TRENING ZA VOZAČE

AUDI SPORTCAR EXPERIENCE: na Red Bull ringu za rogove smo uhvatili najsnažniji Audi svih vremena R8 V10 Plus od 610 KS

U sklopu Audijevog treninga Sport Experience na austrijskoj Red Bull Ringu isprobali smo tri najatraktivnija Audija - RS6, RS7 i supresportski dvosjed R8 V10 Plus
 KL Photo

Spektakularno. Upravo tako izgleda novi Audi R8 posebice kad je lakiran u crvenu ili žutu boju, a dvadesetak takvih dočekalo nas je na Red Bull Ringu u austrijskom Spielbergu gdje smo pristupili vozačkom programu za vlasnike Audija i sve zainteresirane - Audi Experience. Nismo mogli odlijepiti oči od R-osmica niskih tek 1,24 metra s laserskim svjetlima i golemim otvorima za hlađenje sprijeda podijeljenih u dva dijela sidebladeom od ugljičnih vlakana i stražnjim dijelom s minijaturnim spojlerom, difuzorom od ugljičnih vlakana i četiri ispušne cijevi...

Foto: KL

Usto, sama činjenica kako ovaj najsnažniji Audi svih vremena proizvodnu traku u njemačkom Neckarsulmu dijeli s novim Lamborghinijem Huracanom dodatno nam je podizala adrenalin. No, prije samog sjedanja za volan, učenja staze i putanja pa kretanja u napad na ivice zavoja, čekao nas je opsežan teorijski dio o vožnji Red Bull ringom u režiji instruktora Audi Experience programa. Zapravo, Audi Sportcar Experience programa koji je možda i najatraktivniji trening vožnje namijenjen širokom spektru vozača svih profila koje nudi Audi.

Za 1250 eura tako zainteresirani mogu pristupiti ovom programu, a polaznici će nakon toga za volane svojih Audija sjesti s iskušanim vlastitim sposobnostima na stazi pod paskom profesionalnih instruktora i bitno izbrušenijim vozačkim talentom. S obzirom na to da ovaj program u nazivu sadrži riječ Sport, na raspolaganju za trening i vožnju stazom smo imali i modele RS6 i RS7, dva "civilna" sportaša, oba sa 605 KS ispod poklopca motora i dodatkom u imenu Performance. Do 100 km/h iz stajanja oba stižu za kratke 3,7 sekunde, no ipak prava je stvar i sam vrhunac dnevnog programa bilo poslijepodnevno rundanje stazom u Audiju R8 Plus.

Nakon jutarnjeg "učenja" staze s tim modelom na postavljenom poligonu pod vodstvom iskusnih instruktora na čelu skupine polaznika i stalnim savjetima na radio vezi, poslijepodne smo 5,2-litreni V10 atmosferac koji R8 posuđuje iz Lamborghinija Huracana mogli nagaziti po volji i vlastitom osjećaju. Vozeći iza instruktora koji je tempo podebljao za duplo u usporedbi s trening vožnjom upoznali smo i sve prednosti Quattro pogona na stazi, ali i mogućnosti vrhunske Pirelli P Zero obuće.

S pogonom na sva četiri kotača i gotovo idealnim rasporedom težine (48:52 posto) Audi R8 stvarno ulijeva puno povjerenja za jednog supersportaša unatoč zastrašujućih 610 KS pri 8250 okretaja i okretnom momentu od 560 Nm pri 6500 okretaja. Drive select prekidačem motor, mjenjač, upravljač i ovjes postavili smo u način rada Race koji djelomično isključuje elektroniku za sigurnost kada R8 istog trenutka postaje življi, pa palcem desne ruke pritišćemo i prekidač kojim se otvaraju prigušnice u ispušnom loncu pa dobivamo i dublji zvuk od kojeg prolaze žmarci.

Voziti R8 na stazi čisti je adrenalin i neponovljivo iskustvo s postignutim brzinama na ravnim dijelovima staze i do 240 km/h i visoke brzine u zavojima uz jedva primjetno proklizavanje kada je putanju lako zadržati čak i u onim dugačkim... Na koncu, Audi Sportcar Experience kontroliran od strane instruktora koji će vam uz brojne profesionalne savjete i višesatnu praktičnu vožnju vozačke sposobnosti izbrusiti do razine koju sami vjerojatno ne bi nikad dosegli, najdinamičniji je trening koji nudi Audi.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 05:07