DSG 4MOTION

VW Passat Alltrack 2.0 TDI: Skupi život na visokoj nozi

 Željko Puhovski

Povišena podnica, pogon na sva četiri kotača i obilje prostora... Ako ste pomislili na klasičan SUV, prevarili ste se. U pitanju je novi karavanski VW Passat, kojemu je dodan naziv Alltrack. Plastikom zaštićeni lukovi blatobrana, prošireni pragovi, kao i masivniji odbojnici na kojima se u donjem dijelu naziru metalne zaštite podvozja povišenog za 3 cm (sa 13,5 na 16,5 cm) daju naslutiti čemu dodatak u imenu.

Filozofija koju je Audi promovirao još davne 1999. s prvim modelom Allroad, zahvatila je predvodnika svih karavan. Doduše, u ponudi nema zračnog ovjesa za dodatno dizanje ili spuštanje podnice, no terenske mogućnosti uopće nisu zanemarive. Kut napada na kosinu povećan je sa 13,5 na 16 stupnjeva, izlazni sa 11,9 na 13,6, dok je kut rampe sa 9,5 povećan na 12,8 stupnjeva. Te brojke imaju težinu, ali ne treba razmišljati o osvajanju Velebita. No, ako se nađete na cesti tijekom snježne mećave ili u povećem blatu, Alltrack će bez sumnje pokazati zube.

Između ostalog, zahvaljujući i pogonu 4Motion. U normalnim uvjetima 90 posto snage prenosi se na prednje kotače, a promjena omjera prilagođava se uvjetima na cesti pomoću lamelne spojke smještene u stražnjem diferencijalu. Učinkovitost smo provjerili na mokroj travi i brzina kojom elektronika regulira odnose između prednje i stražnje osovine je impresivna. Istodobno, prednji diferencijal koristi elektroniku (XDS i ESP) koja uspješno simulira mehaničku blokadu diferencijala. Dodatnu pomoć na terenu donosi i program Off Road, već predstavljen na Tiguanu i Touaregu. Aktivira se pritiskom na tipku pored ručice mjenjača i u funkciji je do 30 km/h. Program odgađa uključivanje ABS sustava, ubrzava rad elektronike za upravljanje diferencijalima te usporava odziv na pritisak gasa.

No, kao što obuti gojzerice ne znači automatski postati alpinist, niti Passat s povišenom podnicom nije pretvoren u terenca. Nema ljuljanja ni plivanja u zavojima, volan je doduše postao lakši, ali na preciznost i brzinu upravljanja nema prigovora. Ukratko, Passat je zadržao dobra vozna svojstva, ali i dobio poneku novu mogućnost. Poput električno podesivih amortizera, namjestivih u tri stupnja. A razlika je uočljiva - pri 130 km/h u programu Comfort doslovno se klizi autocestom, dok je program Sport kao stvoren za življu vožnju zavojima. Uz DSG mjenjač i 170 KS, Passat Alltrack djeluje moćno.

Mana? Povišena podnica, integralni pogon i dodatnih 40 kilograma donijeli su veću potrošnju. U prosjeku smo tako trošili gotovo litru i pol više nego u standardoj izvedbi (izmjerili smo 7,8 l/100 km). A kendlu u grlu stvara i cijena - dok je iznos od 300.000 kn, koliko se traži za model s dizelašem 2.0 TDI (170 KS), DSG mjenjačem i 4Motion pogonom još i prihvatljiv, cijenu testnog modela od preko 400.000 kn teško je progutati.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. ožujak 2024 08:22