RABLJENI

Test rabljenog: Smart ForTwo ne trpi forsiranu vožnju, ali je šik, spretan i štedljiv

Prve serije njemačkog mikro dvosjeda nisu dugovječnih motora, ali zbog pristupačnih cijena postaju sve češći izbor za proboj kroz gradsku vrevu
 Božidar Prezelj

U posljednje vrijeme Smart ForTwo, dvosjed dugačak tek dva i pol metra i visine veće od širine, na našim cestama više nije egzotična pojava. Doduše, većina ih je iz prve generacije, iz razdoblja od 1998. do 2007., a dobrim su dijelom uvezena upravo kao rabljeni, pa im je i cijena danas postala pristupačnija. Time im je, doduše, umanjena prijašnja doza ekskluzivnost, no to je malo kome važno kad se pristojno sačuvani model iz prvih godišta može kupiti već i za 20.000 kuna.

No, oprez! Daimlerov mikro autić iznikao iz ideje Georga Nicolasa Hayeka, utemeljitelja satova Swatch, nije bio imun na dječje bolesti, naročito kad je u pitanju trajnost motora. Dolaskom druge generacije 2007., (duže 20) s novim, većim 1,0-litrenim motorom, takve nedaće su postale prošlost. No, prvi Smartovi For Two imali su male trocilindarske turbobenzince obujma svega 599 ccm, koji su svojim temperamentom i frktavim zvukom naprosto mamili na forsiranu vožnju s čestim zaletavanjima do crvene zone okretaja, pritom pokazujući slabu otpornost na maltretiranja. Posljedica? Dobar dio njih već na oko 50.000 kilometara zahtijeva manju ili veću reparaturu. Turbopunjači, zamjetna potrošnja ulja i istrošene karike motora bile su neuralgične točke kod vlasnika koji su voljeli Smartu vaditi dušu. Naravno, mantra o neizdržljivosti nije univerzalna. Kod vozača koji ne jurcaju od semafora do semafora i autocestom ne jure punim gasom, odnosno Smart voze umjereno, problema u pravilu nema ni na većoj kilometraži.

ForTwo iz prve generacije mogu patiti i od propusnosti kućišta svjetala, brzog trošenja i korodiranja diskova i kočnih pločica te masnog motora, a popravke znaju zahtijevati i elektropokretač te oslabjelo brtvljenje staklenog krova. Naravno, kod primjeraka koji ga imaju. Treba se naviknuti i na neugodno poskakivanje male karoserije te neudobnu vožnju na lošim domaćim cestama, ponekad iritantno spor rad automatiziranog mjenjača te na neravnoj cesti u zavoju neobičan osjećaj na upravljaču (stražnji kotači su radi stabilnosti osjetno veći). S druge strane, ForTwo se i dalje diči provokativnim izgledom i vrlo je okretan u gradu, dobre završne izrade, temperamentnog motora i skromne potrošnje od oko 5 litara, pa je šarmu i prostornoj genijalnosti dobro sačuvanog njemačkog mini dvosjeda uistinu sve teže odoljeti.

SMART FORTWO

Godište: 2001.

Kilometraža 159.000

Motor 3 cilindra, turbobenzinski

Obujam 599 ccm

Snaga 40 kW/54 KS pri 5250/min

Moment 80 Nm pri 2000/min

Mjenjač automatizirani, 5 stupnjeva

Dimenzije 250 x 152 x 155 cm

Međuosovinski razmak 181 cm

Prtljažnik 150/260 litara

Težina 770 kg

Brzina 135 km/h

0-100 km/h 17,2 sekundi

Potrošnja 4,9 l/100 km

Cijena: 20.000kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. travanj 2024 11:33