RABLJENI

Test rabljenog: Smart ForTwo ne trpi forsiranu vožnju, ali je šik, spretan i štedljiv

Prve serije njemačkog mikro dvosjeda nisu dugovječnih motora, ali zbog pristupačnih cijena postaju sve češći izbor za proboj kroz gradsku vrevu
 Božidar Prezelj
Prve serije njemačkog mikro dvosjeda nisu dugovječnih motora, ali zbog pristupačnih cijena postaju sve češći izbor za proboj kroz gradsku vrevu

U posljednje vrijeme Smart ForTwo, dvosjed dugačak tek dva i pol metra i visine veće od širine, na našim cestama više nije egzotična pojava. Doduše, većina ih je iz prve generacije, iz razdoblja od 1998. do 2007., a dobrim su dijelom uvezena upravo kao rabljeni, pa im je i cijena danas postala pristupačnija. Time im je, doduše, umanjena prijašnja doza ekskluzivnost, no to je malo kome važno kad se pristojno sačuvani model iz prvih godišta može kupiti već i za 20.000 kuna.

No, oprez! Daimlerov mikro autić iznikao iz ideje Georga Nicolasa Hayeka, utemeljitelja satova Swatch, nije bio imun na dječje bolesti, naročito kad je u pitanju trajnost motora. Dolaskom druge generacije 2007., (duže 20) s novim, većim 1,0-litrenim motorom, takve nedaće su postale prošlost. No, prvi Smartovi For Two imali su male trocilindarske turbobenzince obujma svega 599 ccm, koji su svojim temperamentom i frktavim zvukom naprosto mamili na forsiranu vožnju s čestim zaletavanjima do crvene zone okretaja, pritom pokazujući slabu otpornost na maltretiranja. Posljedica? Dobar dio njih već na oko 50.000 kilometara zahtijeva manju ili veću reparaturu. Turbopunjači, zamjetna potrošnja ulja i istrošene karike motora bile su neuralgične točke kod vlasnika koji su voljeli Smartu vaditi dušu. Naravno, mantra o neizdržljivosti nije univerzalna. Kod vozača koji ne jurcaju od semafora do semafora i autocestom ne jure punim gasom, odnosno Smart voze umjereno, problema u pravilu nema ni na većoj kilometraži.

ForTwo iz prve generacije mogu patiti i od propusnosti kućišta svjetala, brzog trošenja i korodiranja diskova i kočnih pločica te masnog motora, a popravke znaju zahtijevati i elektropokretač te oslabjelo brtvljenje staklenog krova. Naravno, kod primjeraka koji ga imaju. Treba se naviknuti i na neugodno poskakivanje male karoserije te neudobnu vožnju na lošim domaćim cestama, ponekad iritantno spor rad automatiziranog mjenjača te na neravnoj cesti u zavoju neobičan osjećaj na upravljaču (stražnji kotači su radi stabilnosti osjetno veći). S druge strane, ForTwo se i dalje diči provokativnim izgledom i vrlo je okretan u gradu, dobre završne izrade, temperamentnog motora i skromne potrošnje od oko 5 litara, pa je šarmu i prostornoj genijalnosti dobro sačuvanog njemačkog mini dvosjeda uistinu sve teže odoljeti.

SMART FORTWO

Godište: 2001.

Kilometraža 159.000

Motor 3 cilindra, turbobenzinski

Obujam 599 ccm

Snaga 40 kW/54 KS pri 5250/min

Moment 80 Nm pri 2000/min

Mjenjač automatizirani, 5 stupnjeva

Dimenzije 250 x 152 x 155 cm

Međuosovinski razmak 181 cm

Prtljažnik 150/260 litara

Težina 770 kg

Brzina 135 km/h

0-100 km/h 17,2 sekundi

Potrošnja 4,9 l/100 km

Cijena: 20.000kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. prosinac 2025 22:56