Lista MIT Technology Review

Amazon je postao najpametnija kompanija na svijetu. Evo zašto

Ključ uspjeha leži u činjenici da zaposlenike potiču na inovacije, pojašnjava Tin Franović koji već više od dvije godine radi za Amazon u Irskoj
Tin Franović
 Jutarnji.hr / Arhiva

Amazon je najpametnija kompanija na svijetu, ustvrdio je MIT Technology Review. Taj najstariji tehnički časopis na svijetu, čiji je izdavač prestižni Massachusetts Institute of Technology (MIT), nedavno je objavio svoju redovitu godišnju listu najpametnijijih kompanija na svijetu.

Odmah iza Amazona plasirani su kineska internetska kompanija Baidu i američka genetička kompanija Illumina te Tesla Motors, koji je prošle godine proglašen najpametnijom kompanijom na svijetu. Ovo je sedma po redu lista 50 najpametnijih kompanija u svijetu, koje na najbolji način kombiniraju inovativnu tehnologiju s učinkovitim poslovnim modelom.

Amazon se prošle godine prvi put našao na toj listi i zauzeo 13. mjesto zahvaljujući angažiranju robota u svojim centrima, a ove je godine zauzeo prvo mjesto zbog korištenja digitalnih tehnologija u redefiniranju industrije.

- Ove godine iznenađujući je uspjeh Amazonova Alexa Voice Servicea i rastuće obitelji uređaja koje pokreće (Amazon Echo, Echo Dot i TAP). Alexa olakšava pretraživanje interneta, slušanje glazbe te govorom prilagođava svjetla i termostat unutar vašeg doma. Amazon Web Services, kompanijina operacija za cloud-computing, također zaslužuje pozornost, kao vodeći i Amazonov najbrže rastući i najprofitabilniji odjel - navodi uredništvo MIT Technology Reviewa.

Kako je počelo

Internetsku kompaniju Amazon osnovao je 1994. godine u svojoj garaži u Bellevueju, predgrađu Seattlea, inovator i poduzetnik Jeff Bezos. Amazon je počeo kao online knjižara (prvu knjigu kompanija je prodala 1995. godine), ali je ubrzo proširio ponudu, dodajući DVD-e, glazbene CD-e, videoigre, elektronske uređaje hranu, igračke, odjeću i namještaj. Danas kompanija zapošljava više od 220.000 ljudi, što je više i od Microsofta. U svojim europskim podružnicama, koje se nalaze u Irskoj, Njemačkoj, Velikoj Britaniji, Italiji, Španjolskoj i Nizozemskoj, Amazon zapošljava više od 40.000 ljudi, od kojih je čak 10.000 zaposleno prošle godine. Među zaposlenicima Amazona u Irskoj je i mladi hrvatski stručnjak Tin Franović (28).

- U Amazonu sam od ožujka 2014. godine, dakle nešto manje od dvije i pol godine. Moj tim se bavi automatskim prevođenjem sadržaja s jednog jezika na drugi (strojno prevođenje - machine translation) te omogućuje Amazonu da se puno brže proširi na međunarodna tržišta - rekao nam je Tin Franović.

Odrastao Rovinju, gdje je završio i gimnaziju, Tin Franović diplomirao je računarsku znanost 2013. godine na Fakultetu elektrotehnike i računarstva (FER) u Zagrebu. - Nakon diplome upisao sam euSYSBIO Erasmus Mundus master program vezan uz računarstvo i neuroznanost te proveo po godinu dana na Sveučilištu Aalto u Helsinkiju i na Kraljevskom tehnološkom institutu (KTH) u Stockholmu. Neko sam vrijeme radio za švedsko sveučilište dok me dobar prijatelj i kolega s FER-a nije preporučio Amazonu - ispričao je Tin Franović.

U čemu je ključ

Naš sugovornik smatra da Amazon zaslužuje titulu najpametnije kompanije na svijetu.

- Smatram da ključ leži u činjenici da Amazon konstantno potiče vlastite zaposlenike na inovaciju, i to ne isključivo u vezi s njihovim područjem rada. Svaki zaposlenik može prijaviti ideju za patent iz bilo kojeg područja i Amazon će im pružiti svu podršku potrebnu da se ona patentira. Također, organiziraju se brojne radionice i aktivnosti gdje se razmjenjuju nove ideje - rekao je Franović. Naš sugovornik ističe poticajnu radnu sredinu u kojoj radi. - Oko mene je jako mnogo vrhunskih inženjera od kojih je moguće učiti, što je zapravo velik poticaj za kreativno pristupanje problemima i pronalazak inovativnih rješenja - naglasio je Franović.

- Također, Amazonovo područje djelovanja, pogotovo dio vezan uz naručivanje, skladištenje i isporuku proizvoda, takve je prirode da svaki oblik automatizacije donosi ogromne uštede i smanjuje mogućnost ljudske pogreške.

Naravno, Amazon se uz to konstantno pokušava još više približiti korisnicima i olakšati im kupovinu svakodnevnih proizvoda uz usluge kao što su Amazon Dash i Amazon Echo ili usluga dostave proizvoda unutar nekoliko sati od narudžbe, te je u tom području tehnologija od presudne važnosti - zaključio je Tin Franović.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. travanj 2024 02:03