TEST LEXUS GS

Izgled napokon prati tehnologiju

Hibridni pogon u gradu troši oko šest litara što je manje od velikih njemačkih dizelaša

Lexus je oduvijek nudio vrhunsku tehnologiju i luksuz upakiran u ipak nešto manje atraktivni oklop.

Očito su Japanci odlučili stati na kraj tome i novi GS je najbolji dokaz tomu. Novi Lexus je izuzetno atraktivan automobil za kojim se ljudi okreću i, dapače, čak smo doživjeli da se i slikaju pored njega. Sigurno da dio ‘popularnosti’ leži u činjenici da je ovo prvi GS hibrid registriran u Hrvatskoj, ali s druge strane i novi automobil može jednako pokvariti ‘fotku’ kao i neki stari, odnosno uljepšati je kao u slučaju GS-a.

Ako je vanjski dizajn zaslužio čistu peticu, unutrašnjost dobiva jedan -5. Sve je na svom mjestu, ali nama se čini da je rukovanje svim tim tehnološkim čudima ipak ponekad malo prekomplicirano, naročito u vožnji.

Multifunkcionalni najveći ekran u ponudi kojim se upravlja priručnim mišem ipak je teži za rukovanje od nekih dobrih starih prekidača ili touch screena. Na samu opremu stvarno nemamo ništa za dodati ili oduzeti, Lexus nudi maksimalan luksuz i točka.

Još uvijek nas veseli pokrenuti motor i ne čuti apsolutno ništa, osim laganog brujanja električnog motora. I tako se možete jedno kratko vrijeme voziti na struju dok se ipak ne upali benzinski agregat koji razvija 288 konja. Zajedno s električnim pogonom automobil razvija 299 konja. Prilično moćno, i uvjerljivo na cesti. Ubrzanje od 5,9 sekundi i najveća brzina od 250 km/h dovoljni su argumenti za napad na najveće konkurente, a to su njemački modeli.

Doduše Nijemci nemaju u ponudi hibride, ali bismo zato mogli ovaj GS usporediti s velikim njemačkim dizelašima poput BMW-a 535d koji razvija 300 konja. Performanse su malo na strani Lexusa.

Kod benzinaca je najveći problem u potrošnji. Lexus Hybrid je tu štedljiv poput dizelaša, a u gradu i štedljiviji s potrošnjom od 7,5 litara. Na autocesti, ako se držite pravila, potrošnja se kreće oko 6 litara, ali ako primjerice u Njemačkoj jurite oko 200 km/h GS će potrošiti još uvijek razumnih 11,2 litara. To je na razini dizelaša, a pritom emisija CO2 je znatno manja i u prosjeku iznosi 137 g/km. U vožnji automobil je moćan i siguran.

Stražnji pogon kontrolira brdo elektronike, tako da je sigurnost maksimalna. Umjesto mjerača okretaja, na lijevoj strani instrumentne ploče se nalazi mjerač potrošnje, odnosno štedljivosti. Možda i ima logike jer Lexus ionako ima CVT kontinuirani mjenjač koji je vjerojatno najbolje rješenje za ovaj mix struje i benzina.

Cijena testiranog modela iznosi 84.000 eura. Možda zvuči dosta, ali ako se usporedi oprema i motor s njemačkim konkurentima onda je zapravo Lexus definitivno povoljniji, a uz to trenutno nudi i najatraktivniji dizajn, a kvaliteta ionako nikada nije bila upitna.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
04. svibanj 2024 02:36