U STUTTGARTU TRLJAJU DLANOVE

SMJENA NA VRHU: BMW izgubio krunu najvećeg luksuznog brenda automobila, Mercedes preuzeo titulu

Daimler AG

Prošlu godinu Daimler AG prodao je 80 tisuća automobila više od BMW-a što je bilo dovoljno da preuzme titulu najvećeg među premium brendovima

BMW je službeno izgubio prvu poziciju najvećeg svjetskog brenda luksuznih automobila. Poziciju je preuzeo Mercedes-Benz, a time je prekinuta vladavina koja je trajala više od desetljeća. Proizvođač iz Munchena prodao je 80 tisuća automobila manje u odnosu na Daimler AG grupu. Mercedes je sportskim verzijama (AMG modeli kao i AMG paketi na običnim modelima) privukao bogate mlađe kupce u Europi, a sve većim izbor SUV-ova u ponudi također je imao presudan utjecaj u ovom rezultatu, budući da je taj segment automobila u stalnom porastu, a Mercedes nudi modele poput GLC, GLE i GLS klase.

Prema navodima Bloomberga, BMW je u 2016. godini također ostvario rast od 5,2 posto, što je rezultiralo prodajom 2 milijuna primjeraka. Ipak, Mercedes je ostvario rast od 11,3 posto te je prodaja iznosila 2,08 milijuna primjeraka. U tom rastu osim spomenutog rasta prodaje SUV-ova i AMG modela, posebno se ističe C-klasa koja je prodana u čak 400 tisuća primjeraka. Smart je također ostvario odličan uspjeh te je pridonio odličnom ukupnom rezultatu.

Na trećem mjestu nalazi se Audi s 1,87 milijuna prodanih primjeraka (također rast od 3,8 posto).

Bloomberg
 

Izvor podataka i obrada: IHS Automotive, Bloomberg

Izvršni direktor BMW-a Herald Krueger izjavio je kako će se BMW fokusirati na profitabilnost, a ne na same prodajne brojke. Razlog je taj što je nužno pokriti rastuće troškove ulaganja u električne i autonomne automobile koji bi u budućnosti trebali zavladati tržištem. Dvije dodatne prepreke za BMW su Brexit i najavljeni nameti Donalda Trumpa na proizvode iz Meksika. BMW naime ima velike investicije u te dvije države. Tako investiraju milijardu dolara u izgradnju tvornice u Mexicu u kojoj će se proizvoditi Serija 3. Ipak, u slučaju da odluka o nametima postane službena, BMW ima tvornicu u Južnoj Karolini koja bi mogla odraditi narudžbe za tržište SAD-a. Drugi je problem taj da većina Mini modela dolazi iz Velike Britanije, od čega izvoz iznosi čak 2,75 milijardi eura, pa bi se mogle osjetiti posljedice Brexita u slučaju da se tvrdnje o nametima ostvare. Ipak, u BMW-u su optimistični i vjeruju da s modelima poput nove Serije 5 mogu postići odlične globalne rezultate.

IZVOR: Bloomberg

Iz drugih medija

Izdvajamo