SLOM POSLOVNOG CARSTVA

ONO ŠTO NISTE DOSAD PROČITALI O FINANCIJSKI IZVJEŠĆIMA KONZUMA ZA 2016. 'Poslovnu godinu završili smo u duhu darivanja i plemenitosti'

 
 Nikola Vilić / Ivan Klindić / Hanza Media

U jučer objavljenom Godišnjem izvješću Konzuma za 2016. godinu i izvješću revizora, opsežnom dokumentu na 100-injak stranica koji je dao prilično tmurnu sliku stanja u toj kompaniji, aktualno poslovodstvo se potrudilo da barem jedna stranica ne bude strogo financijski suhoparna.

U prvom dijelu izvješća, a nakon opisa značajnijih poslovnih događa u prošloj godini, čitaoca dočeka zanimljiv opis raznih Konzumovih sponzorstava koji završava donacijama prikupljenim i dodijeljenim u adventskom razdoblju te rečenicom koja nas je nasmijala: “U duhu darivanja i plemenitosti društvo Konzum d.d. završilo je poslovnu godinu.”

Ako i nije bilo zamišljeno kao sarkastično, mi smo to tako doživjeli.

Naravno, takvo je izražavanje posve atipično za izvješća o poslovanju. Ovo potpisuje predsjednik Uprave Slavko Ledić, ali pitanje je da li je i autor zabavnih redaka s obzirom na to da je on vodio Upravu Konzuma i prošle godine. Nakon spomenute zaključne rečenice o sponzorstvima i donacijama, kao da pjesničkog intemezza i nije bilo, slijedi niz informacija o vlasničkoj strukturi kompanije.

U tom dijelu izvještaja na 7. stranici ne spominju se pojedinačno iznosi, samo se pobraja događaje, od sportskih do kulturnih, gdje se pak posebno ističe opis sponzorstva kazališta Ulysses koji je osnovao Rade Šerbedžija.

Kako se kaže, ostvarena je suradnja sponzorstva koja se realizirala isključivo podjelom ulaznica svojim zaposlenicima. “Tako su zaposlenici, njih čak 50, mogli uživati u velikim kazališnim djelima”, kaže autor. Radi se o vrlo posjećenim ljetnim predstavama na Malom Brijunu.

Navodi se također da je Konzum lani bio sponzor sportskih manifestacija kao što je utrka Wings for Life World Run, koja okuplja sudionike iz cijelog svijeta, “a svrha joj je podizanje razine svijesti i prikupljanje sredstava za istraživanje bolesti leđne moždine”. Sponzorstvom se dočekalo i braću Sinković, osvajače zlatne Olimpijske medalje. U sportu je Konzum bio prisutan i kao pokrovitelj ATP turnira u Umagu, “gdje je već drugu godinu zaredom naslovni sponzor ovog važnog sportskog događaja svih deset dana njegova trajanja”.

U adventskom razdoblju, u vrijeme Božića, dodaju, Konzum je s kupcima prikupljao donacije za deset različitih humanitarnih udruga, institucija i savjetovališta. Svaka udruga primila je donaciju od 25.000 kuna “te je na taj način čarolija Božića donijela osmijeh na čak 6000 dječjih lica, odraslih korisnika primatelja donacija”, piše u izvješću. Nakon toga slijedi rečenica o završetku poslovne godine u duhu darivanja i plemenitosti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 05:31