VW SPUŠTA ČEHE NA ZEMLJU

ŠKODA TRN U PETI VOLKSWAGENU! Zbog korištenja tehnologije koncerna i jeftinije radne snaga češka marka ugrožava pozicioniranje VW-a unutar koncerna

Das Logo des tschechischen Automobilherstellers und VW-Tochter Skoda und das Volkswagen-Emblem fotografiert am Freitag, 8. Juli 2005, in Wolfsburg. VW-Personalchef Peter Hartz hat wegen der Korruptionsaffaere bei Europas groesstem Autobauer seinen Ruecktritt angeboten. Der Konzern erklaerte am Freitag, Hartz uebernehme damit
AP Photo / KEYSTONE

Volkswagen želi smanjiti nepravedne prednosti koje ima bratska Škoda po pitanju korištenja tehnologije i jeftinije radne snage

Uz ofenzivu novih modela, većeg SUV-a Kodiaqa i manjeg Karoqa te redizajnirnih postojećih modela, Škoda odlično stoji na tržištu. U svibnju ove godine tako su između ostalog ostvarili i najbolji rezultat u povijesti kompanije prodavši u tih mjesec dana čak 99 tisuća primjeraka svojih modela. To i ne čudi s obzirom da su uz visoku razinu kvalitete zadržali konkurentne cijene, pa kupci cijene omjer uloženo/dobiveno prilikom kupnje. Naravno, ti rezultati trebali bi biti poticaj za daljnji razvoj i ulaganje, međutim znamo da je Škoda dio većeg koncerna, Volkswagen grupe, te bi se svojim proizvodima trebala pozicionirati ispod luksuznijeg Volkswagena. Reuters tako navodi da Volkswagen želi smanjiti, kako kažu, nepravedne prednosti koje Škoda ima. Češki proizvođač naime koristi njemačku tehnologiju koju kombinira sa jeftinijom radnom snagom. Što se pak tiče tržišta, zapravo je došlo do situacije da je Škoda danas pravi narodski auto u koncernu i polako istiskuje VW (koji u nazivu ima "narodni") iz fokusa kupaca koji žele kvalitetan i pristupačan automobil, a pritom Volkswagen još nije postao Audi.

 

Izvor pak, blizak nadzornom odboru Volkswagena za Reuters je potvrdio da upravo zbog toga u Volkswagenu žele da Škoda dio proizvodnje preseli u njihove tvornice u Njemačkoj. Na taj bi ih način "prisilili" da plaćaju više za tehnologiju koju zajedno dijele, odnosno koju Škoda kao dio koncerna dobiva. Osim toga, u Volkswagenu smatraju kako bi Škoda trebala plaćati i veće naknade za korištenje univerzalne modularne MQB platforme. Reuters prenosi izjavu jednog od menadžera Volskwagen grupe: "Umjesto da udružimo snage i usmjerimo napore na konkuriranje proizvođačima poput Tesle, izgleda da ćemo mi ipak morati rješavati unutarnje konflikte".

Podsjetimo, Škoda je u 26 godina pod okriljem Volkswagena postala iznimno uspješan brend što potvrđuju i financijski izvještaji prema kojima je primjerice prošle godine imala veću operativnu profitnu maržu (koja pokazuje postotak profitabilnosti od poslovnih aktivnosti) od Audija. Svakako ćemo pratiti kako će se ova priča rasplesti. U Volkswagenu se nadaju da će, kada se poslušaju njihovi prijedlozi i zathjevi potvrditi svoju poziciju vodećeg proizvođača s koje će krenuti u, kako sami kažu, novu eru električnih automobila.

Iz drugih medija

Izdvajamo