GIDEON BROTHERS

PRVI HUMANOIDNI KUĆNI ROBOT Osnivač Farmerona Matija Kopić ima novi startup: 'Želimo olakšati život ljudima koji su nepokretni'

Osijek, 160517. Matija Kopic, osnivac tvrtke Farmeron pokrenuo novu informaticku tvrtku Gideon Brothers. Na fotografiji: Matija Kopic. Foto: Vlado Kos / Cropix
Vlado Kos / CROPIX

Bilo je to šest godina ispunjenih usponima i padovima.

Matija Kopić te je 2011. kao tek završeni student varaždinskog Fakulteta organizacije i informatike u jednoj, kako je naziva, dobro uređenoj garaži u Osijeku s prijateljima pokrenuo projekt Farmeron.

Počelo je kao Facebook za krave, a pretvorilo se u svjetski poznatu aplikaciju za menadžment mljekarskih farmi koja je najvećim američkim mljekarima omogućila bolje i efikasnije upravljanje njihovim najvećim dobrom - kravama muzarama.

Farmeron je prije nekoliko mjeseci postao Matijina prošlost.

Kompaniju, jednu od najuspješnijih domaćih startupa, prodao je dotadašnjem američkom partneru Virtus Nutritionu, a on je u suradnji sa svojim prijateljem i suradnikom Krunom Stražancem okrenuo novu stranicu u karijeri na vrhu koje podebljanim slovima stoji ime nove tvrtke - Gideon Brothers.

Matija i Kruno ovdje su okupili većinu svojeg tima iz Farmerona i s njih 25 krenuli u novi poslovni pothvat. Danas više nisu u garaži.

Ozbiljni igrači

Farmeron je bio njihova ulaznica u svijet ozbiljnih igrača, svijet u kojem su mnogo naučili, ali nešto i zaradili pa se sada mogu smjestiti na cijeli kat jedne osječke secesijske zgrade, s kojeg su se po planetu Zemlja već počeli distribuirati novi digitalni proizvodi, platforme i aplikacije.

- Ovo je definitivno nova životna stranica i vidjet ćemo što će iz toga izrasti. Gideon Brothers je prije svega jedna obitelj, tim nevjerojatnih stručnjaka iz različitih područja, a ovaj posao u novom okruženju vidimo kao način da zadržimo zajedništvo, okupimo nove ljude i nastavimo raditi na novim superzanimljivim projektima. Gideon Brothers rasadnik je novih ideja i projekata, što je super uzbudljivo jer ga vidimo kao odmak od fokusa na isključivo jedan proizvod - priča nam Kopić dok sjedimo u njegovu novom uredu. Nismo mogli a da se pritom ne prisjetimo i prethodne tvrtke.

- Farmeron je šest godina bio moje dijete. U taj pothvat uloženo je mnogo neprospavanih noći i ponosan sam na sve što smo napravili, na tim koji je uspio riješiti jedan velik i bolan problem, prije svega za velike mljekarske proizvođače. Farmeron nastavlja svoj život u drugom okruženju, a za mene je to iskustvo koje ne bih ni za što mijenjao. Bilo je puno uspona i padova, mnogo smo i grešaka napravili, koje ne bih nikada ponovio, ali očito su se morale dogoditi da se ne ponove. Neprocjenjivo je to znanje, iskustvo i kapital za budućnost, koje sada oplođujemo na drugi način - ističe Kopić, koji danas u odnosu na prije šest godina, kada smo se prvi put susreli, izgleda i doima se potpuno drugačije.

Od dugokosog mladića spremnog mijenjati svijet evoluirao je u smirenog poslovnog čovjeka. Jedno se nije promijenilo - i dalje želi mijenjati svijet.

- Nismo krenuli od nule, imamo zaleđe i mnogo se komotnije možemo baviti temama koje nas zanimaju. Prije šest godina, kada smo kretali u garaži, nismo imali za plaće i bilo je napeto. Sada je to drugačije - pojašnjava Matija, dodajući da je posebno ponosan na svoj tim i partnera Krunu, koji je i u Farmeronu bio jedan od ključnih ljudi. Gideon Brothers njihova je zajednička budućnost.

