TEST

PEUGEOT 301 1.6 HDi Dostupnija limuzina za recesiju

Narodni Peugeot idealan je za obitelji koje paze na svaku kunu, a ni dizelski 1.6 HDi nije rastrošan

Peugeot 301 zamišljen kao globalni projekt ima zadatak postati najprodavaniji model u povijesti francuskog proizvođača. Limuzina dugačka 444 cm, čini se ima sve potrebno za uspjeh. Nudi obilje prostora za putnike i prtljagu, prihvatljivu cijenu i izgled dostojan imena Peugeot.

Poklonicima kompaktnih sedana danas se nude limuzinske izvedbe Focusa i Astre, tu je i potpuno nova Škoda Rapid, a uskoro stižu Seat Toledo te Citroen C-Elysée. Sve odreda ozbiljni igrači, ali i igrači s kojima se Peugeot 301 može ravnopravno nositi. Ne samo zbog cijene, koja se i kod testnog modela, unatoč dizelskom motoru, najboljem paketu opreme Allure i uz još nekoliko doplata, zadržala ispod 120.000 kuna. Adut Peugeotove limuzine je i stilski dotjerana unutrašnjost, s ponekim poznatim detaljem.

Znakove štednje otkriva tek upravljač, koji ne pruža mogućnost podešavanje po dubini, dok je hod po visini prilično ograničen. Potraga za idealnom pozicijom tako je često nemoguća misija. Sjedala su pritom dovoljno velika i udobna, makar za duže rute možda i previše mekana. No, više rastom zasmetat će nemogućnosti podešavanje hvatišta pojasa...

Platforma 301 korijene vuče od modela 207, a poslužila je i za novi 208. Ipak, ključni detalj je razvlačenje međuosovinskog razmaka sa 254 na 265 cm, a od dodatnih 11 cm među osovinama najviše su profitirali putnici na stražnjim sjedalima. Udaljenost između stražnjeg i prednjeg naslona iznosi sasvim dovoljnih dvadesetak centimetara, što znači da se udobno mogu smjestiti i putnici straga. Po pitanju prtljažnika tvornica deklarira 506 litara, od čega je 20 skriveno u podnici, a naša mjerenja nisu pokazala značajnije odstupanje.

No, problem nastaje kada želite zatvoriti poklopac prtljažnika. Nosači poklopca načinjeni od jednostavnog profila imaju hod koji znatno zadire u prtljažni prostor. Ispunjavanje prtljažnika do vrha stoga može izazvati oštećenja utovarenih predmeta ili potpuno onemogućiti zatvaranje.

Turbodizelaš 1.6 HDi razlog je zbog kojih se zaboravlja na gotovo sve mane. U varijanti s 8 ventila i turbopunjačem nepromjenjive geometrije razvija naoko skromnih 92 KS, no zahvaljujući 230 Nm dostupnih već na 1750/min niti u jednom trenutku ne pokazuje pothranjenost. Osim toga, uz uglađeni rad krasi ga i iznimno niska potrošnja, koja donosi osmijeh na lice. Na testu smo izmjerili prosjek od 5,5 litara, a rezultat bi bio i bolji da na autocesti nismo trošili znatnijih, ali prihvatljivih 6,4 litara.

Po pitanju mase, na vagi je novi 301 preko 200 kilograma lakši čak i od 208, čija je karoserija kraća za 47 cm. Ovjes 301 složen je kako bi pružio maksimalnu udobnost i na određeni način nas vraća u prošlost, u vremena kada je upravo to bila osnovnih odlika francuskih automobila. Prilikom agresivnije vožnje, primjetno je i snažnije naginjanje u zavojima, no bez značajnijeg utjecaja na stabilnost. Klasično proširivanje putanje prednjim dijelom zaustavlja se laganim oduzimanjem gasa, a na svaki znak bježanja stražnjeg dijela spremno reagira ESP, serijski dostupan od osnovnog modela.

Upravljač s električnim servom nije brz, otkriva to i 3,2 okretaja između krajnjih točaka, ali zauzvrat nudi preciznost i idealno se ukrućuje s povećanjem brzine. Najveći adut je cijena. Tako osnovni 301, pokretan dizelašem 1.6 HDi, stoji gotovo isto kao jednako motoriziran, osnovni 208. A krenemo li u usporedbu s konkurencijom, francuski lav postaje još privlačniji, jer mu je cijenom najbliži konkurent na hrvatskom tržištu Chevrolet Aveo, a i on je skuplji za gotovo 5000 kuna. Jak adut je i solidna serijska oprema francuske limuzine, koja uključuje ESP, ABS te četiri zračna jastuka, ali i ručnu klimu, radio/CD, centralno daljinsko zaključavanje i električne podizače stakala već od osnovnog modela,. Uglavnom, nudi puno za relativno malo, pa mu nije teško prognozirati uspjeh...

Tehnički podaci

Motor turbodizelski, 4 cilindra

Obujam 1560 ccm

Snaga 68 kW/92 KS pri 4000/min

Okr. moment 230 Nm pri 1750/min

Dimenzije 444 x 178,5 x 147 cm

Osovinski razmak 265 cm

Prtljažnik 506/1068 litara

Najveća brzina 180 km/h

Ubrzanje 0-100 km/h 12,5 s

Prosječna potrošnja 6,0 l/100 km

Cijena 105.900 kn

Cijena testnog modela 111.900 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. travanj 2024 17:43