu. Kada su ga novinari upitali opravdava li se zato što sam na svakom električaru izgubi 20 tisuća dolara, spretno se snašao i rekao da te brojke i nisu najtočnije jer se odnose na troškove proizvodnje iz 2011. godine, a oni su danas niži pa vjeruje kako su ti gubitci manji (iako nam nije jasno zašto je onda prošli tjedan to izjavio...).

Fiat
 

Ipak, Marchionne se osvanuo i na "čistoću" električnih automobila, i u tom izlaganju ima dosta istine. Iako električni automobili ne zagađuju, odnosno ne ispuštaju primjerice CO2 tijekom vožnje, Marchionne je ukazao na problem proizvodnje istih. "Potrebno je analizirati cijeli proces proizvodnje električnih automobila,a ne samo njihov učinak na cesti. Kada bi proizvodnja također bila "čista", ne bi bilo nikakvih problema. Međutim, kada za proizvodnju "čistih" električnih automobila koristite fosilna goriva, niste postigli ništa" objašnjava Marchionne.

Čovjek koji je uvijek bio protiv elektrifikacije tako smatra da je "čistoća" električara koji se prikazuju kao "spasitelji okoliša" samo marketinški trik, i da u stvarnom svijetu oni zagađuju barem isto kao i "obični" automobili. Proizvodnji treba pridodati što s baterijama nakon upotrebe? Gdje će se odlagati i reciklirati milijuni baterija koje će pokretati električare? Marchionne opravdano traži odgovore na ova pitanja dok ostatak zasad o tome šuti i na tržište plasira sve više električnih modela i koncepata. Vrijeme će pokazati tko će na kraju biti u pravu...

Iz drugih medija

Izdvajamo