HRAM AUTOSPORTA

U Bistri će se za 250 milijuna eura moći voziti i F1

Pregovori s investitorima su u tijeku i nije nemoguće da već krajem 2011. počnu prvi konkretni radovi na stazi podno Sljemena koja ima radni naziv Motodrom Zagreb. Staza će zadovoljavati najviše standarde

Ako sve bude prema planovima, u općini Bistri nedaleko Zagreba, u blizini shopping centra West Gate, 2013. godine niknut će potpuno nova, ultra-moderna trkaća staza na kojoj će se moći voziti i utrke Formule 1! Treba odmah naglasiti da je još uvijek daleko od realizacije da elitni oktanski sport dolazi u Hrvatsku, pogrešno bi bilo odmah pompozno najavljivati da će Alonso, Vettel, Hamilton i društvo za koju godinu voziti utrke nama “pred nosom”, ali stvaranje prvog preduvjeta za nešto takvo sve je bliže ostvarenju.

Zagreb je ovoga tjedna posjetio Hermann Tilke, autor apsolutno svih trkališta koja su dobila utrku Formule 1 u posljednjih 15-ak godina, i sa sobom donio nacrte sa stazom u Bistri te ih osobno prezentirao glavnom tajniku Hrvatskog auto i kartinga saveza Zrinku Gregureku, načelniku općine Bistra Krešimiru Guliću, ali i članovima hrvatske Vlade, koja je dala potporu za realizaciju ovog projekta.

Treba Bernijev blagoslov

Mi, pak, ovdje ekskluzivno objavljujemo kako bi staza podno Sljemena, koja za sada ima “radni naziv” Motodrom Zagreb, trebala izgledati. A trebala bi izgledati fantastično.

- Staza će po svemu zadovoljavati najviše standarde Svjetske automobilističke (FIA) i motociklističke federacije (FIM), dakle imat će licencu da se na njoj mogu voziti sve utrke, uključujući Moto GP, GT, WTCC i sve slične kategorije - naglašava Zrinko Gregurek.

- Zadovoljava i kriterije za Formulu 1, to smo uostalom i tražili kada smo razgovarali s Tilkeom, samo što je Formula 1 specifična jer za nju treba i “blagoslov” Bernija Ecclestonea koji sa svojom ekipom dolazi na inspekciju. Nije, međutim, isključeno da recimo bude korištena za testiranja Formule 1.

Ovaj hrvatski projekt ima i podršku FIA-e, predsjednik Jean Todt prošle je godine također posjetio Zagreb, Gregurek je njegov vrlo bliski suradnik i ima vrlo dobre relacije unutar svjetske federacije, između ostaloga i s Ecclestoneom. Ipak, Formula 1 za sada nije u prvom planu, kalendar je ionako pretrpan, a još nekoliko zemalja čeka u redu, tako da je dobivanje F1 u skorije vrijeme teško moguće. No, jednoga dana...

- Ono što ciljamo i što smo sigurni da ćemo dobiti su utrke WTCC-a i GT-a koje su u svijetu vrlo praćene, te Moto GP utrke.

Staza će polivalentna tako da će u sebi imati i stazu za karting.

- To će biti staza za svjetsko prvenstvo i jedina takva u ovom dijelu Europe.

Najduži krug staze bit će dugačak 4.470 metara, što je uobičajena dužina za staze na kojima se vozi Formule 1, a ovo najduži treba istaknuti jer će unutar te “velike” staze biti i dvije manje.

- Postojat će “premosnica” koja će dijeliti veliki krug na pola, odnosno na dvije zasebne staze, pa će se prema potrebama određenog natjecanja moći voziti i kraći krugovi. Najduža ravnina imat će 1.240 metara, a imat ćemo i poseban “produžetak” pa će se tu moći održavati utrke dragstera, ubrzanja i slično, za što nigdje u Hrvatskoj trenutačno nema uvjeta.

Kompleks samog trkališta, dakle staze sa svim pratećim objektima i infrastrukturom, prostirat će se na 1,2 milijuna kvadratnih metara. Unutar tog prostora, osim staze kao takve, bit će medicinski centar, heliodrom, sudački toranj, paddock, medijski centar, svojevrsni centar za sigurnosnu vožnju i obuku trkača, a predviđen je i veliki prostor na kojem se mogu održavati glazbeni koncerti ili slična događanja na otvorenom s preko 50.000 posjetitelja. Planirana je i tzv. komercijalna zona namijenjena onima koji će imati inetresa “poslovati” na trkalištu, a to su prije svega tvrtke vezane uz auto-industriju.

Jeftiniji od Talijana

Cijena cijelog projekta je oko 250 milijuna eura, s nekolicinom investitora su pregovori u poodmakloj fazi, papirologija je većim dijelom riješena, pa nije nemoguće da se prvi bageri i kamioni tamo pojave već pred kraj 2011.

- Na zemljištu već imamo postavljenu infrastrukture za struju, plin, vodu i to s dozvolama. Hermann Tilke nam je donio masterplan, sada treba napraviti izvedbeni projekt i sve ostalo što slijedi, a koliko će to vremena točno uzeti ne možemo znati, to ne ovisi izravno o nama. No, od trenutka početka konkretnih radova na terenu treba nam 18 do 20 mjeseci za završetak. Dakle, ako uspijemo krenuti koncem ove godine, sve bi moglo biti gotovo do 2013.

Pitanje je jasno i što bi to donijelo Hrvatskoj. U aktualnoj situaciji gdje su ljudi na ulicama, nezaposlenost rekordna, 250 milijuna eura zvuči puno, no dugoročno bi se ovaj projekt trebao isplatiti. I ne samo kao reklama za Hrvatsku.

- Trebamo gledati unaprijed i razmišljati da ćemo za koju godinu biti dio Europske unije, a onda će svima iz okolnih zemalja biti lako doći jer neće biti granica, a vjerujem da ćemo i dalje biti jeftiniji od Austrije, Italije, Njemačke. Zato ovo ne treba gledati kao projekt samo za Hrvatsku već za ovaj dio Europe - zaključio je Gregurek.

Nismo dignuli ruke od Grobnika jer on i nije naš



Još jedno pitanje koje se nameće kada se govori o izgradnji nove staze je - Grobnik. Dapače, trenutačno ni jedina specijalizirana trkaća staza u Hrvatskoj nije iskorištena za auto-moto sport, pa će biti onih koji će postaviti pitanje - što će nam onda dvije?

Je li možda bolje rješenje krenuti u obnovu staze pored Rijeke?

- Vrlo je teško odgovoriti na to pitanje. Objektivno, Grobnik je na poziciji koja je klimatski povoljnija nego li što je okolica Zagreba, međutim problem Grobnika je druge naravi. Tamo su neriješeni imovinsko-pravni odnosi i ne zna se tko je pravi vlasnik staze, a ovdje to znamo, to će biti investitori. Što se moguće obnove tiče, ovako laički govoreći, na Grobniku bi trebalo sve srušiti pa ponovo sve graditi, a to bi što se novca tiče vjerujem bilo jednako ili više. Gradnja nove staze ne znači da je Hrvatski auto i karting savez dignuo ruke od Grobnika jer praktički nismo ni imali od čega dići ruke jer tamo HAKS nema nikakvih vlasničkih udjela. Pokušavali smo kroz godine naći nekakav dogovor, okvir za suradnju ali nažalost nismo uspjeli - rekao je Gregurek.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. travanj 2024 18:50