Novo tržište

- Fokus su nam proizvodi povezani s agroindustrijom, robotika, umjetna inteligencija i programiranje - kaže nam Matija o svojem novom poslovnom projektu.

Već su, nastavlja, prodali jedan proizvod povezan s agroindustrijom koji rade u suradnji s velikim klijentima. O detaljima ne može. Samo napominje da je riječ o sustavu iz područja analitike poslovnih podataka s farmi iz velikih poslovnih sustava, čiji je cilj prezentirati proizvođačima realno stanje njihova poslovanja. To je područje u kojem su konačno svi stekli znanja i iskustva, no robotika i umjetna inteligencija potpuno su nove tržišne niše na koje ciljaju.

- U sustav razvoja robota i umjetne inteligencije planiramo prilično uložiti, a da bi se s time uopće krenulo, potrebna je čitava lepeza znanja - robotski vid, senzorska obrada podataka, upravljanje kretnjama robotskih jedinica, zbog čega nam se pridružuju ljudi koji se tom temom do sada nisu imali gdje baviti. To je multidisciplinarno polje koje vidim kao jednu od ključnih okosnica razvoja kompanije, a prvi naš robot bit će kućni pomagač. Razvijamo, naime, humanoidnog robota kojem je cilj pomagati u kućanstvu različitim kategorijama ljudi, ponajviše osobama s određenim motoričkim poteškoćama. Više od toga ne mogu reći, napominje Matija, kojega smo pitali nije li to područje već dovoljno pokriveno.

- Robotika je u nevjerojatnom usponu, čak mislim da će zanimanja vezana uz programiranje lagano izumirati jer će roboti početi preuzimati programerske zadatke koje odrađuju ljudi. Zato želimo sudjelovati u razvoju robotskih sustava koji će diktirati našu budućnost. Na razvoju ovog sustava već surađujemo sa stručnjacima iz nekoliko zemalja i tu vidimo svoju tržišnu nišu, pogotovo zato što se gotovo nitko u ovoj regiji time ne bavi - odgovara Kopić, čija tvrtka u popisu djelatnosti ima i poslove vezane uz oružje i streljivo.

Bez predrasuda

- To je vezano uz robotiku, koja će na neki način odrediti našu budućnost, htjeli mi to ili ne, bili za ili protiv. To se već događa i još više će se događati, a i želimo biti spremni za to što dolazi. Robotski sustavi u vojnoj industriji, području sigurnosti ureda, zgrada, javnih prostora, protuterorističkoj obrani visoko su osjetljivi sustavi i moramo od početka voditi računa o svemu čime se želimo baviti u budućnosti - naglašava naš sugovornik, dodajući kako su već razvili nekoliko mobilnih aplikacija u zdravstvenom sektoru, odnosno na tržištu upravljanja glomaznim te prehrambenim otpadom za tržište SAD-a, u kojem je bio nebrojeno puta, posjetivši Silicijsku dolinu, te je mogao napustiti Slavoniju.

No, odlučio je ostati.

Pitanje o tome doživljava kao provokaciju. Ističe da su svi skupa mogli dići sidro i otići živjeti i raditi u Kaliforniju, 'ali nismo jer imamo određenu dozu odgovornosti za ovu zajednicu'.

- Nikad nisam dvojio otići ili ostati. Sve drugo osim ostati i razvijati ovdje dobre priče iz moje perspektive bilo bi pogrešno. Ako postoje tvrtke koje 100 posto svojih proizvoda izvoze, bitno je naglasiti da one mogu utjecati na ostatak realnog sektora i da se 1000 ljudi koji rade u IT sektoru u ovom gradu pametnim politikama, upravljanjem, fokusom na izvrsnost može pretvoriti kroz nekoliko godina u 3000 - 4000 ljudi. Da nema IT tvrtki, u osječkom gospodarstvu ništa ne bi bilo pozitivno. To je po meni tužno i malo uvrnuto, da smo mi u 20-im, 30-im godinama ovdje najuspješniji. Nema fokusa na izvrsnost, ali, eto, mi se ovdje trudimo to mijenjati - ističe Matija Kopić.

ELIPSO

Najnovije