PREGRUPIRANJE ATLANTIC GRUPE

'IZGUBILI SU HERBALIFE, TREBA IM NOVAC. OVO JE ODLIČAN POTEZ!' Stručnjaci: Tedeschi bi sada mogao krenuti po Agrokorove perjanice...

    AUTOR:
    • Frenki Laušić,
    • Jasmina Trstenjak ,
    • Lucija Vranković

  • OBJAVLJENO:
  • 13.07.2017. u 15:17

Vlado Kos / Hanza Media

 

Atlantic Grupa prodaje tvornice u Njemačkoj i Hrvatskoj i s njima povezanu proizvodnju za treće strane (private label) belgijskoj tvrtki Aminolabs Group, specijalistu za razvoj i proizvodnju inovativnih koncepta u području dodataka prehrani.

Vrijednost transakcije je do 200 milijuna kuna, od čega isplata 150 milijuna kuna slijedi nakon potpisivanja ugovora, dok će ostatak biti isplaćen kroz sljedeće dvije godine.

Ostaje 24 posto

Dovršetak transakcije očekuje se u zadnjem kvartalu ove godine. Atlantic Grupa u pogonu u Novoj Gradiški ostaje suvlasnik sa 24 posto, a strateški brendovi Multipower, Champ i Multaben izdvojeni su u zasebnu poslovnu jedinicu te ostaju u 100-postotnom vlasništvu Atlantic Grupe.

Neven Vranković, član Uprave Atlantic Grupe, tim nam je povodom rekao kako se kompanija “nastavlja fokusirati na razvoj vlastitih brendova”. Prema njegovim riječima jačina tzv. branded businessa opravdava odluku daljnjeg koncentriranja na razvoj vlastitih robnih marki te u skladu s tim uslužna proizvodnja za treće strane nije u fokusu kompanije.

Prema neslužbenim informacijama, Atlantic Grupa i Aminolabs Group sklopili su ugovor o strateškom partnerstvu na šest godina u okviru kojeg će Atlantic imati zajamčenu proizvodnju svojih brendova, a Aminolabs Group popunjene kapacitete. No, navodno je jedan od razloga zbog kojih je Atlantic Grupa prodala te dvije tvornice to što jako raste potražnja za proizvodnjom “private label” za “treću stranu”, pa je u Novoj Gradiški potrebno investirati pet do šest milijuna eura u novu proizvodnu liniju, a Atlantic ne želi širiti taj dio biznisa. Prihodi od poslova s proizvodnjom privatnih marki za treću stranu su, doznajemo, iznosili oko šest do sedam milijuna eura godišnje, što je oko jedan posto ukupnih prihoda pa se odustajanje od tih poslova, ističe se, ne bi trebalo odraziti na ukupno poslovanje Grupe.

Izloženost Agrokoru

Naravno, čim je objavljena službena informacija o prodaji tvornica, odmah su krenule spekulacije kako se to radi zbog pada prihoda uslijed krize u Agrokoru, ali i zbog raskida nekih do tada lukrativnih ugovora, poput onog s Herbalifom. Ipak, u Atlanticu su istaknuli kako transakcija ni na koji način nije uzrokovana situacijom u Agrokoru te da je izloženost prema Agokoru takva da ne može uzrokovati probleme u redovnom poslovanju. Dobar dio poznavatelja tržišta komentira da je Atlantic napravio dobar posao prodajom tvornica u Hrvatskoj i Njemačkoj.

- Izgubili su Herbalife, nisu uspjeli napraviti biznis s proizvodnjom energetskih pločica u Novoj Gradiški, a moraju napraviti i financijsku konsolidaciju. Za njih je ovaj potez odličan. Osim toga, spremaju akvizicije i imaju dvije, tri mete - priča nam isti izvor, ne otkrivajući detalje.

Iz Atlantica su najavili kako će novac generiran biti iskorišten za dodatno smanjenje zaduženosti Atlantic Grupe i osigurati još veći prostor za dodatna ulaganja.

“Ovo potencijalno uključuje i gradnju tvornice dječje hrane u Rusiji koja je privremeno obustavljena u očekivanju konačnog rješavanja krize u Rusiji i stabilizacije ruske rublje”, najavili su iz Atlantica. Dok nema sumnje kako će prihodi ostvareni od prodaje tvornica pridonijeti jačanju financija Atlantica, jednako tako je moguće kako se ta kompanija refokusirala na moguću kupnju Jamnice i Leda. U tom kontekstu je vjerojatan scenarij kako će Atlantic Grupa ponude za kupnju tih kompanija dati u suradnji s financijski jakim equity fondovima koji će u tim poslovima vidjeti dobru priliku, s tim da bi srpsku Mivelu u sastavu Agrokora vjerojatno nastojali kupiti samostalno. Dakle, možda je prije svega riječ o “pregrupiranju snaga” prije bitke na tenderima koje će Agrokor nakon nagodbe vjerovnika uskoro raspisati za većinu tvrtki.

ELIPSO

Izdvajamo