TRAŽENA TALIJANKA

TEST RABLJENOG: Alfa Romeo Giulietta je solidan kompakt bez izraženih nedostataka

Premda vlada mišljenje da Alfin slogan Cuore Sportivo opravdavaju jedino visokoturažni benzinci, i rabljena dizelska Giulietta može biti izvor zadovoljstva. Izgleda šarmantno i vraški dobro leži, pa lijepo nosi sportsku karmu marke. I najvažnije nije se kvarljivom
 Željko Puhovski / HANZA MEDIA

Pogleda li se u oglasnicima rabljenih auta rubrika s rabljenim Giuliettama, pedesetak ponuđenih primjeraka može iznenaditi na broj Alfinih kompakata koje viđamo na našim cestama. Uz takozvane “domaće” aute ima i dosta onih iz uvoza, ciljano dovedenih za daljnju prodaju. To nalaže dodatni oprez i temeljitiji pregled pri kupnji, posebno kilometražu, ali i demantira predrasude da šarmantnu Alfu kupuju samo individualisti ili zakleti ljubitelji marke.

Foto: Željko Puhovski

Što se sačuvanosti tiče, Giulietta nije problematičan automobil. Najstariji primjerci stari su tek šest godina, a kao nove u pravilu su ih kupovali zaljubljenici u Alfu ili dizajnerski rafiniranije osobe, ne žaleći za Giuliettu platiti cijenu skoro kao za Audi A3. U pravilu su se s pažnjom dobrog gospodara odnosile prema automobilu, a još ako je bio kupljen putem leasinga, što podrazumijeva i obvezu održavanja u ovlaštenom servisu, rizik pri kupnji osjetno se smanjuje.

No, što treba znati o Alfinom kompaktu? S obzirom na dužinu od 4,35 metra, straga nema toliko mjesta koliko bi očekivali, a i prtljažnik od 350 litara tek je prosječan za mjerila klase. Premda, sasvim je dovoljan. Tko puno vozi gradom i često parkira na tijesnom prostoru, dobro je znati da preglednost unatrag nije najbolja. A što se udobnosti tiče, čvrst ovjes obožava zavoje, ali baš i ne ljubi lošu cestu.

Konkretne boljke? Može se naletjeti na primjerke kod kojih će živce testirati “struja” i elektronika, ali to nije ni izbliza česta pojava kao kod nekadašnjih Alfi, niti nešto što dobar servis ne može riješiti. Isto tako, zavučete li se ispod auta ne treba se čuditi slinavosti motora i mjenjača. Nije li jaka, također ne treba već u startu odustati od kupnje. Problem rješava novo brtvljenje, što nije skupo. Dijelovi su, pak, uglavnom nešto skuplji od konkurencije, pa i oni zamjenski. Giulietta je, međutim, auto koji kao i svaka Alfa izvrsno leži, ima jake kočnice i specifičan, lagano luksuzno-sportski ugođaj za volanom. Ima i prekidač za oštriji odziv motora na gas (DNA), ali nažalost i dosta umjetan rad servo volana.

Što se motora tiče, 1,6-litreni dizelaši (105 i 120 KS) prva su meta hrvatskih kupaca. Ima i nešto malo turbobenzinskih 1,4-litrenih (105 i 120 KS) te velikih 2,0-litrenih dizelaša (140, 150 i 170 KS), ali upravo su 1,6-litreni dizelaši za hrvatske prilike najbolji kompromis brzine, potrošnje i cijene. Riječ je o pouzdanim motorima, doduše pomalo bučnog i tvrdog rada, ali provjerenim u nizu modela koncerna Fiat.

Ukratko

Dizelski 1,6-litreni motor (105 i 120 KS) najčešći je odabir hrvatskih kupaca. Nakon pet godina i 121.000 kilometara motor testne Giuliette nigdje ne vlaži, što je znak dobrog održavanjaPodvozje je gotovo sportski čvrsto i kruto, ali Giulietta ne poznaje brzo trošenje prednjeg ovjesa, što je bila boljka prijašnjih Alfi, posebno 147 i 156. Mjenjač je precizan i čvrst, spojka se ne troši brzo, ali može ljutiti aluminijska kugla ručice mjenjača. U zimska jutra hladna je kao led, u ljeti pakleno vruća

Unutrašnjost ima sportskog šarma i čvrste je, solidne izrade. Računajte da će trebati više vremena za pronalazak dobrog položaja za (pre)velikim volanom. Giulietta je 2010. stigla kao zamjena za 147. Prvi redizajn obavljen je 2013., a drugi ovog proljeća, ali oba puta riječ je bila o malim tehničkim i dizajnerskim modifikacijama

RIJEČ STRUČNJAKA

Sven Pajtlar, prodajni savjetnik za rabljena vozila u tvrtki Auto Hrvatska Automobili, kaže da dosad nije bilo razloga potužiti se na stanje Giulietta pristiglih na daljnju prodaju. Nije ih doduše, bilo puno, ali kad stignu mehaničari zapravo nemaju što raditi. Sav posao za pripremu daljnje prodaje svede se uglavnom na temeljito pranje. To zapravo i nije čudno, jer riječ je o autima starima najviše šest godina povučenim iz lizinga i s poznatom poviješću održavanja iz hrvatskih servisa, pa relativno brzo nađu novog vlasnika.

GIULIETTA 1.6 JTD

Godište 2011.

Cijena 89.900 kuna

Kilometraža 121.000 km

Motor turbodizelski

Obujam 1598 ccm

Snaga 77 kW/105 KS pri 4000/min

Moment 320 Nm pri 1750/min

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 435 x 180 x 146 cm

Međuosovinski razmak 264 cm

Masa 1310 kg

Prtljažnik 350 litara

Brzina 185 km/h

0-100 km/h 11,3 sekunde

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. ožujak 2024 13:02